Outlook 2010: Contact opnemen met de server voor informatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:33
Sinds kort hebben wij hier een cliënt pc die af en toe in outlook de melding geeft "contact opnemen met de server voor informatie" . Het gaat om Outlook 2010 icm Exchange 2007 op SBS2008 R2. Andere gebruikers hebben er geen last van(maar hebben zoveel mails niet).

De gebruiker heeft 9000 mails en zijn mailbox is ongeveer 3 GB groot(wat nog meevalt als ik het vergelijk met sommige andere mailboxen soms). Op internet kan ik niet echt een concrete oplossing vinden. Vaak wordt er de suggestie gedaan om te kijken of het door een bepaalde mail komt. Maar bij deze gebruiker is er echt geen vast stramien in te vinden. Nu komt het bijvoorbeeld totaal niet voor en soms kan het wel 5 minuten op dat kadertje blijven staan.

Zijn er mensen die dit nog hebben meegemaakt en er een oplossing voor hebben gevonden?

edit: Heb nog even verder getest en het blijkt toch meestal bij dezelfde mails voor te komen. Het valt me op dat het mails zijn met veel handtekeningen in(dezelfde, doorgestuurd van persoon naar persoon in het bedrijf met dezelfde handtekening). 6 weken geleden is de handtekening veranderd in het bedrijf en sindsdien is het ook begonnen. Maar hoe kan een handtekening(gekopieerd uit word) zoveel overlast zorgen voor outlook? De mails zijn maar een paar 100 KB groot.

[ Voor 22% gewijzigd door skelleniels op 02-12-2011 15:00 ]

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10 15:22
Staan er links in die handtekening naar plaatjes, twitter of facebook icoontjes bijvoorbeeld? Dat schijnt nog wel eens deze ellende te veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:33
Het is een groot stuk tekst die waarschijnlijk met Wordart gemaakt is en dan geplakt in de handtekening. Vreemd dat het voor die 100 KB al zo'n problemen heeft(al snap ik het wel dat als het veel handtekeningen zijn, het een probleem kan worden.)

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10 15:22
Je beantwoord mijn vraag niet: Staan er links naar externe dingen in die handtekening?
Trouwens, een handtekening van 100KB slaat echt nergens op....