Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnvw
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-06 19:23
Beste mensen,

Op mijn Synology DS211 heb ik sinds een tijdje een probleem; heb een map van disk1 naar disk2 verplaatst. Dat is op zich helemaal goed gelukt; de map staat op de nieuwe plek, maar de "taskmanager" (achtergrondtaak) blijft aangeven dat hij de map aan het verplaatsen is. Dit is ook terug te vinden in de CPU-load.
Nou kan ik natuurijk gewoon op het kruisje klikken om deze taak af te breken; dit werkt ook voor even, maar na een korte tijd komt de melding weer terug.
Opnieuw starten helpt niet, ik had gehoopt dat met de firmware-update (1955) het probleem wellicht verholpen zou zijn, maar ook dit is niet het geval.
Zou iemand mij misschien kunnen helpen? Zou heel erg fijn zijn!

Vriendelijke groeten,
Tijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GQAH
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-09 12:36

GQAH

King Tux

Misschien dat het help om een keer het mapje te kopiëren maar dan een andere naam te geven. Dan het originele mapje verwijderen. Misschien dat hij de opdracht dan achterwege laat aangezien het mapje "niet meer bestaat" omdat het nu onder een andere naam staat.

GQAH - Good, Quick and Helpful

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnvw
Hartelijk dank voor je reactie, heb het een paar keer geprobeerd, op verschillende manieren; renamen, deleten, proces stoppen etc. Toch geen resultaat, ook niet na opnieuw opstarten.

Is er misschien een manier om een "kill all processes" commando te geven, of zou dat niet helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnvw
Heb inmiddels ook hetzelfde proces herhaald met een gedeelde map met de betreffende naam (filmpjes); die verplaatst van volume 1 naar volume 2, maar wederom geen blijvend resultaat.

Iemand een idee voor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Waarom open je niet even een ticket bij Synology, heb goede ervaringen met ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnvw
Okee, ga ik doen. Bedankt voor de reactie!
Pagina: 1