Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_Galious
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-01-2022
Wat is jullie mening over Rayman Origins ?

Ik ben, als retro gamer, zeer enthousiast. Niet dat ik niet van moderne games hou. Daar geniet ik net zo van. Maar retro games (en met name het verzamelen ervan) is toch wel mijn grote hobby. Ik heb mij altijd al afgevraagd waarom er niet een game is die het 2d platform concept (of nog beter; old school shmup) volledig in tact laat en alle kracht van de huidige consoles enkel besteedt aan de grafische kwaliteit. Bijna alle platformers moeten dan ineen 3d worden ofzo. Maar nu is er Rayman Origins. En dat spel doet precies wat ik wil. Het is een werkelijk oogstrelend mooie en zeer goede 2d platformer. Niets meer en niets minder. Wel vraag ik me af of de game inderdaad een full priced game had moeten zijn, maar ik als liefhebber heb het er graag voor over.

Oh ja, en voor het echte old school gevoel speel ik de game met mijn Hori arcade stick: heaven !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-07 15:23
Ik speel hem ook en ik vind het ook een goede game! Vroeger speelde ik ook altijd Rayman (laatste game was Rayman 3: Hoodlum Havoc) en dat was toendertijd echt een van mijn favorieten. Nu dezelfde insteek maar in een modern jasje, ziet er schitterend uit!

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07-2024

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

het ziet er beter uit dan die rabbit troep ik heb rayman 1,2,3 met veel plezier gespeeld maar dat van die rabbits vind ik niks aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

I love it! Heel mooie graphics, en sommige stukjes blijven wel uitdagend genoeg :) eerst uitzoeken hoe ik mn BD uit mijn net-niet-gestolen-maar-wel-kapotte-ps3 krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:41
Ziet er zeer leuk uit! Kep ook al even de demo gespeeld en het leek me zeer leuke gameplay. Eindelijk weer is een goeie platformer maar wel met mooie graphics.

Groot pluspunt imo ook dat er local co-op is. Denk dat deze ergens na de kerst wel in de collectie komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:55

Sorbo

Uw hulp in huis!

Ik heb gisteren een van de Collectors Editions opgepikt van Rayman, na de Demo even gespeeld te hebben die op PSN staat. Zo vloeiend als de animaties er uit zien speelt de game ook. Het stijltje is echt heel mooi verwerkt, alle animaties kloppen voor zover ik kan zien en de vijanden (en rayman natuurlijk) hebben zelfs karakter, door het mooie stijltje dat de game heeft :)

De CE is niet heel erg uitgebreid, maar er zit een mooi artbook, een soundtrack (op cd!) en natuurlijk de game bij, verpakt in een leuk doosje :) Deze versie is te vinden voor dezelfde prijs als de normale versie, mocht je m nog kunnen vinden ;)

Cooppen kan inderdaad met 4 man tegelijk op 1 ps3, welke ik nog niet heb kunnen proberen, maar wel heel cool klinkt :) Fijn is dat deze Drop In Drop Out is, dus mensen kunnen altijd even een paar minuutjes meespelen :)

Ik heb m voor net niet retailprijs opgepikt, en vind m zeker het geld waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb een tijdje geleden wat filmpjes en screens gezien en het ziet er erg goed uit. Ik heb geen ervaring met de Rayman games, maar ik zou m op zich wel willen spelen. Ik ga wel wachten totdat die wat in prijs gezakt is.

[ Voor 23% gewijzigd door SToRM666 op 05-12-2011 12:17 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Laatst online: 15-07 14:49
Ik ga deze zeker spelen. De ing moet hem nog opsturen want hij is met rentepunten aangeschaft. De demo was al zeer leuk dus kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07-2024

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

Is het een beetje een leuk spel?
en heeft het een beetje de zelfde gameplay als rayman 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik ga zometeen de demo ook maar even binnenhalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

Voordat mn ps3 als gestolen opgegeven was - en nu ook al morsdood - was ik net bezig met de 2de schatkist race. De eerste was snel gedaan, maar de 2de wordt mij precies al wat moeilijker.

Wat ik me wel afvraag: moet je iets speciaal doen om de te racen tegen de klok in een level?

// edit: oooh, je moet blijkbaar tegen zo'n klokje springen... nuts

// net deze review gevonden: http://www.hln.be/hln/nl/...-Heerlijk-ouderwets.dhtml

Ze geven maar 3/5 voor graphics :-| wat? omdat het geen 3D is?

[ Voor 34% gewijzigd door Dakoina op 07-12-2011 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik heb de demo ondertussen al gespeeld. Leuk spel en grafisch ook netjes, maar voor mij geen 60 euro waard.
Ik wacht wel tot die onder de 20 euro kost.

[ Voor 15% gewijzigd door SToRM666 op 07-12-2011 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

SToRM666 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:30:
Ik heb de demo ondertussen al gespeeld. Leuk spel en grafisch ook netjes, maar voor mij geen 60 euro waard.
Ik wacht wel tot die onder de 20 euro kost.
Omdat we allemaal 3D gewoon zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik vind 2D spellen nog altijd erg leuk om te spelen, ik heb Braid en LIMBO ook met veel plezier gespeeld. Rayman is een leuke klassieke platformer die niet veel nieuws toevoegd en naar mijn idee zelfs nog op de vorige generatie consoles had kunnen draaien (afgezien van de resolutie). Dat gevoel kreeg ik in ieder geval tijdens het spelen.
Maar qua gameplay en speelduur zijn er misschien veel andere spellen die niet kunnen tippen aan Rayman, ik baseer me gewoon op wat ik in de demo gezien heb.

[ Voor 30% gewijzigd door SToRM666 op 07-12-2011 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_Galious
SToRM666 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:36:
Ik vind 2D spellen nog altijd erg leuk om te spelen, ik heb Braid en LIMBO ook met veel plezier gespeeld. Rayman is een leuke klassieke platformer die niet veel nieuws toevoegd en naar mijn idee zelfs nog op de vorige generatie consoles had kunnen draaien (afgezien van de resolutie). Dat gevoel kreeg ik in ieder geval tijdens het spelen.
Maar qua gameplay en speelduur zijn er misschien veel andere spellen die niet kunnen tippen aan Rayman, ik baseer me gewoon op wat ik in de demo gezien heb.
Geloof me; qua speelduur en uitdaging is Rayman duidelijk meer een fullpriced game dan Braid of Limbo (welke ik beide overigens ook geweldig vond). Mocht je trouwens een ps3 hebben dan kan ik je Outland van harte aanraden. Ook een uitstekend 2d platformer die ik onlang in een aanbieding voor 4,99 van de PSNstore plukte. Weet niet of ie nog steeds 4,99 is, maar dat is echt een steal voor zo'n vette game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:41
Als we dan toch die kant op gaan moeten we Super Meat Boy ook noemen natuurlijk. Heb ik onlangs in de aanbieding van XBLA geplukt voor 400 MS-points (+- 5 euro) kost nu weer 1200.
topplatformer met een heerlijk hoge moeilijkheidsgraad in sommige levels.

Overigens Rayman ook besteld bij ING rentepunten net als iemand hierboven. 3 tientjes is een mooie prijs.
Nu hopen dat ze een beetje opschieten, ik wil hem graag voor de kerst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Super Meat Boy zou ik ook erg graag op PSN zien verschijnen.
Count_Galious schreef op woensdag 07 december 2011 @ 15:39:
Geloof me; qua speelduur en uitdaging is Rayman duidelijk meer een fullpriced game dan Braid of Limbo (welke ik beide overigens ook geweldig vond). Mocht je trouwens een ps3 hebben dan kan ik je Outland van harte aanraden. Ook een uitstekend 2d platformer die ik onlang in een aanbieding voor 4,99 van de PSNstore plukte. Weet niet of ie nog steeds 4,99 is, maar dat is echt een steal voor zo'n vette game.
Dat Rayman meer een fullpriced game is ben ik met je eens, maar Braid en Limbo kosten beide maar iets van een 15 euro. Outland ga ik zeker eens bekijken, bedankt voor de tip! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door SToRM666 op 07-12-2011 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

Sjonge, de latere levels worden zo nu en dan best wel pittig. Sommige kleine stukjes moet ik soms echt wel 10 tot 25 keer helemaal opnieuw doen. (Ja ik ben geen hardcore gamer :) ) Wel grappig dat er nadat je wel 10keer bent doodgegaan er een venstertje komt dat vraagt of je wel degelijk wil voortdoen. Die jungle en "keuken" levels vind ik altijd wel leuk gedaan. De bosses zijn wel leuk, en niet té moeilijk ook. Ze zien er best wel schattig uit :D

Deze platinum halen zal een controller of twee kosten denk ik :D in mijn geval dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-03 14:00
Ik vind het een topper! Nu bijna uitgespeeld, dus dan wordt het tijd het origineel aan te schaffen ;-). En dan blijkt die ook nog eens erg goedkoop te zijn => 22,50 (play.com; dus free delivery)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Mijn mening voor de wii variant, goede platformer die bijna even goed is als een mario. De humor is goed alleen jammer van die nl vertaling ingame. Net niet te moeilijk, maar toch wel verslavend. Alleen in het begin was het even vreemd wat je nu moest doen.

Ps. De wii variant is op meerdere plaatsen rond de 25-30euro te krijgen. Top prijs

[ Voor 14% gewijzigd door lordloeder op 16-12-2011 16:11 . Reden: prijs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Bij zavvi kost ie nu voor de PS3 en 360 ook maar 24 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
  • Laatst online: 19-03 14:00
SToRM666 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 21:14:
Bij zavvi kost ie nu voor de PS3 en 360 ook maar 24 euro :)
Dat is niet duur (de wii versie is daar 18 euro), maar daar komen de verzendkosten nog bij! Geen idee hoeveel die zijn, daarvoor moet je je eerst registreren :-(
update: Oeps suf van mij, er bestaat ook een zavvi.nl en daar is de verzending gratis!! Dus dan heb je rayman origins voor de WII voor slechts 18 euro thuisbezorgd!!!! Dan heb ik alsnog weer 4,50 euro teveel betaald! Ik verwacht niet dat UBISoft die extra inkomsten ontvangt....
Verwachtte levertijd bij zavvi.nl: 1 maand! play.com bezorgd hem komende week :)

[ Voor 36% gewijzigd door davince72 op 17-12-2011 10:55 . Reden: ik keek bij de verkeerde site ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Laatst online: 20-07 07:01
Kwam niet verder met die pirate treasure challenge, waarbij op het laatste stuk, waarbij je moet hoppen van links naar rechts tussen twee stammen, het scherm dan ineens naar rechts ging en je dus dood was.

Waarschuwing: Filmpje bevat spoilers van hoe het level te doorspelen als je het nog niet zelf hebt gedaan ;)

Stukje vanaf 1:08. Heb het wel 30 keer geprobeerd, op internet gekeken, niet spin attacks gebruikt enzo, en het is mij uiteindelijk gelukt door geen spin attacks te gebruiken in het water (alleen waar nodig) en op het laatst niet te gaan hoveren en gewoon naar rechts springen.

Gelukkig is het nu wel gelukt en is de frustratie bij dit geweldige spel nu weg >:)

• Count_Galious
Haha, dat vond ik inderdaad ook veruit het moeilijkste level uit de hele game die 'pirate treasure challenge'. Dat heeft ook heel wat keren gekost voordat ik die te pakken had.

• Morphix
  • Laatst online: 09-07 12:08
Erg leuk spel inderdaad. Haalt het beste uit mijn ik-wil-alles-halen-ocd naar boven :') Daarnaast is het ouderwets lekker moeilijk, heerlijk is dat. Gewoon de levels doorlopen is wel te doen, maar écht uitspelen is een ander verhaal. Heerlijke graphics en leuke muziek; instant classic wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337891

ninc schreef op woensdag 21 december 2011 @ 13:35:

Stukje vanaf 1:08. Heb het wel 30 keer geprobeerd, op internet gekeken, niet spin attacks gebruikt enzo, en het is mij uiteindelijk gelukt door geen spin attacks te gebruiken in het water (alleen waar nodig) en op het laatst niet te gaan hoveren en gewoon naar rechts springen.
Heb hier net 25 minuten over gedaan en nog niet gehaald. Precies door dat laatste stukje. Je wallbouncet wel neem ik aan en dan vol naar rechts springen? Werd een beetje gefrustreerd ervan. :)

Verder een gaaf spel dat AC:R en Rage uit mijn Xbox houdt de laatste tijd. Heerlijk zo een ouderwetse platformer met fijne collectibles en speed trophies. :)

Edit: En gelukt. Eindelijk. De tip: op het einde als je omhoog moet, super snel 4 keer op springen en dan geen richting aangeven bij de afsprong. Als je wel naar rechts inhoudt dan verspringt het scherm. Dat was het bij mij iig. Net 3 keer op rij uitgespeeld om te testen. (En om die rottige kist te laten zien wie baas is. :P)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 02-01-2012 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archiebald
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-07 12:53
Mijn zwager en zus hebben dit spel ook in huis. En moet mijzelf er toch op betrappen dat ik het een érg leuk spel vind (vooral het inhouden van het slaan bij deninja teensies poppetjes :+ ). Terwijl ik nooit wat van 2d spellen moest hebben.

Dus wanneer het even kan/uitkomt, ga ik even met mijn PS3 controller langs hun om weer even te spelen :D
Persoonlijk vind ik het spel wel een spel om met meerdere mensen te spelen. Als de een af gaat, kan de andere die weer tot leven slaan. Ook het veelvuldig je medespelers van randjes afslaan is erg vermakelijk :9

Ook wij hebben wel 50x over die piraten schat gedaan en wij zaten ook van "huh?" bij die glitch. Nu kom ik er dus achter dat het dus niet klopt!

Ik vind het ook wel een beetje apart dat op T.net niets over deze game staat op de frontpage, Rayman is toch een bekende franchise?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanavond de livid dead gehaald. Enorm toffe level waarbij alle trukjes, als je ze al zo kan noemen, aan bod komen. Leidt wel tot vaak in afgronden vallen dat level. :) Wel een mooie afsluiter voor het spel. (Nou ja, moet ook nog een stuk of 5 speed trophies gelukkig en nog 1 zo een irritante vlieg level op 300 lums halen.)

Echt een goed spel dit Rayman Origins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En nu 1000GS. Vreemd genoeg had ik aan 244/246 electoons genoeg voor medailles. Had nog 2 verzamel medals te doen. Heb ze toch maar even gefixt voor de 100%. :)

Vind het echt een toffe game. Time trails, verzamelen, moeilijk platformen en vooral de skull teeth. Wat mij betreft komt er DLC! Enige saaie aan het spel vind ik de vlieg levels. Behalve wat simpele beweegwerk is het gewoon hoe snel je A in kan drukken. Hier hebben ze rapidfire voor uitgevonden. Bespaart je ernstige RSI in de jacht naar 300 lums. :P

Is er eigenlijk een vergelijkbare titel voor de 360? Super Meat Boy en Limbo heb ik al gespeeld... Die vind ik ook best anders qua opzet.
Pagina: 1