• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
hallo,

ik wil graag mijn computer forceren om altijd de gpu te gebruiken maar hoe doe ik dit? simpel de igp disablen werkt niet want dan valt het scherm weg en kan ik niets meer. in de intel software die bij de drivers geleverd is kan ik geen opties vinden ook het nvidea control panel geeft hier niets voor weer.

bij voorbaat dank

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met specs te geven van je systeem. ER kunnen zoveel dingen zijn, dat het niet eens zinning is ze allemaal op te noemen zonder meer te weten van je systeem.

• PheraX
  • Nu online
ah ja sorry, dacht dat er een standaar fix voor was.

het gaat om ene laptop samengesteld door bto
cpu: i5 m460
ram: 6gig ddr3
gpu: gt425m
hdd: crucial m4 120gig

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 12:07
Hoewel je de specs minimaal moet noemen klinkt het alsof je de videokabel nog steeds op de onboard aansluiting hebt zitten.
Zit je monitor kabel wel aangesloten op je extra toegevoegde videokaart?

Blijkt een laptop te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door mhoogendam op 01-12-2011 11:11 ]

• ValHallen
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

Je moet hiervoor in je nvidia driver aangeven dat je constant je gt425m wilt gebruiken. Je hebt waarschijnlijk een laptop met Cuda technologie.

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

• PheraX
  • Nu online
het werkt allebei prima, maar ik heb het gevoel dat als ik iets grafisch opstart hij gewoon met de igp aan de slag gaat omdat dit "genoeg" is. ik wil alles zo soepel mogelijk laten lopen en dus de gpu altijd gaan gebruiken

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ValHallen schreef op donderdag 01 december 2011 @ 11:11:
Je moet hiervoor in je nvidia driver aangeven dat je constant je gt425m wilt gebruiken. Je hebt waarschijnlijk een laptop met Cuda technologie.
Ik denk eerder de Nvidia Optimus.

Overigens heeft het weinig zin dat uit te schakelen, het werkt prima immers (alleen onder Linux zijn er wat issues om 't aan de praat te krijgen geloof ik).
Alleen de GPU gebruiken is een stuk minde rhandig, omdat je je accu een stuk vlotter leegtrekt.
Pagina: 1