Nieuwe pc valt uit bij booten na inbouwen nieuwe kast.

Pagina: 1
Acties:

• sephion
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-07-2020
Beste tweakers,

Ik heb laatst een nieuwe pc gekocht met:

2600k
asus maximus iv extreme-p
8 gb corsair 1866 geheugen
evga gtx 560 ti ds
corsair ax850
crucial m4 128gb

Nou draaide deze setup perfect in mijn oude kast, maar deze was ik al van plan te vervangen.
Na alles te hebben ingebouwd in de nieuw bestelde kast en er een extra VGA kaart bij te zetten heb ik het volgende probleem als ik wil booten. Ik druk op de power knop, en na 1-3 seconde valt het systeem weer uit (geen reboot gewoon uit) dit gemiddeld tot 3-4x toe en dan start hij wel gewoon door.
Alles staat op stock (geen overclocks) maar als ik XMP aanzet krijg ik daarna ook nog de melding overclocking has failed.

Iemand enig idee waar dit in zou kunnen zitten? :?

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
stomme vraag misschien... Heb je wel afstandsbusjes gebruikt bij het monteren van je mobo? Hoewel hij dan helemaal niet aan zou moeten gaan en wellicht een gefrituurd luchtje zou moeten geven... ;)

• Shinigami
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-04-2025
Soms kan het inderdaad meespelen dat een onderdeel fysiek contact maakt met de kast en er kortsluiting ontstaat.
Het is bij mij zelfs zo gek geweest dat een PC zonder problemen werkte, totdat iemand de kast aanraakte met z'n hand, vervolgens klapte de PC uit. Wat bleek, de backplate van de CPU maakte contact met de kast. Wat isoleertape ertussen en probleem was opgelost.

Je zegt dat je een videokaart erbij hebt geprikt, heb je al geprobeerd zonder deze videokaart te booten? Probeer zo kaal mogelijk te booten om te achterhalen wat het onderdeel is wat de problemen veroorzaakt. Wat maakt je zo zeker dat het de kast is?

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik gok op het ram ,misschien heb je ESD met het overbouwen veroorzaakt waardoor er waarscheinlijk een reepje ram defect is geraakt.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
Probleem zal al wel opgelost zijn...

Verwijderd

In minder dan één dag? Hij is zelfs niet eens meer ingelogt geweest, dus het lijkt mij sterk.

Ik zou het geheugen eens met Memtest 86+ testen op stabiliteit.
Pagina: 1