Mac Mini met OS X Lion. Connectie vanuit Windows 7 en iPhone 4S.
Ik heb VNC geprobeerd maar dat is vanuit een remote locatie niet snel genoeg.
Nu wilde ik TeamViewer proberen en dat werkt op zich wel, maar niet als de Mac niet op het login scherm staat.
Dus als ik de Mac wakker maak met bv. PuTTY of iWOL dan draaien onderstaande processen wel, maar de TeamViewer client geeft aan dat de Mac offline is.
Pas als je op de spatiebalk drukt dan gaat de monitor aan en zie je het login scherm. De TeamViewer client geeft dan pas aan dan de Mac online is.
Beetje lastig als ik remote zit...
Is dit op te lossen of moet ik na VNC, TeamViewer op zoek naar iets anders...
Edit:
Ik zit nu remote en kan nu wel met PuTTY en/of de VNC client de Mac wakker maken.
Als ik in het LAN zit kan ik het scherm overnemen echter nu zit ik remote via VPN en kan nu het scherm niet bedienen?
Enig idee?
Dit geeft mij een erg onvoorspelbare indruk. Het enige dat ik wil is het scherm overnemen...
Ik heb VNC geprobeerd maar dat is vanuit een remote locatie niet snel genoeg.
Nu wilde ik TeamViewer proberen en dat werkt op zich wel, maar niet als de Mac niet op het login scherm staat.
Dus als ik de Mac wakker maak met bv. PuTTY of iWOL dan draaien onderstaande processen wel, maar de TeamViewer client geeft aan dat de Mac offline is.
Pas als je op de spatiebalk drukt dan gaat de monitor aan en zie je het login scherm. De TeamViewer client geeft dan pas aan dan de Mac online is.
Beetje lastig als ik remote zit...
Is dit op te lossen of moet ik na VNC, TeamViewer op zoek naar iets anders...
Simons-Mac-mini:~ $ ps -ef | grep -i team 0 80 1 0 5:28PM ?? 0:09.42 /Applications/TeamViewer/TeamViewer.app/Contents/Resources/TeamViewer_Service 501 171 122 0 5:28PM ?? 0:30.54 /Applications/TeamViewer/TeamViewer.app/Contents/Resources/TeamViewer_Desktop --agent 501 172 122 0 5:28PM ?? 0:05.56 /Applications/TeamViewer/TeamViewer.app/Contents/MacOS/TeamViewer --agent 501 231 217 0 5:48PM ttys000 0:00.00 grep -i team Simons-Mac-mini:~ $
Edit:
Ik zit nu remote en kan nu wel met PuTTY en/of de VNC client de Mac wakker maken.
Als ik in het LAN zit kan ik het scherm overnemen echter nu zit ik remote via VPN en kan nu het scherm niet bedienen?
Enig idee?
Dit geeft mij een erg onvoorspelbare indruk. Het enige dat ik wil is het scherm overnemen...

[ Voor 13% gewijzigd door technorabilia op 11-01-2021 04:16 . Reden: OS aangegeven ]
👉🏻 Blog 👈🏻