Toon posts:

openbaar netwerk maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn bedoel is

om een openbaar netwerk te maken
maar iedereen op kan voor Internet

maar 1 nadeel ik heb maar 1 internet vebinding daar zit een compleet bedrijfs / prive netwerk op is 1 en het zelfde

die wil ik ook delen naar een wifi verbinding voor horeca gelegenheid + later ook over camping terrein

nu gebeurt het door een modem/router voor prive netgwerk

daar hangt dan weer een linksys router in het werk die maakt een eigen netwerk aan maar ik nog steeds van het openbare netwerk in mijn prive netwerk komen die mag absoluut niet .......

als ik de linksys type volgens mij wrt54g oid instel op eigen ip range subnetmask etc..... dan kan hij geen internet vinden vanaf bij router.modem als ik hier niks aan verander fabriek instellingen laat staan dan is hwet plug en play en het internet wordt gedeeld met een eigen ip range 192.169,1.***
maar ik zie wel bij dns staan 10.0.0.138 en kan op elke pc inloggen die wil hoe alleen maar ip adressen te gaan typen bij netwerk omgeveing en zit zo op mijn nas etc...... die mag niet kunnen

hoe los ik dit op

hopelijk heb ik deze topic goed gepost anders hoor ik dit graag

Verwijderd

Er zijn verschillende topics geweest over het aanleggen van een draadloosnetwerk op een camping en deze moet je zeker even doorlezen want hier zitten nogal wat haken en ogen aan.

Verder heb ik erg veel moeite om je verhaal duidelijk voor ogen te krijgen, zou je het misschien beter kunnen uitleggen of eventueel tekenen?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:31
2 oplossingen:

1. aparte internetverbinding nemen om dit te doen
2. Router kopen die meerdere netwerken/VLAN's ondersteund om zo het verkeer te scheiden van elkaar.

Werken met subnetten e.d.wat jij probeert werkt niet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 14:10:
Er zijn verschillende topics geweest over het aanleggen van een draadloosnetwerk op een camping en deze moet je zeker even doorlezen wat hier zitten nogal wat haken en ogen aan.

Verder heb ik erg veel moeite om je verhaal duidelijk voor ogen te krijgen, zou je het misschien beter kunnen uitleggen of eventueel tekenen?
ik ga hier me eigen even verder in vediepen als ik nog hulp nodig heb dan begin ik opneiuw
dit topic mag gesloten worden

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 00:20
Probeer aub eerst eens je verhaal duidelijk op te schrijven met leestekens en al.. Dit klinkt als een snel getypt verhaaltje, waar ik in ieder geval geen touw aan vast kan knopen.

_@/'

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 14:13:
[...]
ik ga hier me eigen even verder in vediepen als ik nog hulp nodig heb dan begin ik opneiuw
dit topic mag gesloten worden
Oa:
Wifi aanleggen op de camping

Wat ik uit eigen ervaring weet is dat het voorzien van grote gebouwen en terreinen vaak veel kostbaarder en technischer is dan veel mensen denken. Je hebt hiervoor een aanzienlijk budget nodig en kennis van deze systemen. Even naar de Media Markt lopen en een paar WAPs halen zit er echt niet in.

• firefly112
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:28
Zet DD-WRT op je router Linkys daar kan je Vlan's met wifi maken
Pagina: 1