Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Openoffice met MS Office

Pagina: 1
Acties:

• Justout
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-08 16:25
Hallo,

Momenteel heb ik een project op stage waar ik tegen dit probleem aanloop:

We hebben meerdere afdelingen in het bedrijf zonder visuele communicatie, hier moesten wij verandering in brengen.

Nu heb ik hier een Openoffice Impress (= freeware powerpoint) document die werkt met OLE-objecten. De OLE-objecten zijn simpele Openoffice Writer of Calc Documenten die op het netwerk staan, en informatie bevatten die worden weergegeven op een groot LCD scherm.

Deze bestanden kunnen via het netwerk worden aangepast zodat het live in de presentatie word weergegeven/aangepast.

Nu heb ik enkel een probleem :

Als ik het bestand aanpas over het netwerk met Openoffice dan is er geen probleem.
Echter zodra ik het bestand ga aanpassen met MS Office dan word deze heel raar weergegeven in de dia ?
Open ik deze dia weer met openoffice en sla hem op dan word ie weer normaal weergegeven ?

Het lijkt wel alsof MS Office de bestanden in een hele andere resolutie of punten indeling opslaat ? Op internet is vrijwel niks te vinden over dit probleem. Enkel dat de 2 office programma's compatibel zijn met elkaar.

De computer die het moet presenteren krijgt geen MS Office, dit ivm licenties.

Als iemand een idee heeft hoe ik hier verder moet zou dat top zijn!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welke bestandsformaten gebruik je?

Dat gezegd hebbende, zou ik er voor kiezen "simpelweg" de bestanden niet aanraken met MSOffice. LibreOffice is gratis, ook voor mensen die wel MSOffice hebben :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:42
eens met hierboven. De systemen zijn tot op zekere hoogte compatibel met elkaar, maar helaas niet helemaal.
Overigens is het met .pptx erger dan met .ppt (bij een complex .docx document: pagenumbering, inhoud etc crasht libreoffice telkens als ik veranderingen probeer op te slaan, ik denk dat dit ook voor open office.org geldt)
Wat je uiteindelijk nog kunt proberen is om de powerpoint in het open document formaat op te slaan (.odp)

Het probleem is vooral dat mensen niet zo graag openoffice gebruiken. Waarom gebruik je geen "echt" systeem is het vaak gehoorde antwoord. Terwijl oOo gewoon een volledig pakket is. Ook snappen veel mensen niet wat nu het probleem is: waarom aan een nieuw (kosteloos) systeem wennen met het risico op compatibiliteitsproblemen als ik het oude systeem zo van internet kan plukken?