Toon posts:

[PC] Windows 7 boot niet; veilige modus wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Gister heb ik perongeluk mijn computer laten vallen. Ik was even zenuwachtig maar hij springt weer aan.
Tot het moment dat windows 7 gaat laden. Dan restart die en zo kan dat uren doorgaan.

Als ik in veilige modus opstart werkt die wel (zit nu in veilige modus :)).

Computer specificaties:
- P5K-E
- Q6600 G0
- 275GTX 1GB
- 4GB Dual Channel
- 1TB HDD (met 3 partities: C/D/E)

Wat ik al heb geprobeert:
- Kast opengemaakt, alles eruit gehaald en opnieuw bevestigd.
- Windows 7 opnieuw geinstalleerd.

Mijn geheugen wordt herkent. Mijn HDD partities ook, alleen als ik een video wil bekijken vanuit een partitie krijg ik de volgende melding: Uitvoeren vanaf de server is mislukt.

Lijkt mij dat er iets mis is met de schijf. Maar ik zit nu dus wel in veilige modus (geboot vanaf de HDD).

Kan ik mijn schijf nog redden?

Alvast bedankt !

Verwijderd

Topicstarter
Heb net even met HD Tune Pro een error scan gedaan, alle blocks zijn OK.

Als ik naar het tabje 'Health' ga dan staat er bij 'Ultra DMA CRC Error Count' warning. Ik heb even opgezocht hoe dit komt en dat kan liggen aan de kabel of aan de controller van je moederbord/hdd. Ik heb een andere sATA kabel gebruikt en een andere sATA port op het moederbord maar dit maakt geen verschil.

De schijf staat momenteel op 17 graden, dit is ook niet veel lijkt mij.

Anyone has a clue?

Verwijderd

Topicstarter
Net dus even een andere sATA HDD erin gebouwd,precies hetzelfde probleem. Het ligt dus wss aan mijn sATA aansluitingen. Ik ben nu een IDE schijf erin aan het bouwen, als ik hiermee dezelfde problemen krijg is het ofwel mijn moederbord of mijn videokaart..

Iemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Net een IDE schijf erin gebouwt, precies hetzelfde probleem.. Het ligt dus niet aan mijn sATA inputs en ook niet aan mijn hardeschijven. Ik krijg beeld dus het ligt waarsschijnlijk ook niet aan mijn videokaart. Ik ben nu mijn RAM aan het testen met het programma "MemTest", deze is op 11,1% en staat op 0 Errors.

Iemand enig idee?

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:35

Pykow

Angelo OTR

Probeer via veilige modus even je videokaart te testen, Driver helemaal eraf gooien met DriverSweep en daarna opnieuw installeren en kijken of het nut heeft.

dit lijkt op een videokaart error.
wij hebben hier een Stagair die ook alleen maar in veilige modus kan.
zodra hij normaal start komt hij nog wel bij het inlog scherm ,maar daarna is alles zwart en reboot hij soms.
Jou videokaart lijkt er erger aan toe te zijn. dus krijg je gelijk een reboot.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Haal eerst alle overbodige apparatuur uit eg graka (als je onboard video hebt), minimaal ramgeheugen, dus 1 dimmetje, en koppel de DVDbrander en overige hdds af.
Je zegt dat je een ultra DMCA error hebt, dat komt door een slechte of niet goed contact makende kabel. Die error gaat niet meer weg.

Als je wel in veilige modus komt, probeer eens met start > uitvoeren > msconfig > opstarten één voor één! de onderdelen uit te schakelen die je níet nodig hebt. Begin eerst met de videodriver, boot hij nog niet in Windows, dan in veilige modus de volgende, totdat je alle voor op moment niet belangrijke zaken hebt uitgeschakeld en hij het nog steeds niet doet.

Daarna kan je verder kijken.

Remember, zorg eerst voor een back up van je data! Voor er ergere dingen gebeuren :-).

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replies, heb net even gedaan wat Pykow zei, alle drivers/firmware van mijn videokaart gehaald.Hij start nu wel op! alleen met een erg lage resolutie (hetzelfde als veilige modus). Ik ga nu even de drivers installeren voor mijn videokaart en kijken hoe die het nu doet. Doet die het dan weer niet, is waarsschijnlijk mijn videokaart kapot.

Ik weet nu in ieder geval dat het probleem aan mijn videokaart ligt. Ik hou jullie up-to-date!

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk.. zodra ik de drivers weer opnieuw installeer blijft die weer hangen bij het welkomstvenster..

Alle kabels van mijn videokaart zitten erin. Kan het zijn dat de PCI-E port op mijn moederbord kapot is, of is het echt de videokaart die naar zijn gootje is? En is dit te maken?

Verwijderd

Topicstarter
Dekoeler van de videokaart loopt nog wel, dus een hitte probleem is het ook niet...

Verwijderd

Topicstarter
Net even getest in mijn tweede PCIe slot, hetzelfde probleem..

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-02 17:45
TIP: Koop een nieuwe pc als je deze niet aan het werken krijgt. Wat je nu hebt kan vanalles zijn, zelfs de voeding kan kapot zijn (te weinig stroom leveren), elco's van het moederbord kunnen beschadigd zijn (kunnen de stroom niet goed omzetten voor het pci-e slot), de videokaart kan kapot zijn, zelfs de pinnetjes op het moederbord (of cpu) kunnen zijn afgebroken.

Kortom: als je iets gaat vervangen dan is het maar de vraag of het wel echt kapot is. Alle onderdelen lost testen in een andere (werkende) pc zou wat meer kunnen uitsluiten.

Ik ben bang dat als je dadelijk besluit de videokaart te vervangen dat je er dan achter komt dat het iets anders is.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:36
@Kfaessen: en daarom moet hij gelijk een nieuwe pc kopen :X

Hij zegt dat de pc herstart bij het laden van Windows? Blue screen misschien

Start je computer met F8 en kies dan de optie "Automatich herstarten bij fout uitschakelen" en kijk eens of er een bsod tevoorschijn komt.
Pagina: 1