Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Videoconference Software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Ik heb een kort vraagje, ik ben op zoek naar software waarmee ik een videoconference kan houden (zoals skype) echter is het wel een noodzaak dat er meerdere personen (groepsconference) kan plaatsvinden. Nu weet ik dat dit ook met skype tegen betaling kan, maar ik ben eigenlijk op zoek naar alternatieven. Verder zou het te gek zijn als men bijvoorbeeld een powerpoint presentatie tijdens zo een conference kan laten zien.
Kennen jullie zulke dergelijke softwarepakketen?

Alle informatie is welkom, ik heb dit bericht hier geplaatst omdat ik ook niet zo goed weet hoe deze software heet..

Kunnen jullie mij helpen?

Mijn dank is groot!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:00
ik zag net in de nieuwe Teamviewer versie (7) dat ze nu ook conferences tot 25 personen ondersteunen.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-11 16:43
AT&T Connect (voorheen Interwise)

Verwijderd

Topicstarter
@ Jopie, thnx voor je info. Met teamviewer kun je dus je desktop "sharen" en tevens de persoon zien?

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:00
Dat weet ik niet, ik gebruik alleen het desktop gedeelte, maar ze noemen nu ook conference, dus bekijk het eens.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je zou ook kunnen kijken naar big blue button ( http://bigbluebutton.org/ ) dat is opensource. En naast elkaar zien met de webcam kun je inderdaad ook powerpoint presenaties geven en andere documenten delen. Je hebt wel een eigen server nodig dan maar alle gebruikers kunnen vervolgens gewoon met hun webbrowser verbinden.

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 02-12-2011 13:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ ik222: woow dat klinkt al beter. Teamviewer is wel een mooi pakket maar toch ondervind ik lichte vertraging in het beeld, wat erg hinderlijk is. Het zit namelijk zo, 4 personen willen wekelijks overleg, maar soms zitten zij in het buitenland. Het beeld/audio moet dus vloeiend zijn. Nu heb ik het getest met 4 laptops waar een VGA camera in zit, en misschien is dat de oorzaak van het schokkerig beeld.
Als ik dan nieuwe camera's zou moeten aanschaffen, welke kan ik dan het beste nemen. Ben totaal niet bekend in Video/audio transmission.
Ik wil iedereen tot nu toe al bedanken voor de helpfull tips!

Thnx!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Je moet je wensen wel afstemmen met je budget.

Videoconferencing is meestal tussen twee vergaderruimte's.
En iets zegt me dat dat niet is wat jij zoekt. ;)

Heb je al bekeken waardoor die vertraging komt ?
Zat je met die 4 laptops via wifi te werken ?
Zou het eerst in je verbinding zoeken.
De meeste apps schalen de videokwaliteit terug als de verbinding niet toereikend is.

Teamviewer is op zich prima pakket.
Heb de nieuwe versie nog niet getest, maar gebruik het al sinds versie 4.

http://www.spreed.com/eu zit in mijn Zarafa omgeving geïntegreerd. Werkt ook goed.

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1