[W7] Rare hang na inloggen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Na al jarenlang passief van jullie expertise gebruikt te hebben gemaakt heb ik een vraagje waar ik zelf niet uitkom. Sinds een korte tijd krijg ik random vastlopers direct na het inloggen in win7 64 bit. Eerst doet mijn muis het nog wel, wacht rondje op taakbalk en na iets selecteren op het bureaublad wordt het beeld alsof alles geselecteerd is en is er niks anders te doen dan een hard reset. Als ik hierna opstart in veilige modus en daarna een herstart doe, werkt hij gewoon weer als een zonnetje tot een volgende random keer waarbij hij weer na opstarten vastloopt.

Nu even wat informatie over mijn setup:

8GB vengeance DDR3
Gigabyte Z68X-UD3H-B3
i5-2500
OCZ vertex 2 60 GB firmware 1.11
OCZ modstream pro 600W
HD9650 1GB dual fan
Ik heb ongeveer een maand geleden een verse install gedaan inclusief sp1, pas sinds een week problemen.
In de logboeken zie ik de volgende fout vlak voor het vastlopen:
sptd (stuurprogramma heeft een interne fout gevonden in de gegevens structuur voor .)

Mijn vermoedens gingen gelijk uit naar de SSD of het werkgeheugen, Werkgeheugen test van windows wordt echter gepassed (heb werkgeheugen test van win7 zelf gebruikt) en GWScan 5.1 van Ultimate boot cd easy test voor de SSD geeft ook geen error...

Waar moet ik het probleem nu zoeken (software of hardware) en hoe kan ik dit diagnosticeren?

Hartstikke bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:11:
sptd (stuurprogramma heeft een interne fout gevonden in de gegevens structuur voor .)
Toevallig Daemontools geinstalleerd? Zo nee, dan uitzoeken waar die sptd vandaan komt en die drivers opnieuw installeren.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zeker deamon tools, ga ik even opnieuw installen!

edit: Nu geen problemen meer, thnx!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 11:13 ]