Defecte iPhone binnen garantie bestempeld als vochtschade

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tschrijer
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 12:25
Heb bij vodafone mijn telefoon terug gebracht (iPhone 4) want de homeknop functioneerde niet goed meer.
Nu krijg ik een mailtje terug dat er vochtschade is geconstateerd en dat ie niet gerepareerd wordt.
Ik vertel ze dat mijn telefoon onder geen beding in aanraking is geweest met vocht.
Dus zij sturen me bewijs:
Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/0F2W102B0z3y1m2q0w1x/3937477-small.png
Wat moet ik hier zien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Geen idee, lijken op contacten met groene oxiddatie en een hoop haren ;)
Let wel dat vochtschade ook kan ontstaan door zweet, condens etc. je hoeft hem niet per sé onder de douche te nemen OID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Ik heb me ooit eens laten wijsmaken dat (in België) de eerste helft van de garantieperiode het aan de fabrikant is om te bewijzen dat de vochtschde komt door foutief gebruik. In de tweede helft wordt het dan de klant die moet gaan bewijzen dat hij zijn toestel niet ondergedompeld heeft.
Hoe oud is je toestel?

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kachelpijp
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-04 16:15
Slechte foto van een connector? Vrij weinig aan te zien, behalve wat troep op de contacten... Niet echt een bewijs van vochtschade. Hadden iPhones niet zo'n vochtgevoelig ding erin om vochtschade aan te kunnen tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tschrijer
Hij is bijna een jaar oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Bij Radar is zoiets ook geweest. T-Mobile heeft er een handje van om iPhones massaal niet te repareren en het op vochtschade te gooien.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tschrijer
Net via vodafone te horen gekregen dat dit een foto is van de laadconnector...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje NL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:35
Niet mee akkoord gaan, was in radar idd een compleet verhaal over dat het meestal niet in de haak is.
Soms werden zelfs foto's van andere toestellen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ervaringen met Dynafix.. zeker ook bij jou van toepassing?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

tschrijer schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:10:
Net via vodafone te horen gekregen dat dit een foto is van de laadconnector...
Er is ook niets bijzonders op de foto te zien, er zit oxidatie op een stuk koper wat een mechanische schuivende verbinding is, dat is niet eens raar. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 15:12
Er zouden moisture indicators in de jackplug en dockconnector moeten zitten... Je kunt altijd meer foto's opvragen waar aantoonbaar is dat dit om jouw iPhone gaat.

Edit1:
Schiet me net te binnen; heb je de originele foto? Wellicht kun je iets uit de EXIF informatie halen...

Edit2:
Tadaa:
http://support.apple.com/kb/HT3302

[ Voor 34% gewijzigd door ThAZiP op 01-12-2011 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05:09

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

En precvies uit de uitzending: die foto van een laadconnector heeft niks te maken met de mechanische home-knop op je telefoon. Dat zijn twee afzonderlijke onderdelen ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
precies, ik had ook begrepen dat Apple van die vochtigheids-strips in de iphones plaatst.. Deze worden dan gebruikt ook vochtschade vast te stellen...
http://www.telegraaf.nl/d...agd_om_vochtsensor__.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Sc0rPi0N schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:08:
Bij Radar is zoiets ook geweest. T-Mobile heeft er een handje van om iPhones massaal niet te repareren en het op vochtschade te gooien.
Net ook een telefoon hersteld, zou val of drukschade hebben. Maak hem vervolgens zelf open, het zegel was niet eens verbroken. Zonder te kijken gooien ze het op schade door de gebruiker of vochtschade, zodat de klant voor de kosten op kan draaien. Het is hier een elektronica forum, dus ik zal maar niet ingaan op de hufterigheid van zulke bedrijven. Dus om op het elektronicagedeelte terug te komen:
Nieuw schermpje besteld voor 18€, ervangen, en hij doet het weer. Schermpje was ook niets aan te zien, gewoon een slecht contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
Is het niet zo dat als je één keer uitademt dat je dan al "vochtschade" hebt? Lijkt me dus dat zij zullen moeten bewijzen dat je je telefoon ondergedompeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Michael Knight schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:40:
En precvies uit de uitzending: die foto van een laadconnector heeft niks te maken met de mechanische home-knop op je telefoon. Dat zijn twee afzonderlijke onderdelen ;)
Waterschade blijft waterschade, mits terecht natuurlijk. Het is lastig vast te stellen wat vervolgschade is die door het onderlopen van een telefoon ontstaat. Het afwijzen van een claim zou dan, naar mijn idee, toch terecht zijn.

Desalniettemin denk ik dat hier wellicht sprake is van een bullshit verhaal en een hoop op garantie afwijzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Inderdaad een bullshit verhaal... Dit heeft totaal niets te maken met de home-knop
Om het linkje van ThaZIP nog maar eens te spammen: http://support.apple.com/kb/ht3302

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:45
Helaas win je het als consument niet van bedrijven die je weigeren te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Jopie, das werkelijk b.s.

Er zijn voldoende, al dan niet juridische, wegen te bewandelen om je gelijk te halen. Je staat immers in je recht. Eventueel is tussenkomt van een rechtsbijstandsverzekering vaak voldoende om het gelijk te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Sc0rPi0N schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:08:
Juist bij een apparaat met amper knopjes mag je er toch vanuit gaan dat ze het redelijk waterdicht kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Tip is dus om van te voren die vochtmeters te fotograferen om zo aan te tonen dat het geen waterschade is (mochten ze het daar op gooien)

In geval van TS zou ik misschien vragen om retour toestel en het bij een reparateur om-de-hoek te laten verzorgen. Meestal zijn die wel bereid om het probleem op te lossen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 09:55
ThAZiP schreef op donderdag 01 december 2011 @ 20:10:
Jopie, das werkelijk b.s.

Er zijn voldoende, al dan niet juridische, wegen te bewandelen om je gelijk te halen. Je staat immers in je recht. Eventueel is tussenkomt van een rechtsbijstandsverzekering vaak voldoende om het gelijk te halen.
Heb je misschien gelijk in maar je zult wel iemand van de lange adem moeten zijn. Dit soort 'gevechten' kan maanden duren en een hoop irritatie en stress opleveren.

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 01:22

Stoney3K

Flatsehats!

Sc0rPi0N schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 08:28:
Tip is dus om van te voren die vochtmeters te fotograferen om zo aan te tonen dat het geen waterschade is (mochten ze het daar op gooien)
Ik ben eens benieuwd hoe snel die vochtmeters alarm slaan.

Als ze al vocht'schade' constateren als je er op een mistige dag buiten mee hebt staan bellen dan kun je je natuurlijk afvragen of die dingen wel redelijk hun werk doen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 23:17
Ik heb een keer het zelfde mee gemaakt. Een boze aangetekende brief naar de klantenservice (met daar in zo'n beetje alle argumenten die ik hier in dit topic lees) en het werd eigenlijk zonder veel tegensputteren alsnog opgelost. Ik zou dat dus eerst even proberen.

En die brief dan naar t-mobile sturen he, niet naar het reparatiecentrum.

http://www.klaasje.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05:09

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

En verwijs naar die uitzending met uitspraak van een rechtspersoon. Daar wordt een volumeknop niet gerepareerd door vochtschade. Nu is het ook een mechanische knop...

Ook al zou vocht de oorzaak ervan zijn. Dat kun je niet beoordelen aan de staat van een ander onderdeel/sticker op een andere plek. De knop zelf zou dan bij het contact geoxideerd moeten zijn en dat wordt nu niet aangetoond... Dat zijn de feiten :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Tja mij lijkt toch ook dat je bv bij de oplaadconnector altijd wel wat sporen van vocht zal vinden bij een gsm, want zo'n gsm moet toch zeker er tegen bestand zijn dat je met vochtig weer hem kan gebruiken. Vind gewoon dat ze dan er maar voor moeten zorgen dat die gsm's bestand zijn tegen vocht en ik er ook tegenin zou gaan in geval van de TS.
Pagina: 1