Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Admin password [SBS 2011]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist begon SBS te zeure dat het wachtwoord verandert moest worden.

Dus dat even gedaan en wou daarna het wachtwoord weer naar het oude doen maar dat lukt dus niet doordat de server dus een aantal wachtwoorden voor een bepaalde tijd onthoud en niet meer kan gebruiken. Is er een manier om het evt via cmd te doen ? Heb inmiddels password never expires ingeschakeld op het admin account en een aantal andere admin accounts. Via Google krijg ik dit probleem niet echt gevonden, alleen maar restores etc.

Thanks!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 16:48
Is een policy die dat bepaald. Die zou je even omlaag kunnen zetten, wachtwoord resetten en dan weer terug zetten.

Pvouput live

Verwijderd

je kunt het wachtwoord altijd resetten via de active directory.
dan heb je die beperkingen niet :)

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-11 21:53
en je kunt in de Active Directory bij de user ook aangeven "password never expires", maargoed, dan lever je dus in principe wel in op een stukje veiligheid

note to self: first you read, then you reply

[ Voor 15% gewijzigd door nielsl op 02-12-2011 10:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat klopt, alleen krijg die policy niet meer gevonden waar dat ingesteld staat dat die het aantal wachtwoorden onthoud. Als ik dat naar 0 of uit kan zetten wachtwoord veranderen en dan terug zetten moet het goed zijn.

• fatshark
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

fatshark

fat to da bone

\Windows Settings\Security Settings\Account Policies\Password Policy

[ Voor 13% gewijzigd door fatshark op 02-12-2011 11:58 ]

fat to da bone

Verwijderd

Topicstarter
Windows settings ? Bij welk onderdeel moet ik daar beginnen ? AD of Configuratie scherm ?

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 14:48 ]

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 11:06
Administrative Tools -> Group Policy Management -> Default Domain Policy (of iig onder SBS 2008 is het die policy, gewoon even kijken dus).

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Klopt het is me gelukt. Heb wel even de policy aangepast. Maar het wachtwoord is gelukkig weer de oude! Thanks!
Pagina: 1