Behuizing voor 360 Radiator

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-chrs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-08 09:26
Geachte Tweakers,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een behuizing waar zonder al te veel aanpassingen een 360 radiator in past.
Heb al veel gezocht in de Pricewatch en op Google, ook de V&A houd ik goed in de gaten.

Helaas tot nu toe niets kunnen vinden.

Welke hardware moet er in passen?:

Hardware:
Crosshair Formula IV
2X ATI 6970
4x HDD
1X SSD
1X PSU

Cooling:
Pomp(hornbach model)
360 Radiator(geen dun formaat)
hele handel 120mm fan's

Nu begrijp ik dat jullie weinig suggesties kunnen doen met betrekking tot smaak en style van de kast, maar ik kan gewoon geen geschikte behuizing vinden in combinatie met een 360 Radiator.

Dus mocht iemand toevallig iets weten is dat zeer welkom!

Budget ongeveer max 200 euro

Chris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

misschien wel handig om te vermelden wat je budget is..

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-chrs
gumbal696 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 11:52:
misschien wel handig om te vermelden wat je budget is..
Thanks, heb het er bij gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:44
Dit is volgens mij meer een vraagje voor cooling of misschien wel casemodding, het is wel heel erg specifiek namelijk. Sowieso zal je in die topics veel meer gebruikers vinden die met vergelijkbare dingen bezig zijn, die zullen vast al tegen soortgelijke 'problemen' zijn aangelopen.

Cooling

Casemodding

[ Voor 12% gewijzigd door MicGlou op 01-12-2011 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Met modden past een 3x120mm rad in bijna iedere kast. Sowieso zijn er maar weinig kasten waar het direct in past zonder aanpassingen. In mijn kast past zelfs een 4x120mm rad boven in. (Moest er flink voor zagen maar het is gelukt)

Het is denk ik handig om kasten te zoeken die je mooi vind en om dan te gaan zoeken of er mensen zijn die er een rad in gezet hebben. Door te Googlen naar CM 690 3x120mm moet je bijvoorbeeld kunnen vinden of er in die kast met modden de juiste rad in kan.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 01-12-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-chrs
Bedankt voor de reacties,

Ik begrijp dat je in iedere kast een radiator kan "plaatsen" met enig mod werk, dit heb ik dan nu ook gerealiseerd door hem er boven op te plaatsen.

Dit vindt ik echter niet zo mooi en ben ik dus opzoek naar een kast waar dit intern mogelijk is.

Echter ga ik niet zomaar een kast kopen waarvan in denk dat het zou moeten passen en daar de dremel(die doorgebrand is) in zetten.

Helaas vindt ik alleen maar kasten met support voor 240 Radiators..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:44
Ik weet verder weinig van waterkoeling e.d., ben dus ook niet bekend met de maten en merken... Maar een vriend van mij heeft ook een watergekoeld systeem met een vrij grote radiator erbij, die heeft de radiator onderin de kast liggen. Daarvoor hoefde hij alleen de ruimte voor een diskette-station en een extra frontpanel voor in te leveren en 1 hdd kooitje minder... Dat was niet zo'n rigoureuze verbouwing.

[ Voor 3% gewijzigd door MicGlou op 02-12-2011 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
nl-chrs schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:36:
Helaas vindt ik alleen maar kasten met support voor 240 Radiators..
Daarom dat ik aangeef dat de kans erg groot is dat je moet gaan modden en dan kan je dus vrijwel iedere kast gebruiken. Ik heb 5 jaar terug een Lian-Li gekocht van 250 euro en daar de figuurzaag ingezet voor de radiator. Als je wat gedult hebt en goed aftekend kan er weinig fout gaan. Mijn rad zit intern boven in de kast. Al zeg ik het zelf ik vind erg strak geworden. Ik snap dat je liever niet in een nieuwe kast wil gaan zagen maar veel andere opties zijn er niet.
Daarvoor hoefde hij alleen de ruimte voor een diskette-station en een extra frontpanel voor in te leveren en 1 hdd kooitje minder... Dat was niet zo'n rigoureuze verbouwing.
Het is wel aan te raden om te gaan zagen zodat de lucht die door de rad gaat van buiten komt of naar buiten gaat. Een rad in een kast leggen zonder gaten voor die rad is niet aan te raden omdat de warme lucht dan nergens heen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:05

InFamous

excommunicado

Er zijn ook gewoon kasten waar kant en klaar een 360mm radiateur inpast, misschien wat makkelijker?

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
In de Coolermaster Haf932 kan je in elk geval zonder veel toestanden een 360 rad inbouwen waarvan je hieronder in de link meteen het voorbeeld kan zien. Overigens heb ik zelf ook de Haf 932 en er is inderdaad gewoon een zee van plaats in en qua lawaai een ideale kast.

YouTube: HAF 932 Water Cooling Build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-chrs
De HAF932 is een mooie case, is deze ook met sidepanel verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
De Rv02E in ieder geval, zie mijn fotos :)
gallery: Verderf

[ Voor 49% gewijzigd door Verderf op 13-12-2011 16:48 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 21:59
Coolermaster haf x??

pricewatch: Cooler Master HAF X

Volgens coolermaster 2x 200mm bovenin of 360 rad.
http://www.coolermaster.com/product.php?product_id=6653

Succes.

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Arc Midi van Fractal Design? Moet je wel je 5.25 racks opofferen volgens mij. Verder past het wel.

Volgens de site passen er 3x 12 of 14cm fans bovenin, dus een 360 Rad past er wss zeker in zonder veel te hoeven knutselen.

Ook kost deze kast niet zo heel veel [80 euro]

[ Voor 47% gewijzigd door RobinHood op 13-12-2011 20:32 ]

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
nl-chrs schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 16:46:
De HAF932 is een mooie case, is deze ook met sidepanel verkrijgbaar?
De Haf932 heeft al standaard een doorzichtig sidepanel.
Pagina: 1