Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-11 17:31
Ik weet niet of dit topic hier goed staat, zo niet, kan iemand 'm verplaatsen?

Vandaag kwam mijn nieuwe systeem binnen, dus direct in elkaar gezet. Na ruim een uur kon ik 'm opstarten, wat prima ging (viel me mee voor mijn eerste custom PC). Na het installeren van Windows en overige drivers merkte ik dat de WiFi niet goed werkte. Ik heb een:

pricewatch: TP-Link TL-WN851N 300M

gebruikt in combinatie met:

1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 16,90€ 16,90
1Creative Fatal1ty Gaming Headset€ 26,-€ 26,-
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 180,99€ 180,99
1Corsair Enthusiast TX750 V2€ 89,95€ 89,95
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 164,51€ 164,51
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 34,50€ 34,50
1Sapphire HD6950 Dirt3 Edition€ 246,90€ 246,90
1Asus P8Z68-V€ 136,-€ 136,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 912,08

Mijn laptop (die vrijwel direct naast de nieuwe PC staat), vindt op dit moment 7 netwerken, en heeft goed signaal met mijn eigen access point. De PC toont maar één netwerk, namelijk een netwerk van iemand met een N-router. Een enkele keer zie ik mijn eigen netwerk verschijnen, maar het signaal is te slecht om verbinding te kunnen maken.

Ik heb de drivers van de WiFi-kaart geïnstalleerd, maar het wil niet baten. Weet iemand hier een mogelijke oplossing?

Alvast bedankt!

• DiedB
Iemand?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Zitten beide antennes van je netwerkkaart er goed vast op? Probeer deze ook eens in wat andere standen, wil ook nog wel eens werken.

Rail Away!

• DiedB
Mad Marty schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 17:20:
Zitten beide antennes van je netwerkkaart er goed vast op? Probeer deze ook eens in wat andere standen, wil ook nog wel eens werken.
Heb ik geprobeerd. Daarnaast heb ik de kaart van PCI-slot geswitched, antennes verwisseld, drivers opnieuw geïnstalleerd, enzovoort maar het mag niet baten.

Zou ik te maken hebben met een DOA? De verpakking van dit product belooft veel over de snelheid, en met twee antennes moet het toch lukken om een goed signaal op te vangen (nu vindt de kaart 1 netwerk (802.11N, en af en toe verschijnt mijn eigen netwerk even, mijn router staat twee verdiepingen lager). Mijn laptop heeft volgens mij een simpel wifi-kaartje (zit onder het toetsenbord) en vindt altijd 4-12 netwerken en heeft een stabiele verbinding (op precies dezelfde plaats als de WiFi-kaart van mijn PC).

[ Voor 3% gewijzigd door DiedB op 03-12-2011 00:24 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vandaar dat ik liever een usb Wifi-adapter gebruik omdat je dan met een usb verlengkabeltje die adapter kan richten en op een plaats zetten waar de ontvangst optimaal is. Kan best dat je net pech hebt dat waar je pc staat de ontvangst op zijn minst is en waar je laptop staan net goede ontvangst is.

• DiedB
Roel1966 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 00:54:
Vandaar dat ik liever een usb Wifi-adapter gebruik omdat je dan met een usb verlengkabeltje die adapter kan richten en op een plaats zetten waar de ontvangst optimaal is. Kan best dat je net pech hebt dat waar je pc staat de ontvangst op zijn minst is en waar je laptop staan net goede ontvangst is.
Ik houd de laptop op precies dezelfde plaats als waar de WiFi-kaart in de PC zit, maar laptop heeft gewoon signaal. Voor de PC gebruik ik nu ook een 5 meter USB-kabel met daaraan een dongle, maar het is niet de ideale oplossing.

• Roel1966
  • Niet online
DiedB schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 12:05:
Ik houd de laptop op precies dezelfde plaats als waar de WiFi-kaart in de PC zit, maar laptop heeft gewoon signaal. Voor de PC gebruik ik nu ook een 5 meter USB-kabel met daaraan een dongle, maar het is niet de ideale oplossing.
Die dongels van tegenwoordig doen qua kwaliteit niet meer onder voor de interne kaartjes en het voordeel van zo'n dongel is wel dat je geen directe invloed van het signaal hebt door de pc zelf. Althans ik zelf heb ook mindere ervaringen met ingebouwde wifikaarten en ging al vrij snel richting een dongel.

Vergeet niet dat die interne kaartjes vaak kort bij bv de voeding van je pc zitten waar toch wel wat straling vanaf komt die het wifi signaal kan beinvloeden. Bij een laptop heb je dat weer minder omdat daar die voeding altijd apart zit en verder van de laptop af ligt en daardoor het wifi signaal minder word beinvloed van buitenaf.

[ Voor 20% gewijzigd door Roel1966 op 03-12-2011 17:33 ]

• DiedB
Ik zal eens kijken of ik het WiFi-kaartje van mijn laptop in mijn computer kan zetten, zou het mogelijk zijn? Ik ben benieuwd wat er dan gebeurt.

• Roel1966
  • Niet online
DiedB schreef op zondag 04 december 2011 @ 13:09:
Ik zal eens kijken of ik het WiFi-kaartje van mijn laptop in mijn computer kan zetten, zou het mogelijk zijn? Ik ben benieuwd wat er dan gebeurt.
Ik denk niet dat op je moederboard een mini pci-e slot zit en dan zal je al een adapter moeten vinden van mini pci-e naar pci-e. Alleen zal je dan ook antennes in je pc moeten gaan construeren want je kan niet alleen dat kaartje dan erin prikken en klaar. In je laptop zitten ook antennes en meestal zitten die in het scherm verwerkt maar als ik jou was zou ik al die extra toestanden gewoon besparen en gewoon via die dongel blijven werken.

• DiedB
Ik heb het net geprobeerd, en je hebt gelijk ;-) Het is inderdaad mini-PCI en er zitten 3 snoertjes aan die naar een antenne leiden. Ik blijf even met de dongel werken en als het goed werkt kan ik altijd nog een betere oplossing vinden (toch maar eens een gigabit kabel). Bedankt voor je hulp!
Pagina: 1