Regelmatig wordt er op aangedrongen om een veilig paswoord te gebruiken en in je paswoord ook speciale tekens op te nemen (àé#,... ). Kan er mij iemand vertellen welke tekens aanvaard worden ? Wat rondzoeken gaf toch dubbelzinnige antwoorden. Kan je bijvoorbeeld ook tekens gebruiken via de combinatie alt plus een cijfer ( vb. ─Ä↔ ╣ƒ etc. ). Dat zou het aantal mogelijkheden voor een paswoord al geweldig doen stijgen !
NB - na enkele - gewaardeerde ! - reacties hierheb ik eens geprobeerd om mijn wachtwoord te wijzigen bij ZDNet.be. Ziehier het resultaat : Waarschuwing: We hebben een fout ontdekt bij het toekennen van het wachtwoordHet wachtwoord moet uit minstens 6 en maximum 16 tekens bestaan
Het wachtwoord mag enkel bestaan uit cijfers, letters of de volgende speciale tekens: !, @, -,_
Tja... bij ZDNet zijn 't duidelijk mensen die de veiligheid "hoog" in het vaandel dragen (sic).
NB - na enkele - gewaardeerde ! - reacties hierheb ik eens geprobeerd om mijn wachtwoord te wijzigen bij ZDNet.be. Ziehier het resultaat : Waarschuwing: We hebben een fout ontdekt bij het toekennen van het wachtwoordHet wachtwoord moet uit minstens 6 en maximum 16 tekens bestaan
Het wachtwoord mag enkel bestaan uit cijfers, letters of de volgende speciale tekens: !, @, -,_
Tja... bij ZDNet zijn 't duidelijk mensen die de veiligheid "hoog" in het vaandel dragen (sic).
[ Voor 35% gewijzigd door Ronald Rens op 01-12-2011 17:02 ]