Toon posts:

Macbook Pro installeert niet/loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een macbook pro 15 inch uit mid 2010. Ik heb er nooit problemen mee gehad, tot mijn macbook op een dag niet meer voorbij het witte start scherm met het appeltje kwam. Vervolgens heb ik de recovery disk (Snow Leopard) er in gedaan en de macbook geformateerd. Ik heb hier geen belangrijke bestanden op staan, dus een backup is niet nodig. Het installeren van Snow Leopard lukt, en hij start weer normaal op. Als ik echter ga updaten vanaf 10.3 loopt mijn Macbook vast tijdens het updaten op verschillende punten. Ik zit zelf te denken aan een defecte harde schijf.

Tijdens het herstellen/formateren kreeg ik ook regelmatig vreemde errors. Wat denken jullie? En is zoon harde schijf makkelijk zelf te vervangen? Zou me een hoop geld schelen als ik het zelf doe ipv bij een Apple Service Centre lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:31
Een HDD vervangen is echt koek en ei. Zie www.ifixit.com. Het punt is om erachter te komen of het inderdaad de HDD is die kapot is. Probeer anders eens Snow Leoperd te installeren op een Externe HDD :).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee, ga ik nu even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:31

ManiacsHouse

Scheisse!

Dit is toch gewoon een garantiekwestie? Ding is niet eens 2 jaar oud. En gezien de huidige prijzen van de harddisken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Macbook zit maar 1 jaar garantie bij, tenzij je Apple Care erbij genomen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-10 23:56
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 16:49:
Macbook zit maar 1 jaar garantie bij, tenzij je Apple Care erbij genomen hebt.
Fabrieks garantie ja, maar wel garantie zelf ,want dat is aan de hand van het levensduur van het apparaat, en ik neem aan een macbook van 1500euro gemaakt is om langer dan 1 jaar mee te gaan.

Dus ja je hebt gewoon garantie, en nee dat is niet makkelijk om te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm dus dat wordt een brief naar Apple schrijven o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 09:34
Probeer eens lang eens retailer te gaan. en kijken wat ze daar zeggen kan niet normaal zijn

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net succesvol zonder enige problemen OSX Snow Leopard op een externe harde schijf geinstalleerd. Hij start op, en heb hem volledig kunnen updaten. Hieruit kan ik eigenlijk wel concluderen dat de harde schijf kapot is toch?

In principe een goed moment om er een SSD in te knallen. Probleem is alleen dat ik mijn macbook ook veel gebruik om te draaien, en dus wel enig wat ruimte nodig heb voor muziek. Beide USB poorten worden gebruikt door een geluidskaart en controller dus een externe harde schijf gebruiken gaat hem ook niet worden. USB hubs schijnen ook vrijwel niet goed te werken.

Dan maar even uitzoeken hoe ik toch mijn garantie kan krijgen, aangezien de crisis in harde-schijvenland het toch wel prijzig maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudester77
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-09 13:18
het kan ook nog je sata-kabeltje zijn. probeer eens je interne harde schijf in een externe behuizing te doen en dan opstarten via het alt menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thx, dat ga ik ook nog proberen. Het gekke is, de schijf wordt wel gewoon altijd herkend. Het lijkt op een soort corruptie ofzo, heb wel meerdere malen de schijf geprobeerd te formateren/herstellen met schijfhulp. Soms werd het herstel afgebroken door een fout, soms ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudester77
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-09 13:18
ook een handig programma om even te installeren op je externe bootable schijf is smart utility, deze kan heel snel zien of je bad sectors/smart fouten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

je kan de smartstatus ook uitlezen door disk utility te openen als je hem vanaf je installatie DVD opstart. Doe dan ook ff een disk check, als deze zegt dat het niet goed is RMA aanvragen bij apple ;)

Omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:25
Waarom draai je niet eerst even de apple hardware test? http://support.apple.com/kb/HT1509
Pagina: 1