Wel verbinding met sitecom router maar geen internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe sitecom wl-582 v1 002/wl-341 van upc gekregen die ik maar niet aan de praat krijg.
Ik kan met mijn laptop connectie maken (wifi) met de router alleen ik krijg geen internet verbinding.

Als ik mijn oude linksys wrt54g er weer tussen zet krijg ik gewoon internet.

Ik heb de router gereset maar dat mocht niet baten tevens ook terug gezet naar factory defaults.
Het kan ook niet liggen aan de kabels want die werken wel met de linksys router.

Ligt aan een instelling met de sitecom router maar waar moet ik zoeken? Krijgt gewoon een ip van de router en mac filtering staat bv niet aan.
Zonder wifi beveiliging getest wel verbinding geen internet.
Some info: (pc met kabel op sitecom router)
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdump.nl/hosted/972de0dcc2895f9862ec991c8290095e.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modem al een keer een restart gegeven, zodat het nieuwe mac adres bekend wordt bij de modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja meerdere malen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Juiste volgorde van starten is:
- eerst modem, rustig laten opstarten, even wachten
- daarna router, rustig laten opstarten, even wachten
- daarna PC

Het verder zo zijn dat het modem nog het mac-adres van de 'oude' router heeft vastgehouden. Vandaar dat de juiste manier van restarten belangrijk is.

Als dat niet werkt, dan zou je met 'clone mac' het mac adres van je linksys kunnen invoeren in de sitecom.

Trouwens, dat modem van UPC, is dat een modem-only, of is dat ook een router? Want als het ook een router is, kan er met de IP ranges natuurlijk iets verkeerd gegaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Al contact gehad met UPC?
Soms (als in bij mijn provider) helpt het om het modem voor een tijdje uit te laten en daarna aan te zetten.

@image: de meest interessante informatie is te vinden in de router en niet in Windows :P

Eerst het probleem, dan de oplossing