Als zuslief op bezoek is, werkt internet niet!

Pagina: 1
Acties:

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn netwerk/internet als mijn zus op bezoek komt.

Natuurlijk ben ik altijd heeeel blij als zuslief langs komt, maar om de een of andere reden valt mijn netwerk dan altijd uit. Het is nogal vreemd, maar mijn computer ziet dan bij beschikbare netwerken mijn eigen SSID ook niet meer staan. Het lijkt er dus op alsof de router helemaal niet meer beschikbaar is. Zo gauw ze binnen komt valt het signaal weg en krijg ik rechts onderin het scherm te zien dat er andere draadloze netwerken beschikbaar zijn (met dus de melding dat er geen 'preferred' netwerk beschikbaar is op dat moment).
Zo gauw ze de deur weer uitloopt is het probleem weer voorbij.

Nou was ik in de veronderstelling dat dit wellicht aan haar telefoon kon liggen die op de een of andere manier het signaal zou storen. We hebben die dus uit gezet, maar het probleem was niet verholpen. Eerlijk gezegd kan ik zo niets anders bedenken. Iemand een idee?

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat als ze haar telefoon uitzet voordat ze bij jou aankomt? En ze heeft geen anderea apparaten bij?

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Topicstarter
We hebben nog niet geprobeerd om de telefoon uit te zetten voordat ze aankomt, misschien is dat een idee. We hebben wel geconstateerd dat als ze hem uit zet terwijl ze hier is, het netwerk onbereikbaar blijft.

Maar hoezo kan een telefoon zo'n storing veroorzaken?? Ze heeft verder geen apparaten bij zich, op een auto voor de deur na dan :)

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-02 19:29
kijk in je accespoint / router of er iets in de logs staat
probeer is te googlen op naam van modem/accespoint en merk van mobiel?

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-02 15:09

BLACKfm

O_o

Ze heeft ook geen oude oorlogswond met een stuk metaal er in?
Of wellicht een pacemaker?

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:43
Staat het kanaal op automatisch of vast?
Het kan zijn dat ie het kanaal aanpast naar iets wat de pc niet ziet. Vastzetten op een lager kanaal zou het dan op kunnen lossen. (Tussen 1 en 11)

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Is een van de onderstande dames je zusje?

Afbeeldingslocatie: http://www.criticalgamers.com/pictures/ThreeSixEight.jpg

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Topicstarter
hahaha, @Twisted; nee, ze lijkt er niet op :)

Kanaal staat nu vast op nummer 9, omdat niemand anders in de buurt dat kanaal gebruikt en ik heb het idee dat het geheel dan beter werkt. Misschien eens een idee om het kanaal aan te passen naar iets anders.

Nee, ook geen oorlogswond of pacemaker :p

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wat voor modem heb je?

Laatst bij een klant meegemaakt dat zodra hij zijn Brother WiFi printer aanzette, zijn iPhone en iPad de connectie verloren. In dat geval ging het om KPN Glasvezel met een of ander onbekend (Huawei?) modem, die gelimiteerd was op 8 clients. Limiet op 32 gezet et voila :)

Dit geldt natuurlijk alleen indien je zus haar telefoon verbinding maakt met jouw netwerk..

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 14:40
Ikzelf had dit thuis ook toen m'n broertje een HTC chacha kocht. Op de een of andere manier trok deze de hele Wifi om. Zijn mac is nu gebanned en alles werkt prima.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-02 14:25
Fixed IP die toevallig overeenkomt met je DHCP-Server?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-02 18:58

Snuffel

Vroem!

We hebben nog niet geprobeerd om de telefoon uit te zetten voordat ze aankomt, misschien is dat een idee. We hebben wel geconstateerd dat als ze hem uit zet terwijl ze hier is, het netwerk onbereikbaar blijft.
Dus als ze komt met telefoon aan ->> probleem
Ze gaat weg ->> probleem opgelost
Zet de telefoon uit ->> probleem blijft.

Iets zegt met dat het dan niet in de telefoon ligt aangezien telefoon uitzetten gelijk is aan weggaan.
Althans, in mijn belevenis.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Gemineye schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:14:

Maar hoezo kan een telefoon zo'n storing veroorzaken?? Ze heeft verder geen apparaten bij zich, op een auto voor de deur na dan :)
Ook handig als je even meldt om welk toestel het gaat.

Heeft ze WiFi op dat ding? Misschien in AdHoc modes dat ze d'r ESSID uitzend, en toevallig het zelfde mac-adres heeft, waardoor de boel een collision veroorzaakt? Zelfde naam als het SSID van je WAP?

BlueTooth werkt ook op de 2,4GHz, net als WiFi b/g/n en kan daardoor adhv het mac-adres waarschijnlijk ook een collision krijgen lijkt.

Ik zou dus sowieso even je WAP/router mac-adres aanpassen. Je moet dan wel opnieuw verbinding maken met al je devices, maar ik denk dat je er dan wel van af bent.

Het blijft een gok, maar ik denk dat het hier toch om een collision gaat.

Ey!! Macarena \o/

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:33
Tenzij de telefoon verbinding maakt met het internet en de channel inneemt van de pc.
Dan zou die niet zomaar een nieuwe channel vinden op het moment dat hij uit is. denk ik zo

Verwijderd

Zusje op marktplaats zetten? :)

• er1c
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08-2024
Ik moet zeggen dat ik erg benieuwd ben wat hier de oorzaak van is (en ook hoe je zus eruit ziet, is vast een stralende meid ;)). Hou je ons op de hoogte?

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Je moet inderdaad dingen uit gaan sluiten.
Zo kan het bijvoorbeeld ook haar auto zijn.

• PilatuS
  • Niet online
Cheesy schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 19:33:
Zo kan het bijvoorbeeld ook haar auto zijn.
Leg uit :)

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 02-12-2011 19:34 ]

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-02 18:27

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Twisted schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:18:
Is een van de onderstande dames je zusje?

[afbeelding]
Zou het kunnen verklaren, modem te druk met kwijlen :+

www.maartendeboer.net

• Avar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-02 10:10
Een apparaat met hetzelfde (vaste) IP adres als de router, da's ook leuk... Hoewel ik niet denk dat die telefoon dat heeft, maar je weet maar nooit.

Verwijderd

Iets van diefstalbescherming in de kleding toevallig? Zo'n plaatje/sticker die misschien het signaal kan verstoren?

• Cheesy
  • Niet online
Een auto is minstens zo'n geavanceerd apparaat als een telefoon, dus dat valt niet uit te sluiten dat het stoort.
En misschien hangt er wel een wifi-jammer in/onder/op :+

• PilatuS
  • Niet online
Cheesy schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 19:46:
[...]

Een auto is minstens zo'n geavanceerd apparaat als een telefoon, dus dat valt niet uit te sluiten dat het stoort.
En misschien hangt er wel een wifi-jammer in/onder/op :+
Een auto is zeker geavanceerd maar dat het stoort lijkt mij heel sterk. Ik denk dat Toyota of wel merk dan ook zich kan veroorloven dat een auto zulk soort problemen veroorzaakt. Vandaar dat ik benieuwd ben waarom je denkt dat een auto dit kan veroozaken.

• DCG909
  • Laatst online: 14-02 16:22
Ze neemt toch geen magnetron mee? (die geen behuizing meer heeft)

Ik heb het zelf dat mijn radio gaat storen als ik door mijn kamer loop, maar ik weet niet hoe het WiFi signaal daar op reageert, ik neem aan zeer weinig.
Hoe is de verbindings sterkte als zij er niet is? 100%?

• Carny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-02 22:35

Carny

DatDus!

Misschien heeft je zus in d'r auto een MiFi, zo'n kastje om 3G om te zetten in WiFi.
Or misschien zit er een WiFi capable autoradio in die auto.
Vraag eens of ze haar auto een paar straten verderop parkeert als ze langs komt.
Dan kun je die uitsluiten met alles dat er in zit.

Dan wat ze zelf bij zich heeft.
De telefoon is uitgesloten want als die uit staat is er nog steeds een probleem.
Tenzij, wat zij uit noemt, niet uit is. Trek de batterij er eens af dan weet je het zeker!

Maar misschien heeft ze nog iets anders bij zich?
Een fototoestel met een EyeFi kaartje erin bijvoorbeeld.
Of een toestel / videocamera met ingebouwde WiFi connectie.

En als dat allemaal niet helpt...
Tja..
Dan zijn de Cybermen in aantocht!
Beware!

offtopic:
PS @Twisted als die meiden nog niet bezet zijn doe die rechter dan maar.. ;)

DatDus.DE --- DatDus!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-02 15:09
Radioactieve sieraden?

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• XtremeNova
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07-2025

XtremeNova

Alfa 145 Qv

Bleutooth zit op de zelfde frequentie als de gemiddelde Wifi.
Dus:
  • heeft ze een carkit? -> kan storen
  • Heeft ze BT aan staan op telefoon / tablet / laptop?
  • Reset je modem/router als ze de telefoon heeft uitgezet.
  • Heeft ze andere BT apparaten? (headset, koptelefoon, GPS muis, ...)

I like it red, with 150 bhp..

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
[hk-modus]
Weet je zeker dat ze niet gewoon je stekkertje lostrekt, zodat jij tenminste met haar praat ipv. te internetten?
[/]

Ik heb iets vergelijkbaars hier gehad met een laptop van mijn broer, eigenlijk nog geen idee wat dat was. Misschien kan je de volgende keer als ze komt met haar afspreken wat testjes te doen. Laat haar eerst even bellen als ze in de straat is met de auto. Blijft jij lekker tweakers.net F5\en totdat het fout gaat. Dit testje kan je herhalen met allerlei factoren verandert. Hopelijk kan je dan een idee krijgen wat fout gaat.

• Cheesy
  • Niet online
PilatuS schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 19:51:
[...]

Een auto is zeker geavanceerd maar dat het stoort lijkt mij heel sterk. Ik denk dat Toyota of wel merk dan ook zich kan veroorloven dat een auto zulk soort problemen veroorzaakt. Vandaar dat ik benieuwd ben waarom je denkt dat een auto dit kan veroozaken.
Ik snap je redenatie maar in dit soort gevallen helpen "lijkt mij"-aanpakken niet.
Mogelijke problemen zou je onder elkaar moeten zetten en stuk voor stuk uitsluiten om er zeker van te zijn dat ze niet storen.

Verder heb ik niets met wetenschappelijk onderzoek ofzo ;)

• er1c
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08-2024
Iets van diefstalbescherming in de kleding toevallig? Zo'n plaatje/sticker die misschien het signaal kan verstoren?
Dan zou ze bij bezoek altijd hetzelfde aan moeten hebben... Heeft ze misschien een beugel :+

[ Voor 47% gewijzigd door er1c op 02-12-2011 23:47 ]

• aZuL2001
  • Laatst online: 31-01 11:11
RaZ schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 17:44:
toevallig het zelfde mac-adres heeft, waardoor de boel een collision veroorzaakt?
Mac adressen horen uniek te zijn.

Dan heeft er iemand lopen te klooien.

Abort, Retry, Quake ???

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Dat is niet nodig

[ Voor 76% gewijzigd door Equator op 19-12-2011 16:38 ]

d:)b :henk d:)b

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:42
mac adressen zijn zeker niet altijd uniek, sommige dingen gebruiken een standaard mac adres, zo stond er laatst een batch netwerk kaarten die altijd hetzelfde mac-adres gebruiken (oftewel je kon er maar 1 in je netwerk hebben)

• ElektroNeko
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
Is ze net zo awesome als mij, en loopt ze de boel te verstoren met die grote ghettoblaster op haar schouder?

Of misschien heeft ze stiekem een walkman die de boel stoort? :+

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:38

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Bekend probleem. Had ik hier ook.

Als het een BG/N accesspoint is.

Zet hem dan eens op Fixed G.

En al uw problemen zijt verholpen!

offtopic:
lol, het lijkt wel een datings forum!

[ Voor 15% gewijzigd door NeFoRcE op 03-12-2011 00:08 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

aZuL2001 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 23:50:
[...]

Mac adressen horen uniek te zijn.

Dan heeft er iemand lopen te klooien.
Bijna alle mac-adressen kunnen met de driver aangepast worden. En dan hebben 99% van de router de optie: Clone mac-adres, voor ISP's die op mac-adres werken.

En uniek zijn ze zeker niet. Kan ook niet als je ziet hoeveel devices mac-adressen hebben. De kans dat er een collision is, is klein, maar zeker niet onmogelijk.

De TS kan dus heel eenvoudig even het mac-adres aanpassen van de WLAN kant van z'n router, en wellicht dat direct het probleem opgelost is.

Ey!! Macarena \o/

• aZuL2001
  • Laatst online: 31-01 11:11
@ RaZ : Proficiat.

Weet ik, maar daarom schrijf ik ook dat ze uniek _horen_ te zijn. ;)

Abort, Retry, Quake ???

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:28

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

TS: heeft je zus toevallig een Sony Ericsson en jij een b/g/n router van Sitecom? Daar heb ik nl ook weleens flinke problemen mee gehad. Router op G only en probleem was weg.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-02 14:56
Dat is niet nodig,..

[ Voor 89% gewijzigd door Equator op 19-12-2011 16:39 ]

Verwijderd

Duidelijk dat de gemiddelde Tweaker met zijn pik achter de PC speelt.
Het gaat hier om een WIFI probleem en niet om zijn zus.

Stelletje losers.

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 10:32:
Duidelijk dat de gemiddelde Tweaker met zijn pik achter de PC speelt.
Het gaat hier om een WIFI probleem en niet om zijn zus.

Stelletje losers.
Gezien het tijdstip ben jíj met je verkeerde been het bed uit gestapt!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Nergens voor nodig..

[ Voor 82% gewijzigd door Equator op 19-12-2011 16:38 ]

- Mijn PC -

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-12-2025
NeFoRcE schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 00:07:
Bekend probleem. Had ik hier ook.

Als het een BG/N accesspoint is.

Zet hem dan eens op Fixed G.

En al uw problemen zijt verholpen!

offtopic:
lol, het lijkt wel een datings forum!
Ik wilde dit ook al melden. Mijn vader heeft zo'n leuk 13' msi netbook gevalletje. Nou die mag niet meer op mijn netwerk! :').
Ik wil gewoon Wifi N hebben! het geval switched de hele zooi om tot iets waarin dat apparaat wel netwerk heeft en de rest van de laptops niet!.
Super vervelend probleem. Duurde lang voordat ik door had waardoor het kwam.

Always look on the bright side of life.

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

clifdon schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 11:13:
[...]

Ik wilde dit ook al melden. Mijn vader heeft zo'n leuk 13' msi netbook gevalletje. Nou die mag niet meer op mijn netwerk! :').
Ik wil gewoon Wifi N hebben! het geval switched de hele zooi om tot iets waarin dat apparaat wel netwerk heeft en de rest van de laptops niet!.
Super vervelend probleem. Duurde lang voordat ik door had waardoor het kwam.
Inderdaad. Dat apparaat zal dan ubervaak moeten switchen tussen G en N. Zovaak, dat ie op z'n muil gaat. Wij hebben Modem/router in één. En daardoor hadden we erg vaak last van brak internet (wifi gedeelte trok de rest van de modem plat). Gelijk maar compleet nieuw bedraad netwerk aangelegd. Alles gigabit, en giga stabiel! Internet valt nooit meer uit.

• DCG909
  • Laatst online: 14-02 16:22
Ik heb mijn router nu standaard op N staan, had geen zin om het mixed te maken voor 3 apparaten, dus daar heb ik een oude WiFi AP voor aangesloten in G modus.
Ik meen me ook te herinneren dat, als je een Xbox op de WiFi had en een DS op hetzelfde netwerk liet inloggen, deze de Xbox eruit knalde.

Wel vreemd dat het ook nog voor komt als haar mobiel uit staat, misschien ook proberen als haar telefoon niet aan heeft gestaan als ze naar je huis komt?

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:38
Wat leuk, een mysterie :) Is dit probleem eigenlijk al opgelost?

Anyway, ik geloof wel dat we hier te maken hebben met interferentie van het signaal. Omdat interferentie op de meest gangbare frequentie - 2,4Ghz - heel gebruikelijk is, is het wel eens moeilijk precies te zeggen wat er stoort. Ik zou je willen aanraden eerst de uiterste kanalen binnen het spectrum te proberen; 1 en (het ongebruikelijke) 13.

Andersom is het natuurlijk ook raadzaam alle electronische aparaten eens uit te zetten, ik heb trouwens het gevoel dat dat al eens is geprobeerd. Wireless headsets. MP3 spelers. DECT telefoons. Babyfoons. The lot. Laat haar voor het gemak ook eens de auto parkeren in een andere straat. Beter nog, laat ze haar tas in haar auto liggen.

Ik durf te wedden dat je met deze oplossingen het probleem zult tackelen. Zoniet, mag de community wat mijn part aan de exotischer theorieën beginnen - afluisterapparatuur; sabotage; alien abduction artefacten; twijfel aan de casus zelf :)

Even een klein nootje - ik geloof niet dat een passieve RFID-achtige chip deze problemen kan veroorzaken.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:58
Als de auto voor de deur blijft staan, dan zou ik daar op gokken. We hebben ooit eens voorgehad dat er bij ons voor de deur niemand zijn auto op slot kreeg via hun afstandsbediening, ze moesten deze allemaal afsluiten met de sleutel. Hoeveel keer dat het alarm daar niet is afgegaan.

NA het echt grondig beu te zijn, hebben we het BIPT gebeld ( in België ) en deze zijn komen meten. Ze wisten direct de richting en hebben bij onze schuin overburen aangebeld. Daar bleek een draadloze koptelefoon een breed signaal te verspreiden dat alles blokkeerde. Deze is uitgetrokken en nooit meer last gehad.

Dus ik zou dan ook gokken op iets in je zus haar auto dat een breed spectrum gijzeld. Misschien eens de auto een paar huizen verder parkeren als test?

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Pagina: 1