Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hosted Exchange 2010 bug mbt relaying, klopt dit?

Pagina: 1
Acties:

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-10 18:31
Ik heb een probleem met hosted exchange 2010. Ik heb de dienst afgenomen van Argeweb, en naderhand voor 2 klanten van mij nadat ik redelijk tevreden was.

Ik heb zelfs één email adres onder mijn vertrouwde domeinnaam. Bij de andere 2 klanten, zijn er meerdere email adressen, waarvan niet allemaal hosted exchange hoefden te zijn ivm de hoge kosten. Dus de functie relaying is daarvoor aangezet, zodat mail die niet afgeleverd kan worden bij de hosted exchange server, doorgaat naar de oude server, zodat er nog 'onbeperkt' mailadressen gebruikt kunnen worden voor niet hosted exchange-varianten.

Echter kwam ik er enkele dagen geleden achter dat er mails van mij niet aankomen bij mijn 2 klanten.

Uiteraard heb ik contact opgenomen met Argeweb, en die vertelden mij dat dit een bug was van Hosted Exchange 2010. Als je een mail stuurt binnen een hosted exchange 2010 organisatie naar de andere, dan wordt deze direct gerelayed naar de oude mailserver.

Dit heb ik gecontroleerd bij één van mijn klanten, en daar lijkt dit te kloppen. Echter bij de andere klant komt de mail helemaal niet aan.

Weet iemand hier meer van? Ik kan me sowieso niet voorstellen dat dit uberhaupt kan, want in principe wordt de hele dienst hosted exchange een beetje nutteloos op deze manier. Verder ben ik dus echt mails kwijt die ik zojuist gemaild heb.

Bij Argeweb boden ze vervolgens aan om terug te gaan naar exchange 2007, omdat daar de bug niet voorkwam zeiden ze. Nu vertrouw ik Argeweb niet meer helemaal, omdat ze juist voorstelden om van 2007 naar 2010 te gaan omdat dan de bug verholpen was, waarbij outlook voortdurent om een wachtwoord vroeg.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-11 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Lastig te zeggen zonder achtergrondinformatie over de opbouw en inrichting van de hosted Exchange inrichting.

Ik zou Argeweb eens vragen om het kb-artikel op de technet site waar deze bug beschreven staat. Als er daadwerkelijk een dergelijke bug in Exchange 2010 zit, zal deze daar beschreven moeten staan.

Overigens lijkt me dit eerder een configuratie-issue te zijn. Maar zoals al gezegd, dat is eigenlijk niet hard te maken zonder de inrichting te kennen

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Timmeah
Question Mark schreef op donderdag 01 december 2011 @ 20:04:
Lastig te zeggen zonder achtergrondinformatie over de opbouw en inrichting van de hosted Exchange inrichting.

Ik zou Argeweb eens vragen om het kb-artikel op de technet site waar deze bug beschreven staat. Als er daadwerkelijk een dergelijke bug in Exchange 2010 zit, zal deze daar beschreven moeten staan.

Overigens lijkt me dit eerder een configuratie-issue te zijn. Maar zoals al gezegd, dat is eigenlijk niet hard te maken zonder de inrichting te kennen
Ik heb het even nagevraagd en wacht het af.

Het lijkt me verder ook een config-issue, want ik zal vast niet de enige zijn met een email adres wat een hosted exchange mailbox moet zijn, waarbij andere emailboxen onder het zelfde domein dat niet hoeven te zijn. Ik kan zelf verder ook niks vinden over een dergelijke bug in he2010.

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06 08:37

mookie

Heerlijk Helder

Ik kan het me bijna ook niet voorstellen.
Voor zover ik exchange zelf ken:
- je hebt je eigen domeinen waar je emails voor accepteerd
- is de gebruiker lokaal bekend dan word hij lokaal afgeleverd
- is de gebruiker niet bekend en ben je authoritive, dan genereert hij een NDR
- is de gebruiker niet bekend en ben je niet authoritive, dan stuurt hij hem door via MX records of vooraf ingestelde connectors

Het zou een bug kunnen zijn, ik kan er niets over vinden, maar dan is het toch wel een heel erge bug.
Dessalniettemin kan ik me bijna niet voorstellen dat het niet consequent werkt.
Dus dat je bij klant 2 helemaal geen emails ontvangt kan ik me bijna niet voorstellen, en lijkt me eerder te maken te hebben met een instelling aan jouw zijde, maar het kan natuurlijk iets vreemds zijn binnen exchange.

Ik wil nog toevoegen dat ik ook klant ben bij argeweb, met zo'n beetje alles behalve hosted exchange.
Ik kan na mijn 3+ jaar klantervaring alleen maar zeggen dat het toch wel een professionele partij is.
Er zit wel naar mijn mening 1 of 2 "telefoonmiepen" maar voor de rest krijg ik altijd vrij snel mensen aan de lijn die verstand van zaken hebben.
Ook zijn ze altijd wel vrij behulpzaam in zaken die "buiten het boekje" gaan zoals on-site help wat niet de bedoeling is.

Dus als je twijfels hebt, vraag ze gerust om bewijzen of uitleg.
Als ze die niet kunnen leveren heb je een miep, en dan vraag je gerust om iemand die echt weet waar hij het over heeft.
Maar ik verwacht dat je een degelijk antwoordt krijgt... wellicht geen oplossing als het daadwerkelijk een fout in het product is.
Als dat zo is kun je wel overstappen maar heb je waarschijnlijk hetzelfde probleem maar een minder deskundige helpdesk.
Bel ze of mail ze als je vragen hebt, en zeg dat je technische kennis hebt en een technische uitleg over het probleem wilt hebben.
(En wanneer zij verwachten dat er een oplossing komt).

Een tevreden argeweb klant... ik probeer ze niet te promoten maar moet ze wel een beetje credit geven over de afgelopen tijd, uptime boven de 99,9% en meer behulpzaam dan ze hoeven te zijn...

mookie

• Timmeah
mookie schreef op maandag 05 december 2011 @ 04:17:
Ik kan het me bijna ook niet voorstellen.
Voor zover ik exchange zelf ken:
- je hebt je eigen domeinen waar je emails voor accepteerd
- is de gebruiker lokaal bekend dan word hij lokaal afgeleverd
- is de gebruiker niet bekend en ben je authoritive, dan genereert hij een NDR
- is de gebruiker niet bekend en ben je niet authoritive, dan stuurt hij hem door via MX records of vooraf ingestelde connectors

Het zou een bug kunnen zijn, ik kan er niets over vinden, maar dan is het toch wel een heel erge bug.
Dessalniettemin kan ik me bijna niet voorstellen dat het niet consequent werkt.
Dus dat je bij klant 2 helemaal geen emails ontvangt kan ik me bijna niet voorstellen, en lijkt me eerder te maken te hebben met een instelling aan jouw zijde, maar het kan natuurlijk iets vreemds zijn binnen exchange.

Ik wil nog toevoegen dat ik ook klant ben bij argeweb, met zo'n beetje alles behalve hosted exchange.
Ik kan na mijn 3+ jaar klantervaring alleen maar zeggen dat het toch wel een professionele partij is.
Er zit wel naar mijn mening 1 of 2 "telefoonmiepen" maar voor de rest krijg ik altijd vrij snel mensen aan de lijn die verstand van zaken hebben.
Ook zijn ze altijd wel vrij behulpzaam in zaken die "buiten het boekje" gaan zoals on-site help wat niet de bedoeling is.

Dus als je twijfels hebt, vraag ze gerust om bewijzen of uitleg.
Als ze die niet kunnen leveren heb je een miep, en dan vraag je gerust om iemand die echt weet waar hij het over heeft.
Maar ik verwacht dat je een degelijk antwoordt krijgt... wellicht geen oplossing als het daadwerkelijk een fout in het product is.
Als dat zo is kun je wel overstappen maar heb je waarschijnlijk hetzelfde probleem maar een minder deskundige helpdesk.
Bel ze of mail ze als je vragen hebt, en zeg dat je technische kennis hebt en een technische uitleg over het probleem wilt hebben.
(En wanneer zij verwachten dat er een oplossing komt).

Een tevreden argeweb klant... ik probeer ze niet te promoten maar moet ze wel een beetje credit geven over de afgelopen tijd, uptime boven de 99,9% en meer behulpzaam dan ze hoeven te zijn...
Ik ben in principe ook wel tevreden over Argeweb. De helpdesk is snel, vriendelijk en professioneel.

Echter wat ik wel vervelend vind, is dat ik ben aangeraden om over te stappen op he2010 van he2007 omdat ik daar tegen een probleem op liep met een wachtwoord wat constant gevraagd werd. Dit zou opgelost zijn in he2010. En dan loop ik tegen een veel ernstiger probleem aan, wat blijkbaar bekend was bij hun. En dat stoort mij wel een beetje.

Maar goed, het is in behandeling, dus ik wacht het even af.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 10:08

ralpje

Deugpopje

Bij de hosted omgeving die ik draaide op 2010 heb k hier in ieder geval geen last van gehad, terwijl ik meerder klanten had die een dergelijke config gebruikten.
Wellicht dat het iets is dat specifiek bij een /hosted install voorkomt, maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Pagina: 1