Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 17:10
Hallo allen,

Ik heb hier van een bepaalde vakantie ruim 1000 foto's. Van deze vakantie wil ik een collage maken en dus moeten foto's zorgvuldig worden gekozen. Natuurlijk zijn er ook van bepaalde situaties meerdere foto's gemaakt en dus moet ik de juiste kiezen.
Met standaard applicaties die op Windows7 staan kan het in ieder geval niet, dus hoop ik dat jullie mij kunnen helpen. Ik ben op zoek naar een applicatie die mij heel simpel een foto direct laat toevoegen aan een album. Dus dat ik de foto op beeldschermgrootte bekijk en dan met een sneltoets of iets dergelijks de foto direct (dus niet dat je eerst nog het album moet selecteren ofzo) kan toevoegen aan een album.

Het lijkt mij onnodig veel werk om telkens de foto te bekijken, weer terug te switchen naar de verkenner, de foto opzoeken en dan naar een specifieke map te plaatsen. Dat moet toch anders kunnen.

Hopelijk is het duidelijk wat ik bedoel.

Bij voorbaat dank!

Edit:

Ik heb echt heel gezocht voor ik hiereen topic opende. Echter heb ik er nu dan één gevonden: ACDSee Photo Manager.
Om het topic niet compleet waardeloos te laten zijn, zie ik graag nog meer suggesties.

[ Voor 10% gewijzigd door Polen op 01-12-2011 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:43
Met faststone image viewer kun je foto's markeren en zodra je een map hebt doorlopen, kun je alleen de gemarkeerde zichtbaar maken. Deze kopieer je dan naar een verzamelmap voor al je albumfoto's.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-09 14:14
Wat ik met Lightroom doe, kan ook met tools zoals Picassa (gratis), is de hele collectie doorlopen en elke foto die ik wat beter vind een sterretje geven. Daarna zeg ik tegen Lightroom dat ie alleen plaatjes met 1 ster mag laten zien. Dit proces herhaal ik nog 2 of 3 keer totdat ik ongeveer het aantal fotos over heb, wat ik wilde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In microsoft photomanager (zat vroeger?) bij office ingebakken, kun je een overzicht van thumbnails bekijken. Dan kan je vervolgens een selectie maken, zoals je dat ook in de verkenner kan (dus met cntrl en shift meerdere foto's selecteren) die kan je dan in een keer gewoon naar een doelmap kopieren.

Trouwens, dat moet de verkenner van windows 7 ook kunnen (thumbnails laten zien dus) Geen idee of je in de verkenner de grote aan kan passen. Dat kan in microsoft photomanager trouwens wel.

Dit is ook min of meer (aangevuld met de truc van PageFault) wat ik zelf in Lightroom doe.