Vensters verkleind/verplaatst na uit-aanzetten monitor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 22:55
Ik heb sinds kort de Samsung S27A750D. Werkt prima, behalve dat ik een heel irritant probleem heb bij het uit en aanzetten van de monitor.

Als ik een paar vensters open heb staan en ik doe de monitor uit omdat ik bv even weg ga, zijn die venster bij het aanzetten van de monitor verkleind en verplaatst naar links boven in de hoek. Ik merkte dat dit ook soms gebeurt als ik de monitor en pc aanzet vanuit slaapstand.

Ik heb de driver voor de monitor, de driver voor videokaart (ati displaydriver en ccc) en ook intel vga driver voor mijn moederbord (Gigabyte Z68XP-UD4) geïnstalleerd.

De monitor is aangesloten via Display Port, rechtstreeks zonder adapters van monitor in 6950 videokaart.

Bij Device Manager staan geen vraagtekens of uitroeptekens dat ik bepaalde drivers nog zou missen.

Ook kreeg ik af en toe display port foutmeldingen bij het aanzetten van de monitor, dat de resolutie lager was gezet. Maar als ik eenmaal keek bij de settings staat het altijd gewoon op 1920x1080 120hz. Ik heb maar gewoon 'do not show this message again' aangeklikt want er is nooit iets mis met de instellingen. Nu alleen nog die vensters, maar ik heb geen idee wat ik verder kan doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Sander H op 02-12-2011 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dit is volgens mij een probleem met de Ati drivers en de DisplayPort verbinding naar je monitor. Hoewel ik dacht dat het alleen bij Dell monitoren voorkwam, lijkt het dus ook bij Samsung te kunnen gebeuren. Ik heb nooit een oplossing kunnen vinden, dus heb mijn Dell U2410 maar weer aangesloten via DVI in plaats van DisplayPort.

Volgens mij rapporteert DisplayPort eerst een lagere resolutie aan je videokaart, waarna je videokaart die resolutie instelt. Daarna komt de maximale resolutie door en past je videokaart de resolutie nog een keer aan. Met als gevolg dat al je vensters verkleind zijn. Erg irritant. Overigens vliegen ook al je icoontjes naar links bovenin. Of niet? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Cloud op 02-12-2011 10:39 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
De icoontjes/shortcuts blijven wel netjes staan, hoewel ik 1 keer heb gehad dat er links en rechts het onderste icoon 1 plek naar onder was gezet. Dat heb ik de laatste paar dagen niet meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hangt er een beetje vanaf hoeveel icoontjes je hebt en vooral waar ze staan. Als ze binnen de 'kleine' resolutie passen gebeurt er niets, vallen ze daarbuiten dan worden ze verplaatst.

Hoe dan ook; ik heb dit nooit op kunnen lossen. Kon wel meer mensen vinden die er ook last van hebben, maar geen enkele oplossing afgezien van aansluiten via DVI. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Ok, gelukkig ligt het dan niet aan mijn setup ;)

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:33

superwashandje

grofheid alom

inderdaad, ik had dit ook bij mijn HP monitor op DP en mijn hd5870. nu nog steeds op mijn dell monitor. ik vond het wel zo irritant dat ik naar dual link dvi ben overgegaan.

bij het uit en aandoen van mijn monitor hoorde ik ook telkens dat windowsgeluidje dat je ook hoort als je een usb apparaat aan en afkoppelt.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:13
Je kunt beter de pc op slaapstand zetten.
Monitor gebruikt in standby (aan met pc uit) toch ontzettend weinig, heeft geen nut om uit te zetten (of het moet hele dagen zijn)
Als je de pc in slaapstand zet verandert de resolutie niet (bij mij is alleen wel de internetverbinding weg tijdens slaapstand, dus als je wat aan het downloaden bent gaat dit niet).

[ Voor 20% gewijzigd door mitsumark op 02-12-2011 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 14:33

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

mitsumark schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 21:07:
Je kunt beter de pc op slaapstand zetten.
Monitor gebruikt in standby (aan met pc uit) toch ontzettend weinig, heeft geen nut om uit te zetten (of het moet hele dagen zijn)
Als je de pc in slaapstand zet verandert de resolutie niet (bij mij is alleen wel de internetverbinding weg tijdens slaapstand, dus als je wat aan het downloaden bent gaat dit niet).
sluimerstand dan? Dan is de pc wel helemaal uit tenminste ;)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rieki
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
Het is al een oud topic maar ik had het ook en nu is het weg.

Kijk in HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\GraphicsDrivers\Configuration

Verwijder alle configs onder die key
Herstart, na de herstart heb je een nieuwe config onder die key
Zet je monitor uit/in slaap/etc.
Als je die weer aan zet heb je weer alles in de hoek staan en een nieuwe config er bij.
Verander de resolutie in de 00 waardes van de nieuwe config naar de waardes uit de eerste config en ploep!

Config 1 stond hier op 4k en de tweede op 1024 (oid) en daarom worden je vensters die resolutie en worden ze in de hoek gezet.
Ik heb voor de zekerheid nog wat andere dingen dezelfde waarde gegeven maar die resolutie lijkt het te doen.
Nogmaals, necro topic maar ik liep er pas tegenaan dus misschien heeft er nog iemand iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josjansen1
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-05 22:13
Rieki schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:30:
Het is al een oud topic maar ik had het ook en nu is het weg.

Kijk in HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\GraphicsDrivers\Configuration

Verwijder alle configs onder die key
Herstart, na de herstart heb je een nieuwe config onder die key
Zet je monitor uit/in slaap/etc.
Als je die weer aan zet heb je weer alles in de hoek staan en een nieuwe config er bij.
Verander de resolutie in de 00 waardes van de nieuwe config naar de waardes uit de eerste config en ploep!

Config 1 stond hier op 4k en de tweede op 1024 (oid) en daarom worden je vensters die resolutie en worden ze in de hoek gezet.
Ik heb voor de zekerheid nog wat andere dingen dezelfde waarde gegeven maar die resolutie lijkt het te doen.
Nogmaals, necro topic maar ik liep er pas tegenaan dus misschien heeft er nog iemand iets aan.
Ik had dit probleem ook al heel lang.. maar door jouw oplossing is het nu opgelost heel erg bedankt!!
Pagina: 1