Toon posts:

IDT overklokken

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen weekend dacht ik dat het wel eens tijd zou worden dat ik mijn IDT WINCHIP C6 processor, die op 240 Mhz werkt, eens zou overklokken. Standaard draaide hij op 4x60 Mhz, en ik dacht dat ik hem weleens op 4*66=266 Mhz kon laten draaien. Dus ik stel de jumpertjes bij, zet de pc aan, en de boel lijkt te werken. Quake en alles een paar uur lang gedraaid, alles werkt. Alleen heb ik af en toe onverwachte hangers in windows (bijvoorbeeld als ik een bestand wil openen). Overklokken mislukt dus.
De processor word op 266 Mhz niet heet, als de pc drie uur Quake heeft gedraaid, kan ik de processor nog gewoon aanraken. aan de hitte ligt het dus niet, waar ligt het wel aan?
ik zet de boel terug naar 240 Mhz, en alles werkt weer normaal.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

misschien vind je harde schijf de hoger FSB niet leuk, of je videokaart, of een andere kaart, of geheugen (wat voor geheugen heb je erin hangen?)
het kan van alles zijn

Verwijderd

Wellicht even handig om het type Mobo te melden. Is het een van de nieuwere mobo's dan moet een FSB van 66 Mhz geen probleem zijn. Immers alle oudere pentiums (IDT was toch ook socket 7??) draaien met een FSB van 66 Mhz. Behalve de 75 en 90. Anders kan toch die IDT het niet aan.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:30
heb je een mogelijkheid om de voltage iets te verhogen??

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
Wel, ik heb een goedkoop mobo'tje (PC-Chips met TX Pro II chipset). De maximale bussnelheid is 83.3 Mhz. Mijn geheugen kan een hogere bussnelheid ook wel aan.

Ik kan eventueel het voltage wel iets verhogen (als dat geen kwaad kan).

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
begin met het kleinste stapje!!
Als ik het goed heb is die winchip een 3,3 volt chip, dus ik zou zeggen neem 3,6 V als maximum..

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
Wat doet het verhogen van het voltage met de procossor?

Verwijderd

Die geeft je processor meer power om de hogere kloksnelheid bij te kunnen benen. Op zich kan dit geen kwaad. Wel zorgen dat je processor goed gekoeld word natuurlijk. BTW ik heb met mijn amd400 hetzelfde geneuzel als ik hem op 450 laat lopen, het lijkt allemaal goed te gaan maar dan ineens vast... volgens mij is het windows die dan aan het zeuren gaat ofzo...
Pagina: 1