Ubuntu Crash met Flash

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickelson01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ubuntu 10.4 LTS

Sinds een jaar heb ik iemand "blij" gemaakt door op zijn pc Ubuntu 10.04 te installeren met een XP theme.
Maar hij blijft problemen hebben met het kijken van Youtube filmpjes. Na vanloop van tijd als je het filmpje aan het kijken bent dan krijg je een flash crash report te zien en vervolgens loopt de hele pc vast..

Heb het volgende al gedaan:
Firefox geupdate naar 8.0
Firefox addon "flash-aid" geïnstalleerd -> Flashplugin geupdate
Browser Opera geïnstalleerd
Browser Chromium geïnstalleerd
Ubuntu geupgrade naar 10.10

Niks mag het probleem verhelpen.

Het lijkt me een flash probleem.

Hebben jullie nog een suggestie?
Kan je Youtube filmpjes ook met een andere extensie bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Tja, Flash..

Je kan op youtube.com/html5 flash uitschakelen voor de meeste filmpjes, dat helpt al een hoop. Verder kan je nog kijken of wisselen tussen de opensource en propietary drivers helpt, ik heb zelf slechte ervaringen met nouveau en video.

Weet je trouwens zeker dat de hele PC vastloopt en niet alleen X? Je kan X resetten met Ctrl+Alt+Backspace. Ik weet niet of die optie standaard aan staat in Ubuntu, mocht dat niet zo zijn dan kan je hem aanzetten bij de keyboard options (bij advanced ergens denk ik), onder "Key sequence to kill the X server".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:54

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En heb je ook de flash player uit de repo, of van de Adobe website? Welke Ubuntu architectuur heb je, 32 bit of 64 bit? Hier zit een groot verschil in namelijk. Standaard haal je de 32 bit plugin binnen als je 'm via de repo installeert, waardoor je via de brakke nspluginwrapper zit te kloten. Die manier is rete instabiel. Zelf heb ik bijna geen problemen met flash en Opera met 64 bit Linux. Eerst had ik XUbuntu, recentelijk overgegaan naar Debian Sid.

Opera zou hoe dan ook geen zware probleem moeten geven met flash dat je hele systeem niet meer reageert (of je GUI iig). De plugin draait in een apart proces. Tenzij je een single core systeem hebt, dan zou het nog kunnen.

HTML5 gebruiken kan, maar je moet wel de juiste gstreamer packages installeren. Dit zijn gstreamer0.10-ffmpeg en gstreamer0.10-bad, geloof ik. Even snel getest en ik krijg WebM content. Maar H.264 zou het ook moeten doen (werkte bij mij iig voordat WebM beschikbaar was), ongeacht de status die je zit op de youtube HTML5 pagina (deze kijkt alleen naar de browser, niet wat er daadwerkelijk ondersteund wordt, omdat Opera alleen op Linux H.264 aan kan).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickelson01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Bedankt voor jullie reactie!
Het is een 32Bit single Core

Had zel ook nog het volgende gevonden als alternatief:
https://addons.mozilla.or...addon/flashvideoreplacer/

Replace embedded flash videos and display them with a different plugin or standalone player, download or automatically redirect to WebM player when available.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01 22:36
Tot voor kort gebruikte ik de Sevenmachines PPA voor flash updates. Sinds een paar weken is dit voor 11.04 en 11.11 in ieder geval niet meer nodig. Voor 10.04 weet ik het helaas niet.

Deze PPA leverde altijd de nieuwste Flash plugin voor Ubuntu.