Toon posts:

Receiver + Luidsprekers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Forumleden,

Ik heb een vraag. Wij hebben een kelder 30m2 daarin hebben wij een Samsung PS64D8000 hangen. Dit is een plasma 64” en deze ondersteunt 3D. Hierbij moet ook een goed geluidssetje komen. Nu wil ik niet overdreven veel geld uitgeven aan een geluidsset. Ik zat te denken aan rond de 1000 a 1500 euro. Nu heb ik het volgende gezien aan producten en dat is de volgende versterker:

Onkyo TX-NR609

Mijn keuze is op deze versterker gevallen omdat deze HDMI 1.4 ondersteunt dus ook 3D en THX Gecertificeerd is. Ook is Onkyo een goed merk, als ik dat overal zo lees.

Nu moet ik er ook nog een 5.1 set bij hebben. Dit vindt ik eigenlijk nog het moeilijkst van alles. Ik wil er films mee gaan kijken en muziek dvd’s etc. Dus de set moet allround zijn. Nu had ik zelf de KEF T205 luidsprekers gezien. Maar deze beginnen bij een prijs van € 1599,- dit vind ik een hoop geld. Het mogen geen zuilen zijn omdat ze opgehangen moeten worden, helaas.

Wat zouden jullie mij aanraden? Prijs/kwaliteitsverhouding is daarbij belangrijk!

Alvast bedankt voor jullie tips.

Met vriendelijke groet,

Danny

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 16:11 ]

• Patrick!
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06-2021
Als prijs/kwaliteit heel belangrijk is kan je een kijkje nemen naar de Boston Acoustics SoundWare XS 5.1, er zijn heel veel tevreden gebruikers op mooiere receivers dan jij nu de voorkeur voor geeft. De prijs is onder de 350, dus je zou met max 1500 euro zelfs naar een Pioneer VSX-LX55 kunnen gaan die ook 3D, HDMI 1.4 ondersteunt. Op deze receiver heb je toegang tot MCACC die een van de makkelijkste auto-calibratie toepassingen is die er zijn.

Edit: probeer te beluisteren voor je echt aanschaft

[ Voor 5% gewijzigd door Patrick! op 02-12-2011 14:23 ]

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

KEF 2005 of 3005 setje, of bijvoorbeeld een Jamo 606 HCS set kun je ook naar kijken. Als je het hiermee wil blijven doen de komende jaren zou ik het bij een 'simpele' receiver houden en relatief wat meer in de speakers stoppen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Patrick! schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:22:
De prijs is onder de 350, dus je zou met max 1500 euro zelfs naar een Pioneer VSX-LX55 kunnen gaan die ook 3D, HDMI 1.4 ondersteunt.
Budget van 1500 euro en dan 350 euro voor speakers uitgeven en 1150 voor een receiver?! Dat is wel erg krom. Je kan beter meer aan speakers uitgeven, daar heb je veel meer aan. Ik zou een euro of 900 - 1000 voor speakers pakken, receiver van 450 euro en dan nog een paar tientjes voor bekabeling. Sowieso is een 5.1 set bestaande uit melkpakjes neerzetten ook zonde, voor dit budget kan je hele leuke monitoren of vloerstaanders neerzetten. Wellicht dat het voor film iets minder van belang is dan bij muziek. Maar een goede center is toch wel een fijn iets. Verdeel je het budget zo dan heb je veel meer voor je geld. Voor 1000 euro zet je een 5.1 neer van merken als Jamo (S606 of S608 als basis), maar ook merken als Mordaunt Short, KEF, Wharfedale en dergelijke hebben leuk geprijsde speakers.

Ik ben het wel eens dat luisteren voor aanschaf altijd een goed punt is. Naast Onkyo zijn er zo veel meer merken die binnen dit budget receivers aanbieden: Pioneer, Marantz, Denon, Yamaha, et cetera. En qua speakers is er nog veel meer keuze. Sowieso zal er ook eerst vastgesteld moeten worden wat er nu precies moet komen:
  • vier zuilen en een center en subwoofer;
  • twee zuilen, twee monitioren, center en subwoofer
  • vier monitoren, een center en een subwoofer
  • et cetera
Ik zou zeggen ga eens langs een winkel en doe wat ideeën op, want dit is haast niet zo te zeggen omdat er zo veel mogelijkheden zijn. En daarnaast heb je dus ook nog eens dat speakers per merk en serie anders klinken. Dat je dit met muziek meer merkt is me duidelijk, maar ook bij films is het toch wel handig als de speakers bij je smaak matchen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Zoiets?
http://www.eshop.nl/winke...55_QX_zwart_+_kabels.html

Als hij 5.1 wil, kan prima voor dat geld. Setje klinkt overigens best behoorlijk en de sats zijn ontzettend klein.