Mijn oom wil internet op de boerderij waar hij woont, waar via ADSL alleen een ontzettend brakke verbinding is. Met brak bedoel ik rond de 0,5mb/s. Nu heb ik zitten te kijken voor 3G, maar zit te twijfelen. Volgens de T-mobile dekkingskaart is er op de desbetreffende locatie acceptabel 3G bereik, waardoor het mogelijk zou moeten zijn via een laptop over 3G te internetten. Het enige wat er met regelmaat zal gebeuren is internetbankieren en mailen.
Nu is mijn vraag: zou de 500mb p/m ongeveer genoeg zijn om met een gerust hart te kunnen internetten? Natuurlijk komt er geen zware virusscanner op die elke dag hordes updates binnen zal halen, en is er een datalimiet die automatisch teruggaat naar 128/64kbps.
Is de gemiddelde 3G verbinding op 't platteland wel acceptabel voor dit soort doeleinden, en zijn er nog eventuele andere mogelijkheden?
Alvast bedankt
Nu is mijn vraag: zou de 500mb p/m ongeveer genoeg zijn om met een gerust hart te kunnen internetten? Natuurlijk komt er geen zware virusscanner op die elke dag hordes updates binnen zal halen, en is er een datalimiet die automatisch teruggaat naar 128/64kbps.
Is de gemiddelde 3G verbinding op 't platteland wel acceptabel voor dit soort doeleinden, en zijn er nog eventuele andere mogelijkheden?
Alvast bedankt