Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke headset?

Pagina: 1
Acties:

• roger128
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 19:03
Hallo allemaal
Ik ben op zoek naar een headset met de volgende eisen (1 = hoogste belangrijkheidsgraad, 10 = lager)
1. moet onder de 100 euro zijn
2. moet zowel goed zijn voor muziek (heldere boventonen en diiepe bastonen) énd goed zijn voor gamen. Ik moet goed kunnen horen wanneer er een vijand van achteren aan komt (gamen is op de pc)
3. moet over-ear zijn
4. moet een beetje te vervoeren zijn (ik heb nog nooit een inklappende over-ear gezien, maar dat zou ideaal zijn)
5. moet rond de 50 euro kosten

Wat zou jullie advies zijn? groetje's Roger

[ Voor 11% gewijzigd door roger128 op 02-12-2011 11:07 ]

Verwijderd

Ik zoek ook al zoiets

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-11 09:56

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

persoonlijk ben ik niet van dit soort zaken, maar. De omschrijving welke je hier op geeft is heel erg beknopt. Mijn antwoorden op deze vragen zijn als volgt:
1. Heb je al eens op pricewatch gekeken?
2. Dit zou je echt zelf moeten ervaren, de muziek sensatie welke je zelf ervaart is moeilijk voor anderen te omschrijven.
3,4,5 . ook te vinden op pricewatch.

er zijn heel erg veel van dit soort discussies te vinden in het topic op tweakers. Qua smaak is het heel erg moeilijk om hierover te discussiëren. Je eigen muziek moet je toch zelf horen en is moeilijk voor anderen te bepalen. Mijn advies is om zelf te gaan luisteren.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Verwijderd

Wat mij opvalt is dat onder punt 2 schrijf je: "moet zowel goed zijn voor muziek" . . . en dan stopt het. Ik mis het andere punt waavoor die goed moet zijn. Is dat Games of misschien Spraak of nog iets anders?

Verder kun je nog onderscheid maken in Open air en Enclosed (gesloten)
Afhankelijk van de situatie waar je hem gebruikt van belang. met Open air geniet je omgeving direct van het geluid. Bij Enclosed is het geluid voor een belangrijk deel afgeschermd.

Maar ook dempt de ene hoofdtelefoon beter het omgevings geluid dan de andere.
Dat punt kun je ook nog meenemen in je zoektocht.

Open vs Gesloten
Open hoofdtelefoons zijn achter de driver open.
Gesloten hoofdtelefoons hebben een gesealde cup.

Open hoofdtelefoons geven in de regel een meer open en out head soundstage.
Gesloten hoofdtelefoons geven in de regel een meer inhead soundstage.

Open hoofdtelefoons lekken veel geluid naar buiten en is vaak voor je omgeving belastend.
Gesloten hoofdtelefoons sluiten voor een groot deel geluiden van buiten en geluid van je muziek is voor je omgeving getemperd.

Je zou misschien denken dat een gesloten hoofdtelefoon beter is maar dat is niet waar.
Een driver produceert naar twee kanten geluid. Bij een open constructie kan het geluid vrijelijk bewegen en heb je weinig reflectie. Daarom kun je vaak met een open systeem veel makkelijker een goede kwaliteit van het geluid en ook een goede mooie spreiding in het geluid genereren.

Gesloten systemen hebben te maken met reflecties door de gesealde cup, dat veroorzaakt resonanties en andere tekortkomingen. Echter sommige gesloten systemen performen gewoon goed en lijken deze issues onder controle te hebben. (In de regel stelt men dat je bij een gesloten systeem eigenlijk altijd in zekere mate concessies moet doen)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 01:54 ]

• roger128
edit: punt 2 moet zijn: zowel goed voor muziek als voor gamen (ik pas het aan in de oorspronkelijke post)

En, open/gesloten maakt me niet zoveel uit, maar als open beter geluid geeft voor minder geld word het denk ik open?

Roger

• AoxSon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:57
Corsair HS1 USB
Nette headset!

• roger128
ik ben op zoek naar een headphone voor én gamen, en muziek. ik ben denk ik niet duidelijk geweest, maar ik bedoelde op mijn ipod voor onderweg
Vandaar dat hij ook een beetje te vervoeren moet zijn:P
Ook is een snoer van 3 meter met ingebouwde controlls erg handig voor gamen, maar gewoon niet praktisch om overal mee naartoe te nemen...
Roger

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:58

StrongArmLance

Endless flow

pricewatch: Wavemaster HPX 2000M

Die ziet er nice uit.
WSS Kut geluid, en een kut mic...
Maar er zit een lichtje op en hij ziet er awesome uit :o

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-11 22:43
Ik bezit zelf een Creative Fatility 2 headset welke echt erg goed is vind ik persoonlijk :) de bass is heerlijk en als je hem echt hard zet trilt hij op je hoofd :)

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

ExilaaHH schreef op zondag 04 december 2011 @ 20:16:
Ik bezit zelf een Creative Fatility 2 headset welke echt erg goed is vind ik persoonlijk :) de bass is heerlijk en als je hem echt hard zet trilt hij op je hoofd :)
Tss ik vind mijne mooier,
Beter, shieker, betere kwaliteit, betere bass etc.

Dat goedkope flutding van jou pfff, alsof hij dat gaat kopen 8)7
(Edit: Wat overkill aan smilies weggehaald, ik moet mijn nodige hoeveelheid koffie even herontdekken, mijn excuses)

[ Voor 15% gewijzigd door StrongArmLance op 05-12-2011 07:48 ]

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-11 22:43
haha 8)7

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

hehe wavemaster staat niet eens bovenaan bij google als je wavemaster intypt... :F

Maar zijn deze specs OK? Even serieus? http://www.wavemaster.eu/...y=headsets&lang=en&pid=12 -O-

Gatver heeft dat ding nou een batterij nodig? |:(

[ Voor 33% gewijzigd door StrongArmLance op 04-12-2011 20:23 ]

Pagina: 1