Mijn vriendin is over een paar maanden jarig en zou graag een netbook willen hebben voor haar verjaardag. Dit omdat mijn laptop stuk is, en ze graag in de huiskamer email wil lezen en versturen, documentje tikken en wat internetten en simpele spelletjes wil spelen. Nu kun je voor een paar honderd euro al een eenvoudige netbook kopen, dus probleem opgelost zou je denken. Maar nu vroeg ik me af (en ja, ook uit eigenbelang
) of ik haar misschien niet beter een iPad kan 'verkopen'. Nu heb ik zelf totaal geen ervaring met gebruik van tablets en dus ook niet met de iPad (behalve de mini iPad, de iPod Touch). Ik heb het al voorgesteld, maar haar voornaamste bezwaar is dat ze liever wil kunnen typen met een toetsenbord (dat zou ik me ook kunnen voorstellen). Aan de andere kant zit ze ook vaak op onze iPod Touch spelletjes te doen, dus dan zou de iPad misschien een betere uitkomst zijn. Dus, wat zijn jullie ervaringen met betrekking tot het schrijven van email en tekstverwerking op een iPad en zijn er eventueel voordelen van de iPad t.o.v. een netbook die wellicht haar keuze zou kunnen veranderen?
stp - PSN ID: stp_4