Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:48
Mijn oom wil internet op de boerderij waar hij woont, waar via ADSL alleen een ontzettend brakke verbinding is. Met brak bedoel ik rond de 0,5mb/s. Nu heb ik zitten te kijken voor 3G, maar zit te twijfelen. Volgens de T-mobile dekkingskaart is er op de desbetreffende locatie acceptabel 3G bereik, waardoor het mogelijk zou moeten zijn via een laptop over 3G te internetten. Het enige wat er met regelmaat zal gebeuren is internetbankieren en mailen.
Nu is mijn vraag: zou de 500mb p/m ongeveer genoeg zijn om met een gerust hart te kunnen internetten? Natuurlijk komt er geen zware virusscanner op die elke dag hordes updates binnen zal halen, en is er een datalimiet die automatisch teruggaat naar 128/64kbps.
Is de gemiddelde 3G verbinding op 't platteland wel acceptabel voor dit soort doeleinden, en zijn er nog eventuele andere mogelijkheden?

Alvast bedankt :)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03

D4NG3R

kiwi

:)

500MB per maand werk je er op een laptop zo doorheen dus nee.

Is er geen internet via de kabel mogelijk?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-11 23:57
Lorem_Ipsum schreef op donderdag 01 december 2011 @ 20:16:
Is de gemiddelde 3G verbinding op 't platteland wel acceptabel voor dit soort doeleinden, en zijn er nog eventuele andere mogelijkheden?
Jahoor, maar is er ook wel een 'gemiddelde 3G verbinding' op de locatie?
Koop gewoon een T-Mobile prepaid kaartje en probeer het uit, dan weet je het zeker.

• Lorem_Ipsum
D4NG3R schreef op donderdag 01 december 2011 @ 20:18:
500MB per maand werk je er op een laptop zo doorheen dus nee.

Is er geen internet via de kabel mogelijk?
De boerderij sowieso een paar kilometer van de centrale af, waardoor er ook weer veel snelheid ingeleverd wordt. Als je met 'kabel' een telefoonkabel bedoeld; die is uitgeschakeld omdat hij alleen z'n mobiele telefoon gebruikt.
De bewoners van het andere huis hebben in het verleden ook over mogelijkheden geinformeerd, maar volgens hun provider was het niet mogelijk snelheden te behalen hoger dan ~1mbps

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Hij bedoelt een televisiekabel, je weet wel, UPC, Ziggo etc. Maar dat zal er wel niet liggen. Zal wel satelliet tv zijn neem ik aan?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:32

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Lorem_Ipsum schreef op donderdag 01 december 2011 @ 20:22:
[...]

De boerderij sowieso een paar kilometer van de centrale af, waardoor er ook weer veel snelheid ingeleverd wordt. Als je met 'kabel' een telefoonkabel bedoeld; die is uitgeschakeld omdat hij alleen z'n mobiele telefoon gebruikt.
De bewoners van het andere huis hebben in het verleden ook over mogelijkheden geinformeerd, maar volgens hun provider was het niet mogelijk snelheden te behalen hoger dan ~1mbps
Nee hij bedoeld over de coax kabel (tv aansluiting)
Ziggo/UPC/etc bieden daarop tot 120+mbit .

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Lorem_Ipsum
CrankyGamerOG schreef op donderdag 01 december 2011 @ 20:23:
[...]

Nee hij bedoeld over de coax kabel (tv aansluiting)
Ziggo/UPC/etc bieden daarop tot 120+mbit .
Er ligt ook geen coax kabel op de locatie. Ik denk dat ik binnenkort maar eens met een T-Mobile kaartje de verbindingskwaliteit daar uit ga proberen.
volgens mij is internet + boerderij een ontzettend slechte combi :X

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:45
Vergeet niet dat bv de Windows Patches ook over die verbinding gaan, AV Updates, Adobe, Java....

Kan je geen WiFi verbinding leggen, icm met een ander huis? Bij een goede LOS kan je grote afstanden verbruggen, met goede snelheid.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:32
Hoeveel meter zit je van de centrale af? Al eens een postcodecheck gedaan via Telfort? Misschien staat er een straatkast met VDSL in de buurt of kan er over WBA-E geleverd worden. User Satch haalt op 5300m nog een nette 3,2MBit en dat is al een stuk beter dan de 0,5 die jij nu over waarschijnlijk WBA-A haalt met een vast profiel ipv een dynamisch snelheidsprofiel :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Het enige wat er met regelmaat zal gebeuren is internetbankieren en mailen.
Wat is er mis met de huidige verbinding voor dit doeleinde?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 10:29
Nu is mijn vraag: zou de 500mb p/m ongeveer genoeg zijn om met een gerust hart te kunnen internetten? Natuurlijk komt er geen zware virusscanner op die elke dag hordes updates binnen zal halen, en is er een datalimiet die automatisch teruggaat naar 128/64kbps.
Met een gerust hart internetten, is 500MB al vaak te weinig. Toch kan ik je vertellen, dat ik een paar maanden op een zeer beperkte verbinding heb gezeten. Ik heb daarvoor een speciale pc ingericht, met alle updates uit, flash dat per site handmatig aangezet moet worden en nog veel meer. E-mails waren ook beperkt, vooral met bijlagen. Daardoor haalde ik 400MB per maand als maximum, precies genoeg voor de maandbundel (daarna per MB betalen).

Als permanente oplossing zie ik het weer niet. Je bent te beperkt, zeker als er noodzakelijke updates zijn. Dat is op zich wel weer op te lossen door updates ergens anders te downloaden en op stick mee te nemen naar die pc.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:07

KrazyJay

0,5mb(ps) > 128kbps na je 500MB. En 500MB haal je zo als je je (aanname: ) Windows en virusscanner up to date wilt houden. Wil je op safe spelen, pak desnoods het goedkoopste internetlijntje via ADSL of VDSL wat je vinden kan. Geen datalimiet, waarschijnlijk goedkoper en geen gedoe met dongles enz. Mobiel internet met genoeg data voor een laptop is hedendaags gewoon veel duurder dan vast internet. Tegenwoordig hoef je zelfs geen telefonie te hebben/betalen/gebruiken als je alleen maar wilt internetten via ADSL/VDSL.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Technerd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 08:27:
0,5mb(ps) > 128kbps na je 500MB. En 500MB haal je zo als je je (aanname: ) Windows en virusscanner up to date wilt houden. Wil je op safe spelen, pak desnoods het goedkoopste internetlijntje via ADSL of VDSL wat je vinden kan. Geen datalimiet, waarschijnlijk goedkoper en geen gedoe met dongles enz. Mobiel internet met genoeg data voor een laptop is hedendaags gewoon veel duurder dan vast internet. Tegenwoordig hoef je zelfs geen telefonie te hebben/betalen/gebruiken als je alleen maar wilt internetten via ADSL/VDSL.
Ja, helemaal mee eens.... als je dat kunt nemen

TS heeft het over een boerderij op grote afstand. DAT is juist het issue: de lijnlengte. ADSL is brak, VDSL is al helemaal out-the-picture...

Verwijderd

Wifi PTP linkje regelen met iemand dichter in de buurt van een centrale kan bijvoorbeeld. Dit soort topics zijn vaker teruggekomen, ik denk dat je zelfs uit mijn post-historie hier op Tweakers.net wat bruikbare tips kan halen.
Pagina: 1