[Nieuwe PC]Blijft draaien na afsluiten.

Pagina: 1
Acties:

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-02 22:11
Het probleem
Na mijn PC in elkaar gezet te hebben ben ik op een probleem gestuit. Nadat ik op afsluiten klik in Win7, of door kort de aan/uit knop in te drukken, wil de PC niet volledig afsluiten. Alles lijkt goed te gaan. Windows sluit af en het beeldscherm wordt zwart, maar dan wanneer na dat 'klikje' waar de fans zouden moeten stoppen met draaien, draaien deze gewoon vrolijk verder.
Als ik dan op de aan/uit knop druk duurt het ongeveer 20 seconden voordat de pc weer opnieuw opstart. Als ik 'm echt helemaal af wil sluiten moet ik de stroom er af halen en hier wil ik het liefst zo snel mogelijk mee stoppen.

Wat heb ik tot nu toe geprobeerd
Windows gaf een keer aan dat de pc niet goed was afgesloten(nog voordat win7 was opgestart). Systeemherstel gekozen waaruit BSOD volgde met de error: BIOS is nog fully compliant.
Ik de nieuwste bios geflasht en de settings gereset naar default, dit mocht niet baten.
Alle nieuwste drivers geïnstalleerd.
Volgens een forum zou je Energiebeheer > geavanceerde instellingen > USB-instellingen > Instelling voor selectieve USB-onderbreking op "Uitgeschakeld" moeten zetten. Dit gedaan maar hielp niet.
Verder in de BIOS nog geklooid maar niets hielp.

Nu is mijn vraag dus, is het mobo defect? Of misschien iets anders, simpelweg een kabeltje verkeerd gemonteerd? Voeding defect? Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?

De PC specs
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung SH-S222AB Zwart€ 14,44€ 14,44
1Fractal Design Core 1000€ 31,50€ 31,50
1be quiet! Pure Power L8 530W€ 68,55€ 68,55
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 31,40€ 31,40
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 97,50€ 97,50
1Asrock 880GMH/U3S3€ 67,80€ 67,80
1MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition/OC€ 132,20€ 132,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 443,39

+Nog een oude 750GB Seagate HDD S-ata 300. Geformatteerd uit oude pc.

The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite"

• Dekar
Bumpje,
Nu ook verse win7 installatie gedaan, heeft niet geholpen, dus ik vrees hardwaredefect. Er komt zo een maatje langs met zijn voeding, dan gaan we even testen of zo de PC wel wil afsluiten. Als dit niet het geval is gaat PC in zijn geheel terug naar de winkel.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:12

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Grappig dat je die melding krijgt. Ik heb namelijk om de On/Off-charge optie van mijn moederbord uit te schakelen (wat ergens anders bleek te zitten), geprobeerd om Windows 7 te installeren. De installatie startte niet eens fatsoenlijk en gaf een BSOD met de melding "BIOS not fully ACPI compiant". Ik denk dat je hetzelfde gezien hebt (je mist een woord in je melding).

Echter, Debian Sid draait prima op mijn systeem. Ik adviseer je dan ook om een Linux live CD te starten. Je geeft ook niet aan wat het systeem doet als je voordat Windows start, op de power knop drukt. Gaat het systeem dan volledig uit? Zoja, dan heb je geen probleem met je hardware en zit het puur in het OS die, zoals het BSOD al aangeeft, niet degelijk mee overweg kan met je hardware.

Voor mijn hardware kun je de link in m'n signature volgen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Dekar
Hij gaat niet uit als ik op de knop duw voordat windows opstart. Ook niet wanneer ik m voor langere tijd inhoudt. En ik wil/moet verder toch echt windows draaien.
Andere voeding aangesloten en pc ging helemaal niet aan. Wtf?
Mijn voeding er weer aan en hij ging weer aan, maar nu doet het beeld het niet meer. De videokaart draait verder wel nog gewoon. Nu snap ik er echt niets meer van.
Hij gaat morgen in z'n geheel terug naar de winkel denk ik. Mogen zij kijken wat er aan de hand is.

[ Voor 11% gewijzigd door Dekar op 03-12-2011 00:24 ]

• Dekar
Het bleek een kapot moederbord te zijn. Deze kan dicht.