Hoe warm is jullie P3-CPU?

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 15:27
Ik heb nu een PIII-600E mhz FC-PGA cpu @ 720mhz met Intel cooler en die is bijna constant 40 graden, of ietsje minder.

Wat is normaal voor zo'n CPU en wat er erg veel?

thnx

Verwijderd

Mijn PIII 500@620 (watergekoeld) begint bij zo'n 25 graden en na een uurtje of wat is die 30 graden.

Normaal is idd rond de 40. Boven de 60-70 zou ik me zorgen gaan maken.

• Rava
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 15:22
mijn p3 550 wordt wel eens 62C bij normaal gebruikt, dus ik ben maar gaan zoeken naar een betere systeemkast en cooler

Verwijderd

Deze week of vorige week? De zomer is weer begonnen :)\ :( en ik ben benieuwd hoe mijn koeling funcioneert bij 30 graden.

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Mijn 550E FCPGA op 807Mhz wordt tijdens de torture test van Prime95 niet warmer dan 34 graden. Komt mede door de PEP66

Verwijderd

Mijn Coppermine550@800 met RC5 wordt 41 graden, maar dat is met de mainboard sensor die naast het slot 1 tegen de onderkant van de heatsink aan drukt.
Terwijl bv de latere Abit's BEII een aanpassing hebben op het mainboard die de CPU-core sensor van de Intel uitleest, wat een reeeler beeld geeft...

Verwijderd

Mijn 550e@687 met standaard koeling,wordt zo'n 50 graden,ik heb een FC-PGA convertertje op slot1 van mijn AbitBE6-II, wel een gekloot om die koeler goed recht op de chip te krijgen, was eerste keer koelpasta vergeten, nou het alarm als de CPU te heet wordt werkt goed,lijkt wel een ziekenauto sirene !

• leuf
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mijn P500E FC-PGA draait op 667 en blijft keurig tussen de 30 en 40 geloof ik. Maar hoe zit dat eigenlijk, ik heb er een converter opzitten om naar slot I te brengen. Welke temperatuur wordt er dan eigenlijk gemeten? De temperatuur in het slot ( van de converter dus) of van de chip zelf... Daar heb ik tot nog toe eigenlijk weinig van begrepen maar aangezien het systeem gewoon draait me er ook nooit echt druk over gemaakt

Verwijderd

Mijn PIII 450@600 is idle volgens BE6-II 25 graden, de probe bij de core (zelf aangebracht) geeft 32 graden aan. Na wat grazen beide temp. op 37 graden. Dit met een Alpha 3125S met 2 YS-tech fannen. Hier komen dus Delta's op.

Greetinz

Newt

Verwijderd

PIII450 @ 600 wordt 21 graden ook na een paar dagen. Gewoon met fabriekskoelers :)

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Mijn P3-450@600 op BE6-II met standaard koeler: Interne sensor: 62 graden, externe sensor (op koelrib geplakt) 44 graden:

NOSFERATU-> lijkt me heeeel stug, je CPU net zo warm als je kamertemperatuur..sensor zeker niet goed aangesloten :)
Ik heb het hier over max belasting (3dmark een uur lang), in windows issie rond de 33 graden (lang leve CPU-Idle :))

grtX

Verwijderd

leuf: dat hangt er vanaf wat voor moederbord je hebt, zoals ik al schreef, hebben de latere Abit's BE6 II een meting via circuit/slot naar CPU-core diodesensor.(Intern)

Verwijderd

Ik heb net de laatste BIOS3.7 en PC AlertIII 3.34 van MSI gedownload en geinstalleerd, en nu geeft die op de CPU 39 graden aan, en met RC5 kraken 45 graden.

Verwijderd

Dan is er zeker wat mis met de mijne op mijn be6-2 geeft hij 60 graden aan das toch niet normaal dan? in de bios en met die harware monitor zegt hij hetzelfde

Verwijderd

Sincere, als jij een van die nieuwere versies van de BE6II hebt, die geen folie achtige sensor naast de slot 1 heeft, dan meet hij dus via het aangepaste circuit direct de CPU-core temperatuur van de Interne CPU ThermalDiode, en dan kan 60 graden een normale stand zijn van de directe interne core-meting.
http://www.benchtest.com/rt2.html http://web.bham.ac.uk/jst829/mbprobe/download.html http://dit.is/Super7 (Abit Temp.meting)

• MP3-Junky
  • Niet online
Ik heb net een reactie gekregen op mijn meeltje na Abit(ging over de temp. sensor) :

"Deze is gelijk als op de be6,alleen de be6-II leest de nieuwe temperatuurchip op de processoren altijd te hoog uit met ongeveer 30 graden."

30 graden teveel !!!???

Verwijderd

mp3 junky toch is het zo. De temp meter zit aan achter kant cpu, waar nog een paar ribjes op zitten en verder niets. Behalve de 4 koelers. En die voel je nog goed blazen op 5 meter afstand. En als je kamertemp. flink laat blazen voelt temp koeder aan. Alleen ze maken ook een beetje lawaai........ maar dat neem ik voor lief [IMG] En die temp blijft zo zelfs na 6 uur q3 spelen en onder babco. http://gathering.tweakers.net/global/smileys/smile.gif[/IMG ]

• MP3-Junky
  • Niet online
[/beging natuurkunde les]
Als je lucht laat bewegen voelt het warmer aan, het is niet zo, alleen wij mensen ervaren het zo, CPU'tjes niet :)
[/einde les]

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:52

johnwoo

3S-GTE

Systeem:
Asus P3B-F
PIII-500E
Soltek adapter Slot1 => FC-PGA370

Volgens Asus PC-Probe wordt mijn CPU 55gr idle, 65gr na een poosje UT. :(
Als ik de softwarekoeling van Probe gebruik ligt dit zo'n 10gr lager.
Het vreemde is dat als ik aan de heatsink of de adapter voel deze alletwee koud aanvoelen... Ik hou het er dus maar op dat 1) het komt omdat de sensor een on-die diode is en dus een stuk warmer is dan een conventionele sensor, of 2) de sensor (of het programma) gewoon een grove afwijking heeft.

Ik heb de CPU in ieder geval 'boxed' gekocht, dus er zit nog lang zat garantie op... Het enge nadeel is dat ik toch niet zo goed durf over te klokken :( en dat terwijl ik daar toch behoorlijk op gehoopt had.

O ja, voordat jullie zeggen 'zit de heatsink wel goed op je core?': Ja hij zit er stevig op...

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• Hoyden
Ik gebruik nu ook Fuzzy Logic van MSI.
Dat is een overclock tool die automatisch je CPU kan overklokken.
Het werkt zelfs op een MSI-6309.(volgens MSI niet!)

CPU (600E) loopt nu op 800EB met standaard intel cooler.
Loopt soms vast in UT, maar een andere koeler is onderweg.
Dat moet dus geen probleem worden met overklokken, denk ik zo.

Verwijderd

je zult wel bedoelen kouder , neem ik aan.... maar door die gigantische luchtstroom wordt warme lucht gelijk afgevoerd en koude ( kamertemp ) voor in de plaats. En tuurlijk wordt cpu zelf warmer als temp sensor, dat is bij iedereen zo tenzij je een mogelijkheid ziet om het ding IN de cpu te knutselen, dan ben je een echte bikkel :)

Verwijderd

550E@725 Mhz 32 graden.
Golden Orb Cooler.

Uptime 8 dagen, hij staat de hele dag te grazen :)

Mooooooo Mooooooo

Aircooled and proud of it.

Verwijderd

The Fox: Dit kopieer ik van de FuzzyLogic bij MSI Taiwan vandaan, 6309 wordt wel ondersteunt.

: FUZZY Logic
DESCRIPTION: -Version 1.1.02
-Auto overclocking CPU for users.
-Supports MS-6301, BXMaster, MS-6309 and K7Pro

• Hoyden
Ik heb een keer op de site van MSI gekeken en daar stond het toen niet bij.
Ik las ergens anders dat iemand het had geprobeerd en dat werkte..

MSI zal het wel geupdate hebben..

Verwijderd

Nee, het staat bij de Fuzzy Logic link op de voorpagina niet, maar als je bij Software kijkt, dan staat het veel uitgebreider...

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
mijn p3 450@600 met Alpha koeler, wordt zo'n 40 graden op een abit-be6

Verwijderd

vandaag 2 Just Cooler 80mm second fans gekocht. Ging bij een metaal bedrijf en hebben ze voor mij 2 gaten ingeboord van 75mm, eentje net te hoogte van mijn PCI kaarten aan de linker kant van de tower en eentje aan de bovenkant. Ik heb nu de 2 fans erin zitten en mijn kast temp is 5 graden koeler geworden.

De fan beneden zuigt lucht naar binnen en de ene boven blaast de warme lucht naar buiten.

Toch een mooie prestatie voor 58 piek vind je niet ? oh ja dit was inklusief lucht filters en beschermplaatjes voor de buiten kant.

Verwijderd

Dat is netjes, en een mooi voorbeeld... ;)

• Hoyden
Wat is een abnormale temp. voor een p3-coppermine??

Kan die makkelijk op 50graden draaien of is dat al veel te hoog??

Verwijderd

Die van mij heeft het warm. p3 550 @ 825 60 graden

• Hoyden
Met dit weer is m'n cpu (P3-600E@830)volgens MSI progje max 43graden, vaak minder..

Er zit nu een Global Win FKP32 koeler op, dat is al en stuk beter dan de Intel koeler..

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:27
Nou ik keek net in mijn bios en mijn asus p3b-f gaf aan dat de proc 119 graden was, volgens mij klopt dat niet(duh), maar ik had ook iets gelezen dat daar een oplossing voor is. Maar iemand een idee ???

• Tick
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-07 19:03

Tick

Im that jerk,who wants to know

Nou ik zit hier dus met een Athlon 800 orgineel op asus K7V, op 61 graden naast de core :(
Dat was dus niet fijn en ik heb hem vlug open gedraaid er een grotekamer Fan naast gezet en zit nu weer onder de 50 C gelukkig!

Toch maar tijd voor een van die betere koelers, waar ik dus geen zin in had! (alles weer open beulen en garantie verliezen!). is er geen bedrijf waar je ze zo kunt bestellen? (Jah niet die super gekoelde vrieskasten bedoel ik dan!).

There are many mysteries in this universe, including me!

Verwijderd

Het hangt natuurlijk ook af van d kamer temp, met dit klere weer hou ik mijn cpu niet onder de 40 graden en met zware belasting heb ik rond de 55 graden(heb wel een GOlden Orb)
Wat wil je het was hier vandaag 35 raden WOW wel klote voor mijn pctje

hoi

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:04
Volgens SiSoft Sandra is mijn P3 450 (standaard) met standaard cooler met 1 fan atm 52 graden, kwartier terug nog 62 ( maar fan van me voeding was kapot >:) ), had em van de week op 40 graden, maar het is nu ook een kamer temp van 35 graden hier :(.

Flickr | Lego collectie

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:26
Mhh effe kijken P3-450 standaard koeler 45 C nu bij 100 % belasting. Het is warm vandaag he bij normale temps z'n 39 c. In beide gevallen met de kast open :)

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Verwijderd

500E@700 +/-45
Pagina: 1