[.Net] Incomplete postback

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 09:35
Ik heb een webapplicatie met daarop een tweetal (nested) updatepanels met daarin een repeater die een tabel (met een nested tabel) opbouwt. Op het feit dat, als de code in de ASPX-pagina netjes is ingesprongen, IE de tabel niet goed rendert na, werkt dit allemaal prima.

Bij het automatisch testen heb ik echter iets vreemds ontdekt. Af en toe komt het voor dat bij een postback niet alle data goed wordt verzonden naar de server. Als ik op de server dan door alle keys van Request.Form loop, ontbreekt daar een deel van de velden uit de tabellen in de repeater en alles wat daar na komt.
De content-length komt wel weer overeen met wat er aan content wordt verzonden, maar dat is dus onvolledig.
Het probleem is ook al eens handmatig gereproduceerd, maar omdat het zich maar sporadisch voor doet is debuggen erg lastig.

Ik heb al eens de updatepanels verwijderd, maar dit loste het probleem niet op. Ook heb ik de communicatie met Wireshark onder de loep genomen en daaruit blijkt dat bij de post-request al niet alles compleet is. Het lijkt er dus op dat de browser niet alles correct verstuurt.
Bij het testen met Fiddler leek het probleem zich ineens niet meer voor te doen, wat mogelijk te maken heeft met de proxy-functie van Fiddler.

Heeft iemand iets dergelijk vaker meegemaakt? Of heeft iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn? Ik zit nu al een tijdje te zoeken en te testen, maar kan geen oorzaak aanwijzen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Het lijkt me verdomd sterk dat 't aan Fiddler zou liggen; de browser heeft daar geen weet van en Fiddler gaat niet spontaan ontbrekende waardes invullen ofzo.
Ik vermoed eerder een clientside (JS) probleem oid.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Ik zeg ook niet dat het aan Fiddler ligt. Als Fiddler draait, gaat het juist goed.
Alleen werkt Fiddler als een soort proxy, waardoor ik het vermoeden heb dat dat invloed heeft.

Het probleem doet zich ook niet in elke browser even makkelijk voor. In IE zelden tot nooit, maar in Firefox 7 vaker.

Ik heb het ook al getest zonder de custom JS, maar ook dat lostte het probleem niet op.

[ Voor 13% gewijzigd door maikel op 02-12-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 18:04
Klinkt als een halve post, wellicht omdat die onderbroken wordt omdat dingen zich asynchroon afspelen. Je kunt ook eens kijken met httpfox in firefox, post requests die NS_ABORTED geven zijn verdacht.

Fiddler verandert de timings, waardoor ik dit soort gedrag regelmatig heb zien optreden.

Kijk eens of je javascript onder je ajax post request hebt staan ipv. In de callback functie.

[ Voor 14% gewijzigd door __fred__ op 02-12-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Als Fiddler draait, is het probleem juist niet te reproduceren. In normale omstandigheden wel.
Ik zal eens kijken met httpfox of ik wat meer kan ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Post eens een pcap van wireshark van zo'n onvolledige post?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1