• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-02 20:23
Beste Tweakers,

Sinds vorig jaar heb ik een Dell R210 server met 2x2gb DDR3 1333mhz. Ik heb nog 2 lege geheugensloten en wilde een upgrade doen om 2x4gb erbij te doen.
Ik weet niet welk geheugenmodules er op dit moment in zitten en of ze überhaupt buffered/registered zijn maar als ik kijk naar Dell geheugen dan raden ze mij het volgende aan:
http://accessories.euro.d...baynote_irrank=0#Overview

Waar duidelijk bij staat dat het productcode wel eens zou kunnen afwijken maar het alsnog zou werken volgens Dell.
Als ik zoek naar de de productcode(SNPT192HC/4G) dan kom ik uit op Kingston geheugen waar een Dell label op is geplakt. Ik kon er weinig gegevens over vinden op internet.

Op Azerty heb ik volgens de Kingston memory configurator mijn server geselecteerd en kwam ik uit op het volgende:
http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=232569

Het viel mij op dat de geheugen van Azerty wel ECC is maar niet buffered/geregistreerd. Nou heb ik niet zo veel verstand van server geheugen dus vandaar dat ik hiermee zit.

Is er enig verschil tussen deze modulen? Behalve het feit dat mijn garantie zou vervallen maar ik heb de server al langer dan een jaar.

Edit:
Ik weet nog bij het configureren van deze server dat er 2 rank geheugen in zat.
Regel uit factuur:
4GB Memory (2x2GB Dual Rank UDIMMs) 1333MHz
Moet ik hier ook rekening mee houden?

[ Voor 7% gewijzigd door com2,1ghz op 02-12-2011 10:02 ]

Verwijderd

Als het goed is werkt de R210 niet met geregistreerd (registered) geheugen, je hebt ECC non registered nodig.
Lees ook even hier:
http://www.webhostingtalk.com/showthread.php?t=992138

• com2,1ghz
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 10:27:
Als het goed is werkt de R210 niet met geregistreerd (registered) geheugen, je hebt ECC non registered nodig.
Lees ook even hier:
http://www.webhostingtalk.com/showthread.php?t=992138
Dus ik kan mij houden aan de Kingston memory configurator? :)

Met PC geheugen ben ik wel bekend mee maar servers hebben nogal wat restricties qua geheugen. Zo werken bepaalde merken/typen niet omdat ze iets niet ondersteunen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:35
Kingston zou gewoon prima moeten werken, Dell maakt ook niet eigen geheugen ofzo. Over het algemeen bestel ik overigens niet eens systeemspecifiek geheugen, maar ram ik er generiek ValueRAM met de juiste specs in. DDR3-1333 met ECC en niet registered (zoals deze 8GB kit) zou ook gewoon moeten werken.

• com2,1ghz
_JGC_ schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 10:37:
Kingston zou gewoon prima moeten werken, Dell maakt ook niet eigen geheugen ofzo. Over het algemeen bestel ik overigens niet eens systeemspecifiek geheugen, maar ram ik er generiek ValueRAM met de juiste specs in. DDR3-1333 met ECC en niet registered (zoals deze 8GB kit) zou ook gewoon moeten werken.
Ja die kit werd niet aangeraden door de configurator dus liet ik hem ook liggen. Ik heb daardoor gekozen voor 2 losse 4 gb modules. Het scheelt ook niet zoveel eigenlijk.

Nou dan weet ik genoeg. Bedankt voor jullie reacties :) Ik hou jullie op hoogte als de geheugen erin zit.

Edit:
Naast de gewone handleiding voor de Dell R210 was er ook een techguide
Hierin staat de ondersteune type geheugen :)

Offtopic:
Gisteren was ik naar de mycom en computerland geweest(in Haarlem):
Ooit de winkels die een dikke catalogus had en werkelijk alles op voorraad had, heeft echt niets meer op voorraad. Ten minste alle low-end, mainstream producten hadden ze.
Webshops leuk en aardig, maar het probleem met RAM zijn de standaard verzendkosten die ze hanteren. Ik moest 7 euro betalen voor iets wat eigenlijk door de brievenbus kan.

[ Voor 15% gewijzigd door com2,1ghz op 02-12-2011 11:35 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:35
Mja, beetje computerwinkel moet dat geheugen ook gewoon bestellen. Als ik ECC FBDIMM ValueRAM bestel bij een webshop duurt dat ook vaak 3 dagen voordat ik het in huis heb. Alleen de winkels die ook bedrijfsautomatisering doen hebben dat soort spul ook standaard op voorraad liggen.

• com2,1ghz
_JGC_ schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:40:
Mja, beetje computerwinkel moet dat geheugen ook gewoon bestellen. Als ik ECC FBDIMM ValueRAM bestel bij een webshop duurt dat ook vaak 3 dagen voordat ik het in huis heb. Alleen de winkels die ook bedrijfsautomatisering doen hebben dat soort spul ook standaard op voorraad liggen.
Ik snap dat de Dixons of Dynabyte dit niet in hun assortiment zullen hebben, van de mycom en computerland verwacht ik dat wel. Ze hoeven niet alle soorten merken te hebben maar in ieder geval wel verschillende varianten(denk hierbij aan: ECC, Buffered, non buffered, etc) Het is niet zo dat deze producten elke dag verkocht zullen worden maar een minimum aanbod van deze producten zou geen overbodige luxe zijn. Voldoen aan de vraag van de klant.
Sinds 3 jaar krijg ik regelmatig te horen dat ze hun producten niet op voorraad hebben. Ook op hun webshop zie je dat veel producten niet op voorraad zijn in hun winkels. Dat vind ik echt slecht.

Verwijderd

Gegevens om geheugen uit te breiden voor deze server is als volgt:

Architecture 1066 or 1333 MHz DDR3 unbuffered Error Correcting Code (ECC) DIMMs.
Memory Module Sockets Four 240-pin
Memory Module Capacities 1 GB, 2 GB, or 4 GB
Minimum RAM 1 GB
Maximum RAM 16 GB

Vriendelijke groet,
William

• com2,1ghz
Vandaag waren de modules binnen en ben meteen dezelfde minuut naar de datacenter gegaan.

Server opengemaakt en het volgende zat erin:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/s3pwdc.jpg

Dell geheugen my ass.

Heb de kingston ernaast geprikt en in de bios gekeken of het een en ander herkend werd maar alles leek vlekkenloos te verlopen. Er stond bij het booten 12 gb ram op dus ik neem aan dat alles goed gegaan is :)

Verwijderd

Top, Ja alles van Dell is van een partner
Pagina: 1