Toon posts:

Zuid-Korea ontwikkelt snelste uav die verticaal opstijgt ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Betreft: nieuws: Zuid-Korea ontwikkelt snelste uav die verticaal opstijgt en landt

In het (bron)artikel wordt de snelheid van de MQ-1 UAV gebruikt als referentie om aan te tonen dat de Zuid-Koreaanse (VTOL-)UAV veel sneller zou zijn dan bestaande types. Echter is de MQ-1 een ondertussen verouderd UAV-type dat wordt vervangen door nieuwere types die aanzienlijk sneller zijn.

Onder de nieuwere UAV-types die in gebruik zijn bij de USAF is er de RQ-4A: kruissnelheid 650 km/h, maximumsnelheid 800 km/h

Zuid-Korea heeft trouwens interesse getoond in de RQ-4B variant ...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2011 17:41 ]

• blackTIE
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
De Predator-uav werd inderdaad genoemd in het bronartikel, maar ik wist wel dat er snellere waren. Vandaar dat ik de Phantom Ray van Boeing ook aanhaalde. Maar zowel de Phantom Ray als de Global Hawk kunnen niet vertikaal opstijgen en landen volgens mij. En zo staat het ook verwoord in het artikel.
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:40:
Betreft: nieuws: Zuid-Korea ontwikkelt snelste uav die verticaal opstijgt en landt

In het (bron)artikel wordt de snelheid van de MQ-1 UAV gebruikt als referentie om aan te tonen dat de Zuid-Koreaanse (VTOL-)UAV veel sneller zou zijn dan bestaande types. Echter is de MQ-1 een ondertussen verouderd UAV-type dat wordt vervangen door nieuwere types die aanzienlijk sneller zijn.

Onder de nieuwere UAV-types die in gebruik zijn bij de USAF is er de RQ-4A: kruissnelheid 650 km/h, maximumsnelheid 800 km/h

Zuid-Korea heeft trouwens interesse getoond in de RQ-4B variant ...