Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Hallo tweakers!

De afgelopen dagen zit ik te denken om een iPad abbonement te nemen. Alleen ik heb geen idee hoeveel data een iPad nodig heeft voor "normaal" gebruik onderweg.

Ik ben geen gebruiker die elke dag veel-eisende dingen zal doen onderweg, vooral nieuws kijken (zoals nu.nl, flipboard) en een beetje op websites kijken doe ik graag. Maar op zijn tijd, bij lange ritten, wil ik wel even een paar video's kijken op bijvoorbeeld uitzending gemist of youtube. Dit zal waarschijnlijk maar 1 tot 2 keer per maand gebeuren.

Heb ik hierbij genoeg aan een 500 MB abbonement? Of is het toch slimmer om een 2 Gb of toch 7 GB te gaan?Of zal de data zo snel worden verbruikt dat een abbonement onnodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Je gebruik is duidelijk, de duur van het gebruik alleen niet: Hoe vaak per week reis je en hoe lang op een dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
In principe zou ik ongeveer 3-4 dagen in de week mijn iPad gebruiken voor nieuws apps en websites. Dit zou ongeveer 20 minuten zijn, misschien oplopend tot een uur. In het weekend wil ik dan graag video's kijken, wat ongeveer 30 minuten tot 2 uur zou zijn.

Al zal ik natuurlijk niet de hele tijd bezig zijn met hetzelfde, maar als ik onderweg zou zijn in het weekend zou ik minstens wel één aflevering van bijvoorbeeld uitzending gemist willen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 15:38
Kun je niet eerst het 500 mb abo nemen en dan een paar maanden kijken of je daar mee uitkomt, mocht dat te weinig blijken dit dan ophogen? Providers vinden het meestel niet erg als je je abo wilt ophogen....verlagen doen ze wat moeilijker over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:02

Geckoo

Good news, everyone!

in het weekend kijk je ook, is dat mogelijk om via wifi te doen? (zit je dan op een bank ofzo?)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Geckoo schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 07:36:
in het weekend kijk je ook, is dat mogelijk om via wifi te doen? (zit je dan op een bank ofzo?)
Als ik eenmaal thuis ben, gebruik ik altijd de wifi. Maar zoals je begrijpt gaat dat niet als je onderweg bent. :P
tiesvts schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 07:28:
Kun je niet eerst het 500 mb abo nemen en dan een paar maanden kijken of je daar mee uitkomt, mocht dat te weinig blijken dit dan ophogen? Providers vinden het meestel niet erg als je je abo wilt ophogen....verlagen doen ze wat moeilijker over..
Ik zal daar is over informeren, bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:25
Ik lees ergens dat youtube zo'n 130 MB per uur verbruikt, dus dan zou je met 500MB te krap zitten.
Je kunt er natuurlijk ook zelf wat films opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 11:51
Ik zou voor 500 MB gaan. 3G internet, hoe leuk het ook klinkt, werkt gewoon nog niet goed genoeg (T-Mobile). Je zit meerdere malen echt lang te wachten totdat je pagina geladen is, dit doe je een paar keer en dan ga je van ellende maar een boek lezen ofzo. Verwacht geen ervaring die ook maar in de buurt komt van je wifi netwerk thuis.

Aangezien dit ervaringen zijn op een iPhone is het op de iPad waarschijnlijk nog erger. Aangezien je met een iPad meestal toch wel de desktop variant van een pagina wilt hebben gaat dit nog langer duren. Je moet er ook rekening mee houden dat desktop pagina's meer data verbruiken.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Pagina: 1