Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe camera.
Ik heb al een spiegelreflex, maar wil die niet mee op vakantie nemen.
Ik heb de volgende eisen:

Redelijk klein formaat
sluitertijd en diafragma zelf instelbaar
minstens 10 x opt zoom
min 10 megapixel
Full HD filmen
kunnen zoomen tijdens het filmen
optische beeldstabilisator
max 30 mm groothoek

Ik had zelf al naar de Panasonic DMC TZ20 gekeken, maar ik zag dat iedereen erg negatief was over de beeldkwaliteit.... dat is natuurlijk wel belangrijk.
de canon powershot sx220hs en de fujifilm fine pix 550 valt af omdat de flitser erg irritant geplaatst is.
Ik heb verder nog gekeken naar: casio EXzr100 en de samsung wb750(deze laatste is overigens weinig over te vinden en is ook niet in bv de bcc en mediamarkt). Zijn dat de beste alternatieven of zijn er nog beteren?

bedankt!

• Meijeh
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:55
Ik werk in een lokale fotografiezaak en kan je vertellen dat de WB750 van samsung een prachtig toestel is waar veel aan in te stellen valt. Hij voldoet aan al je eisen en je kan ook foto's maken onder het filmen.

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
de WB750 is niet gek veel anders dan de WB690 of de WB700, welke wel bij de mediamarkt & Saturn zijn.. wellicht zou je daar naar kunnen ijken? Verschil is volgens mij minimaal.. Dan heb je in ieder geval een eeste indruk van hoe het toestel ongeveer is.

• Meijeh
grote verschil tussen de WB750 en de WB700 is de nieuwe BSI CMOS sensor, deze heeft minder megapixels maar beter ruisprestaties. Lens opbouw is volgens mij hetzelfde

Verwijderd

Topicstarter
Wel vreemd dat er zo weinig over de wb750 te vinden is
Volgens mij hebben de wb690 en wb700 geen filmresolutie van 1080p of wel? of is dat wat je bedoelt meijeh?
en weten jullie ook of de wb700 of wb750 kan zoomen tijdens het filmen?
Ik zie wel dat de camera digitale beeldstabilisatie heeft. Is dat goed genoeg denken jullie?

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 13:02 ]

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Ik zou dit artikel eens doornemen: http://www.dpreview.com/reviews/q311travelzoomgrouptest/
Deze is van juni 2011, dus aardig recent.
De Canon SX230 HS komt er heel goed uit.
Daarnaast zijn de Nikon Coolpix S9100 en de Sony Cyber-shot HX9V ook aanraders.

[ Voor 18% gewijzigd door leendertv op 02-12-2011 13:47 ]

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-01 12:10

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Verwijderd

Topicstarter
die topics heb ik al doorgelezen, maar omdat ik toch hele specifieke wensen heb, is mijn vraag toch moeilijk te vergelijken met andere vragen.

het artikel van gimpy had ik al doorgenomen voor ik deze vraag postte
De coolpix9100 en Sony Cyber-shot HX9V hebben geen optie om de sluitertijd zelf in te stellen, en dat is wel een must.
De Canon SX230 HS heeft zijn flitser op een hele onhandige plaats zitten, zodat je de camera niet meer fatsoenlijk vast kan houden..

lastig... iedere camera lijkt wel een te belangrijk minpuntje te hebben...

edit: ondertussen gevonden dat de WB750 gewoon heel nieuw is en daarom wsl nog minder in de winkels te vinden. De stabilisator is digitaal en optisch (perfect dus). Rest mij nog de vraag of deze camera kan zoomen tijdens het filmen. en of iemand iets weet over hoe snel hij is (ik heb 1 review kunnen vinden en die persoon is heel negatief omdat je nadat je een foto hebt gemaakt 3 seconden moet wachten tot hij hem heeft vastgelegd... of zei hij gewoon een langzaam geheugenkaartje hebben?)

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 15:05 ]

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:33

mvh

State Governor

Je kunt de flitser van de SX230 natuurlijk wel inklappen. Overigens schrijft dpreview wel over de WB750, en ook dat deze handmatig in te stellen is.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Verwijderd

Topicstarter
ah, thnx! ik had niet gezien dat dpreview ook over de wb750 had geschreven. Dat zal ik eens gaan lezen idd

edit: het geeft helaas geen antwoord op de vraag of deze camera kan zoomen tijdens het filmen. en of iemand iets weet over hoe snel hij is (ik heb 1 review kunnen vinden en die persoon is heel negatief omdat je nadat je een foto hebt gemaakt 3 seconden moet wachten tot hij hem heeft vastgelegd... of zei hij gewoon een langzaam geheugenkaartje hebben?)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 15:39 ]

• Meijeh
je kan zoomen tijdens het filmen bij de wb750

sorry voor de late reactie
Pagina: 1