Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 22:13
Ik heb een bestaand Core2Duo systeem gebasserd op een moederbord met een ICH7R chipset. Daar heb ik drie schijven in Raid5 aan gekoppeld.

Is er iemand die weet of ik deze Raid5 zonder problemen op een Z68 moederbord kan gebruiken?

Ik kan hierover niets vinden. Ik heb al wel een backup gemaakt van de Raid5, maar liever doe ik het zonder format en restore ;-)

Als niemand het weet ga ik het sowieso proberen en rapporteer ik hier terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:06

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Als het om dataschijfen gaat, gaat dit hoogst waarschijnlijk wel lukken. Je blijft kwa RAID controller namelijk bij de onboard Intel, alleen is het een nieuwere uitvoering. Over het algemeen zijn deze compatible met elkaar.

Alleen als bijvoorbeeld Windows hier op geinstalleerd staat, dan kun je beter gewoon een nieuwe installatie uitvoeren. Er zit vrij veel verschil in beide moederborden, dat zal nooit echt lekker gaan lopen, als het "uberhaubt door Windows wordt geaccepteerd. (er van uit gaande dat je Windows gebruikt)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 22:13
Raid5 setje overgezet van de oude naar de nieuwe PC en 't werkt als een zonnetje.

Het is inderdaad alleen data wat erop staat geen OS.