Ik ben een applicatie in Vb2010 aan het maken die gekoppeld is aan een access database. In deze database heb ik een Table genaamd Pakbonnen. Nu wil ik data uit een invoer veld van mijn Form vergelijken met data uit de database. Ik ben pas sinds kort bezig met VB dus ik heb al mijn ervaring uit tutorials gevonden online.
Mijn Table ziet er als volgt uit:
Table Pakbonnen
ID as AutoNumber
Locatie as text
Datum as Date/Time
PakbonNummer as Number
Nu wil ik met de volgende query de data ophalen:
deze data stop ik vervolgens in een dataset:
Alleen komt hier nooit data in te staan (de ds bevat geen rijen en kolommen). Ik heb dit getest door middel van de volgende code
Deze geeft 0 weer (wat volgens mij betekent dat er geen data in de dataset is opgeslagen)
Er staat wel data in de database dus hij zou iets op moeten halen. als ik de query weergeef in een messagebox staat deze er als volgt: SELECT PakbonNummer FROM pakbonnen WHERE Datum = 12/2/2011
dit zou goed moeten zijn want de datum word ook in die notatie opgeslagen in de db.
Ik ben nog maar een beginner dus ik loop tegen het probleem aan dat ik niet zo goed weet hoe ik dit zou moeten debuggen. Ik weet dat er een algemeen topic zou moeten zijn over hoe te debuggen maar dat kan ik nergens vinden?
Ik heb zo min mogelijk code geplakt om het relevant te houden maar mochten jullie meer informatie nodig hebben dan hoor ik het graag
Mijn Table ziet er als volgt uit:
Table Pakbonnen
ID as AutoNumber
Locatie as text
Datum as Date/Time
PakbonNummer as Number
Nu wil ik met de volgende query de data ophalen:
code:
1
| sql = "SELECT PakbonNummer FROM pakbonnen WHERE Datum = " & datum |
deze data stop ik vervolgens in een dataset:
code:
1
| da.Fill(ds, "pakbonnr") |
Alleen komt hier nooit data in te staan (de ds bevat geen rijen en kolommen). Ik heb dit getest door middel van de volgende code
code:
1
| msgbox(ds.tables("pakbonnr").Rows.Count()) |
Deze geeft 0 weer (wat volgens mij betekent dat er geen data in de dataset is opgeslagen)
Er staat wel data in de database dus hij zou iets op moeten halen. als ik de query weergeef in een messagebox staat deze er als volgt: SELECT PakbonNummer FROM pakbonnen WHERE Datum = 12/2/2011
dit zou goed moeten zijn want de datum word ook in die notatie opgeslagen in de db.
Ik ben nog maar een beginner dus ik loop tegen het probleem aan dat ik niet zo goed weet hoe ik dit zou moeten debuggen. Ik weet dat er een algemeen topic zou moeten zijn over hoe te debuggen maar dat kan ik nergens vinden?
Ik heb zo min mogelijk code geplakt om het relevant te houden maar mochten jullie meer informatie nodig hebben dan hoor ik het graag
[ Voor 4% gewijzigd door Alwinonline op 02-12-2011 10:17 ]