Verwijderd

Topicstarter
Mijn Samsung A856 is nu 3 jaar en 5 weken oud,sinds 1 week zijn er 2 strepen zichtbaar in het beeld op alle aangesloten ingangen.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

zie link: http://imageshack.us/phot...259/samsungtvstrepen.jpg/

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:51
Hele rij pixels kapot.
Volgens mij heb je dan een nieuw panel nodig.
Ik vermoed dat je geen garantie meer hebt?

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Verwijderd

Topicstarter
na verloop van tijd verdwijnen wel de strepen,en de gele streep rechts die waas uit naar rechts,samsung een mail gestuurd en de reactie was effe contact opnemen met service center.(naast mij zit een geautoriseerde samsung reperateur)

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:51
Interessant als ze weer weg trekken. Zou betekenen dat bij het warmer worden, het contact verbeterd doordat metaal uitzet en de breuk voor even dicht.

Ik heb wel zoiets gehad bij een plasma en dat was permanent zichtbaar. Officieel waren daar de plasmacellen niet kapot, maar het contactdraadje van desbettreffende plasmacellen-rij.
In zo'n geval betekend het niet solderen van het contactje, maar gewoon het hee panel wordt vervangen.

Overigens - als het een slecht contact is - is dit weer een geval van het verbod op loodvrije soldeerpunten.
Lood houd het soldeer soepel en voorkomt breuk. Zonder lood is de kans op breuk/slecht contact veel groter en gaat je lcd nooit maar dan ook nooit de beloofde 50.000 uur mee.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Verwijderd

Topicstarter
Maandag even samsung bellen en ik hou je op de hoogte.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 09:41:
Maandag even samsung bellen en ik hou je op de hoogte.
Samsung gebeld,en voor info bij repair center geweest,en wat vermoed werd is ook defect het paneel voor 99,%
Samsung gebeld en geprobeerd werd mij te zeggen buiten garantie etc etc,heb gezegd dat het een fabricage fout is.
Als voorbeeld maar gegeven wanneer bij een auto van 3 jaar oud de lasnaden van de carrosserie loslaten of dat niet onder een fabricage fout valt en toen was het stil.
Nu gaat het repair center met mij contact opnemen over de kosten.
Zover ik weet kost een nieuw paneel rond de €700,00 als die nog leverbaar is en in het beste geval zouden mijn kosten rond de €275,00 uitkomen ivm coulance.
Heb bij Samsung aangegeven dat als ik een product koop van wie dan ook en na 3 jaar het product defect is ik dus nooit dat product koop.

Dus afwachten wat hieruit gaat komen,

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer, de stand van zaken.

Gaan er meer strepen komen of blijft het hierbij?
Coulance regeling Samsung eigen kosten maximaal €250,00, ben het daar niet mee eens.
Er maar aan wennen dat na 30 minuten de strepen weggaan.

Los van alles vindt ik dat dit niet mag na 3 jaar en 2 maanden,

Iedere suggestie is welkom.

Verwijderd

Je moet in principe naar de zaak gaan waar je hem gekocht hebt en NIET bij Samsung.

Er zijn 2 soorten garanties:
Die de winkelier geeft en die de fabrikant geeft.
De winkelier verkoopt jou een product waarvan je mag verwachten dat het enkele jaren meegaat. (Afhankelijk van de prijs etc) De winkelier heeft bepaalde plichten.

De fabrikant geeft echter alleen fabrieksgarantie voor een bepaalde tijd.

Een en ander kun je hier nalezen>>
http://www.consuwijzer.nl...lijke_apparatuur/Garantie

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 22:43:
Je moet in principe naar de zaak gaan waar je hem gekocht hebt en NIET bij Samsung.

Er zijn 2 soorten garanties:
Die de winkelier geeft en die de fabrikant geeft.
De winkelier verkoopt jou een product waarvan je mag verwachten dat het enkele jaren meegaat. (Afhankelijk van de prijs etc) De winkelier heeft bepaalde plichten.

De fabrikant geeft echter alleen fabrieksgarantie voor een bepaalde tijd.

Een en ander kun je hier nalezen>>
http://www.consuwijzer.nl...lijke_apparatuur/Garantie
Winkel bestaat niet meer was prijstopper.
Vandaar rechtstreeks naar Samsung

Verwijderd

Je kunt Consuwijzer contacten hoe je dit het beste kunt aanpakken.
Misschien kunnen zij je nog een goede tip geven.

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen wederom telefonisch contact gehad,resultaat was nogmaals een mail sturen met foto en argumentatie.
Wordt vervolgd.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 17:50:
Vanmorgen wederom telefonisch contact gehad,resultaat was nogmaals een mail sturen met foto en argumentatie.
Wordt vervolgd.
De beslissing van Samsung benelux is dat ik zelf €260,00 moet betalen om het panel te vervangen.
Lijkt me sterk dat een panel na 3 jaar defect mag zijn,verwacht toch een langere levensduur van dit onderdeel.

Eens kijken wat ik via men rechtsbijstand verzekering kan bereiken.

wordt vervolg.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2012 13:40 . Reden: bijschrift. ]

Pagina: 1