Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

hidden OS + external (of hidden) bootloader

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views

• TtheGreat
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-11 11:58
Hoi gents, een vraagje,

ik zit met een laptop van het werk waar ik quasi niets kan op installeren. Ten einde iets flexibeler te zijn had ik graag een dual-boot system er opgezet om in die omgeving mijn eigen ding te kunnen doen.

Ik dacht aan een hidden OS met truecrypt en een 'hidden' bootloader (voorzover dat kan), ten einde geen enkel spoor achter te laten als ik de laptop weer afgeef. Nadeel aan truecrypt is dat ie zijn eigen bootloader installeert, dus wel een spoor

Het creeeren van een bijkomende actieve partitie lijkt mee eenvoudig, die dan eventueel te encrypteren (hoeft eigenlijk niet daar ik de partitie gewoon kan verwijderen achteraf). Maar vooral die boatloader lijkt me tricky. De ervaring leert me dat prullen in je MBR altijd sporen nalaat.

Ik heb een tooltje gevonden, maar is jammer genoeg win only. Het zou wel kunnen booten via een external loader.

CD, USB, external HDD zijn geen optie wegens te omslachtig. Ik heb ooit ook nog gepruld met een eigen interne HDD: swappen, maar ook dat is te omslachtig.

Iemand ideeen? ervaringen? tips en tricks?

alvast bedankt,

Theo

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Per definitie laat het op de HDD plaatsen van software sporen achter: die software. Of bedoel je over een paar jaar? Als een bootable USB-disk al te bewerkelijk is dan is het op een of andere manier aanpassen van je bootpartitie - en of er een tijd weer identiek terugzetten - natuurlijk bepaald niet minder bewerkelijk.

Anyway. Een eigen laptop kopen? Paar honderd euro en je bent er. Of ga met de eigenaar van de laptop praten, dan hoef je niet zo moeilijk te doen :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 01-12-2011 19:05 . Reden: 'een paar jaar jaar' is een jaar te veel :+ ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
let me answer your question with a question: waar komt die laptop vandaan? dat lijkt me punt 1 om te beginnen.

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 23:49
Ik kan hier heel kort over zijn. Er zijn beveiligingen op die laptop geplaatst. Op GoT helpen we je niet met het omzeilen van beveiligingen. Zie Het algemeen beleid #verbodenhacken

Daarom gaat het topic op slot.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Dit topic is gesloten.