Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dwarsliggende HP software

Pagina: 1
Acties:

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:32
Hallo Tweakers,

Ik heb hier een windows 7 machine (64 bits) van HP.

Op dit station heb ik aangesloten een "Heidenhain programmeerstation"

Afbeeldingslocatie: http://img.docstoccdn.com/thumb/orig/23924044.png

Dat heidenhain toetsenbord is dus dmv USB aangesloten op de computer.
Met specifieke programmeersoftware kan men dus met dit toetsenbord CNC programma's maken.

Nu is het zo dat 1 bepaalde (helaas veel gebruikte) knop op het programmeer station een HP diagnose scherm naar boven tovert waarin het serienummer van de PC staat en nog wat technische informatie.

Nu kan ik niet achterhalen welke software van HP dit doet, ik heb alle processen van HP al gekilt, maar elke keer als ik desbetreffende knop indruk, krijg ik dat rottige HP schermpje met diagnose informatie.

Hebben jullie een idee wat ik uit moet schakelen.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• sebasmac
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-11 14:16
Is het niet mogelijk dat je gewoon alle HP software van die pc afgooit ;)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je bent vergeten een screenshot bij te voegen van het HP schermpje... Op die manier denk ik dat je sneller iemand vind die het herkent :)

https://discord.com/invite/tweakers

• Grolsch
sebasmac schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:39:
Is het niet mogelijk dat je gewoon alle HP software van die pc afgooit ;)
Weet je hoeveel software HP tegenwoordig standaard op hun PC's installeert :? :r
redfoxert schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:39:
Je bent vergeten een screenshot bij te voegen van het HP schermpje... Op die manier denk ik dat je sneller iemand vind die het herkent :)
Ik kan op dit moment helaas niet bij die computer, anders had ik dat wel gedaan

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Grolsch schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:40:
[...]

Weet je hoeveel software HP tegenwoordig standaard op hun PC's installeert :? :r

[...]
Teveel. Maak eens een image van die pc en installeer hem opnieuw met een schone Windows 7 versie. Dan weet je in ieder geval ook dat het een software issue is en niet iets dat vanuit de hardware op komt.

Voor het deinstalleren van de software gewoon de lijst met software nalopen die je in je configuratiescherm hebt staan onder Programmas.

https://discord.com/invite/tweakers

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-11 10:05
Met process explorer kun je uitvinden welk proces een bapaald window toe behoort ("find window's process" in taskbar)

Verder eens met iedereen dat die HP meuk eraf moet :)

Whatever

• Grolsch
kzal morgen wel ff een screenshot maken van het probleem.

Ik kon vanmiddag ook wel achterhalen welke proces er bij dat schermpje hoorde, maar ik zoek het proces welke reageerd op desbetreffende toets.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
En welke knop is dat dan? Heb je al eens gegoogled met in de zoekterm 'HP + die knop'?

Heeft die knop ook een gelijkaardige toetsencombinatie op een 'normaal' toetsenbord.

Je vraagt nu eigenlijk of iemand weet welke software een door jou veel gebruikte knop aan 'een HP diagnose scherm' toewijst. Zonder ook maar de knop of de software te noemen :s

[ Voor 3% gewijzigd door kluyze op 01-12-2011 21:31 ]

• Grolsch
Dit is de melding welke ik krijg als ik desbetreffende toets indruk.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2wn8cah.jpg

de knop welke ingedrukt wordt is "Cycle DEF" maar dat zegt de meesten van jullie niets denk ik.
Het is ook niet bekend of een toets van het normale toetsenbord dezelfde functie heeft.

In de handleiding staat vermeld dat de windows toets "S" dezelfde functie op zou moeten roepen.

[edit]

even geprobeerd, als ik de combinatie "Ctrl-Alt-S" in druk krijg ik hetzelfde schermpje te zien.

[ Voor 24% gewijzigd door Grolsch op 02-12-2011 09:11 ]

• Grolsch
En ik heb m'n eigen probleem opgelost :P

Via start invullen HP, dan kom ik bovenstaand programma tegen, rechtermuisknop, en voila daar zat de sneltoets ctrl-alt-S als sneltoets gekoppeld.

Snel die regel verwijderd, en alles werkt weer!

Pagina: 1