ADSL2+ modem + router nodig

Pagina: 1
Acties:

• seppevs
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10-2024
Enkele dagen geleden heeft mijn 5 jaar oude Fritz!Box het begeven, en ben ik nu op zoek naar een nieuwe ADSL2+ model + router. Enkele bijkomende vereisten:

- Moet draadloos zowel via 802.11g als 802.11n kunnen werken (ik heb beide soorten devices), en SNEL zijn :)
- Je moet er makkelijk port forwarding op kunnen doen (geen idee of alle routers dat tegenwoordig doen?)
- Graag toch minstens 2 LAN poortjes ook.

Eventueel mogelijkheden om custom firmware te kunnen draaien zijn altijd leuk.

Ik volg de nieuwigheden op dit vlak totaal niet. Wat is een goed merk / type dat ik makkelijk overal kan vinden (bv Mediamarkt) en dat goed presteert? Het is vrij dringend :)

D-Link? Linksys? TP-Link? Netgear? Belkin? .. ?
En welk type dan? :)

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:16
seppevs schreef op donderdag 01 december 2011 @ 13:34:
Enkele dagen geleden heeft mijn 5 jaar oude Fritz!Box het begeven, en ben ik nu op zoek naar een nieuwe ADSL2+ model + router. Enkele bijkomende vereisten:
Eigenlijk is dit een 'wat moet ik kopen, wil zelf niets uitzoeken' topic, maar vooruit, ik ben in een goede bui:
- Moet draadloos zowel via 802.11g als 802.11n kunnen werken (ik heb beide soorten devices), en SNEL zijn :)
Wat is snel? En 802.11n zal een beetje router al snel kunnen - staat altijd wel op de doos aangegeven, als je toch bij Mediamarkt gaat shoppen of zo.
- Je moet er makkelijk port forwarding op kunnen doen (geen idee of alle routers dat tegenwoordig doen?)
Port forwarding is wel standaard, ja.
- Graag toch minstens 2 LAN poortjes ook.
Heb je sowieso al in de PriceWatch gekeken? Enkel filteren op LAN poorten gaat niet, maar verder moet je een eind kunnen komen. En met wat klikken moet dat aantal LAN poorten ook wel te vinden zijn.
Eventueel mogelijkheden om custom firmware te kunnen draaien zijn altijd leuk.
Dat kan je denk ik wel vergeten - een router *met* ADSL modem ingebouwd en dan custom firmware, volgens mij bestaat die niet. ADSL deel is volgens mij vaak wel dichtgetimmert.
Ik volg de nieuwigheden op dit vlak totaal niet. Wat is een goed merk / type dat ik makkelijk overal kan vinden (bv Mediamarkt) en dat goed presteert? Het is vrij dringend :)

D-Link? Linksys? TP-Link? Netgear? Belkin? .. ?
En welk type dan? :)
Ben zelf wel Netgear fan, maa D-link, Linksys en TP-Link zijn dacht ik ook wel goed. Belkin weet ik niet zo. Sitecom zou ik ver links laten liggen.
En verder: wat heb je zelf al uitgezocht?

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 23:20
Enige ervaring bij mij is mijn WAG160N (ISDN versie).

Mooi apparaatje, je kunt hem niet flashen naar DDWRT (wat idd niet mogelijk is omdat er weinig tot geen custom firmwares zijn voor modem + router combi's). Betrouwbaarheid is goed, snelheid kan ik weinig over zeggen (alleen maar wireless G apparatuur thuis) en de lan performance is heel goed. Ik kan mijn lijnen goed dichttrekken.

Ik woon achteraf en wat ik ervan merk is dat mijn 8mbit lijn gewoon vlot gaat. Geen haperingen, ik kan mijn upload en download goed dichtzetten en dan gaat de router gewoon door.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:08

lier

MikroTik nerd

Heb je al eraan gedacht om contact op te nemen met je provider en te vragen of zij een nieuw modem (evt. met router functionaliteit) kunnen leveren? Scheelt weer in de kosten (wellicht moet je wel een nieuw jaarcontract aan gaan).

Eerst het probleem, dan de oplossing