Geachte Medetweakers,
Ik schrijf deze post omdat ik met het probleem zit dat de copy speeds tussen mijn twee thuis pc's
via een 1Gbps netwerkje erg laag zijn.
De snelheden die ik haal zijn 23 / 24 MB per seconde.
Ik zal eerst de situatie omschrijven en dan daarna de sys specs van de machines weergeven.
Ik heb een W7 machine via een 1Gbps switch gekoppeld aan een WXP machine. Beide machines hebben gewoon een 1Gbps aansluiting plus zijn al mijn machines qua draad met splinternieuwe Cat6 kabels gekoppeld. Als ik een gewone kopieer actie uitvoer dus via de Windows verkenner naar de andere pc browsen en dan bvb een MKV over kopieer van 10 GB dan krijg ik dus copy snelheden van 23 / 24 mb per seconde.
Om dit probleem op te lossen heb ik HEEL veel rond gekeken, dingen uit geprobeerd gegoogled etc etc. Tot nu toe heeft eigenlijk niks gewerkt. Een van de dingen die ik gedaan heb is het switchje vervangen door een nieuwe, het switchje wat ik had liggen was een 3com switch, die ook gewoon 1Gbps was, maar ik dacht wellicht is deze aan vervanging toe dus heb ik deze vervangen met een Netgear GS605.
Daarnaast heb ik verschillende Windows tweaks gedaan, zoals de bestands compressie / encryptie die in Windows 7 zit uitgeschakeld etc etc etc. Tot nu toe heeft eigenlijk NIKS geholpen.
Nou hoor ik dat ook je computer hardware effect kan hebben op de doorvoersnelheden van het kopiëren, en dan bedoel ik de SATA / harddisks die je in je machines hebt hangen. Nou zijn beide machines met sata 3 en 2 uitgerust en al mijn harddisks zijn vooral sata 2 speeds. Als ik een kopieer actie doe van 1 hdd naar een andere hdd dan krijg ik snelheden van tussen de 130 / 150 mb / s dus wel ok snelheden gezien dat al mijn hdds op mijn ssd's Sata2 zijn.
Ik zal nu de sys specs van beide pcs hier posten.
CAse = Antec 1200
PSU = Corsair AX750
Motherboard = Asus P8P67 Evo
Processor = Intel I7 2600K
CPU Cooler = Noctua MH-U12P SE2 Soon Prolimatech Super Mega with 2x Noctua NF-F12
RAM = 16 GB Corsair Vengeance Low Profile Memory
Graphics card = Asus GTX 580 Direct CU2
Soundcard =Creative Labs XFI XtremeGamer Fatal1ty pro
DVD drive= 1x LG Dvd Writer.
Monitor = Samsung Syncmaster P2450
network card= 2x onboard
Harddisk = 4x Western Digital Caviar Black 2TB (7200rpm, SATA II, 64MB)
1x Western Digital Caviar Black 1TB (7200rpm, SATA II, 32MB)
2x Crucial M4CT128M4SSD2 128GB SSD Drive. (SATA III)
Internet connection = Cable 50 mbit down, 4mbits up
OS = Windows 7 64 Bits (fresh install) and all recent patches and updates from windows update
PC 2
Case = Coolermaster Tower case
PSU = Corsair Builder 600W V2
Motherboard = Asrock G41MH/USB3 R2.0
Processor = Intel E5300
CPU Cooler = Coolermaster X Dream I117
RAM = 4GB DDR Corsair Ram
Graphics = Onboard
Soundcard = Onboard
DVD Drive = 1X Sony dvd burner.
Monitor = None
Network cards = 1x Onboard 1Gbps 1x 3com 1Gbps
Harddisks = 9 Western Digital Hdd's with different sizes. (All SataII)
OS = WinXP with all patches & updates
Zo dit zijn even snel de sys specs van de 2 pcs waar het over gaat.
Het enigste wat ik nog wil proberen is kijken wat de copy snelheden zijn met een Crossed kabel maar dat zal denk ik ook niet veel boeien want ik heb al 2 switches geprobeerd van 1Gbps en dat maakt ook niks uit.
Graag zou ik jullie hulp willen om dit probleem op te lossen.
Misschien is er helemaal geen probleem en zijn deze speeds allemaal normaal, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.
Super bedankt alvast voor jullie hulp.
DrDeathhand
PS Ik weet dat er een aantal topics op tweakers zijn die ook hierover gaan, ook de oplossingen daarin heb ik bekeken en uitgeprobeerd maar ook daarmee geen verschil, daarom post ik toch een nieuwe post.
Ik schrijf deze post omdat ik met het probleem zit dat de copy speeds tussen mijn twee thuis pc's
via een 1Gbps netwerkje erg laag zijn.
De snelheden die ik haal zijn 23 / 24 MB per seconde.
Ik zal eerst de situatie omschrijven en dan daarna de sys specs van de machines weergeven.
Ik heb een W7 machine via een 1Gbps switch gekoppeld aan een WXP machine. Beide machines hebben gewoon een 1Gbps aansluiting plus zijn al mijn machines qua draad met splinternieuwe Cat6 kabels gekoppeld. Als ik een gewone kopieer actie uitvoer dus via de Windows verkenner naar de andere pc browsen en dan bvb een MKV over kopieer van 10 GB dan krijg ik dus copy snelheden van 23 / 24 mb per seconde.
Om dit probleem op te lossen heb ik HEEL veel rond gekeken, dingen uit geprobeerd gegoogled etc etc. Tot nu toe heeft eigenlijk niks gewerkt. Een van de dingen die ik gedaan heb is het switchje vervangen door een nieuwe, het switchje wat ik had liggen was een 3com switch, die ook gewoon 1Gbps was, maar ik dacht wellicht is deze aan vervanging toe dus heb ik deze vervangen met een Netgear GS605.
Daarnaast heb ik verschillende Windows tweaks gedaan, zoals de bestands compressie / encryptie die in Windows 7 zit uitgeschakeld etc etc etc. Tot nu toe heeft eigenlijk NIKS geholpen.
Nou hoor ik dat ook je computer hardware effect kan hebben op de doorvoersnelheden van het kopiëren, en dan bedoel ik de SATA / harddisks die je in je machines hebt hangen. Nou zijn beide machines met sata 3 en 2 uitgerust en al mijn harddisks zijn vooral sata 2 speeds. Als ik een kopieer actie doe van 1 hdd naar een andere hdd dan krijg ik snelheden van tussen de 130 / 150 mb / s dus wel ok snelheden gezien dat al mijn hdds op mijn ssd's Sata2 zijn.
Ik zal nu de sys specs van beide pcs hier posten.
CAse = Antec 1200
PSU = Corsair AX750
Motherboard = Asus P8P67 Evo
Processor = Intel I7 2600K
CPU Cooler = Noctua MH-U12P SE2 Soon Prolimatech Super Mega with 2x Noctua NF-F12
RAM = 16 GB Corsair Vengeance Low Profile Memory
Graphics card = Asus GTX 580 Direct CU2
Soundcard =Creative Labs XFI XtremeGamer Fatal1ty pro
DVD drive= 1x LG Dvd Writer.
Monitor = Samsung Syncmaster P2450
network card= 2x onboard
Harddisk = 4x Western Digital Caviar Black 2TB (7200rpm, SATA II, 64MB)
1x Western Digital Caviar Black 1TB (7200rpm, SATA II, 32MB)
2x Crucial M4CT128M4SSD2 128GB SSD Drive. (SATA III)
Internet connection = Cable 50 mbit down, 4mbits up
OS = Windows 7 64 Bits (fresh install) and all recent patches and updates from windows update
PC 2
Case = Coolermaster Tower case
PSU = Corsair Builder 600W V2
Motherboard = Asrock G41MH/USB3 R2.0
Processor = Intel E5300
CPU Cooler = Coolermaster X Dream I117
RAM = 4GB DDR Corsair Ram
Graphics = Onboard
Soundcard = Onboard
DVD Drive = 1X Sony dvd burner.
Monitor = None
Network cards = 1x Onboard 1Gbps 1x 3com 1Gbps
Harddisks = 9 Western Digital Hdd's with different sizes. (All SataII)
OS = WinXP with all patches & updates
Zo dit zijn even snel de sys specs van de 2 pcs waar het over gaat.
Het enigste wat ik nog wil proberen is kijken wat de copy snelheden zijn met een Crossed kabel maar dat zal denk ik ook niet veel boeien want ik heb al 2 switches geprobeerd van 1Gbps en dat maakt ook niks uit.
Graag zou ik jullie hulp willen om dit probleem op te lossen.
Misschien is er helemaal geen probleem en zijn deze speeds allemaal normaal, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.
Super bedankt alvast voor jullie hulp.
DrDeathhand
PS Ik weet dat er een aantal topics op tweakers zijn die ook hierover gaan, ook de oplossingen daarin heb ik bekeken en uitgeprobeerd maar ook daarmee geen verschil, daarom post ik toch een nieuwe post.