Toon posts:

Mag dit zomaar? Advies over afhandeling garantie

Pagina: 1
Acties:

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hallo,

Ik had een htpc samengesteld met een GA-H55N-USB3 moederbord. Na 6 maanden werken deed de computer erg vreemd. Hij viel uit, en wilde dan niet meer aan. Als je hem dan een week liet staan werkte hij plotseling weer, maar na een dag al was het dan al weer snel mis.

Ik heb toen dus op 16 augustus het moederbord opgestuurd naar de winkel waar ik hem gekocht had, hierbij het hele verhaal verteld. Maar nee, volgens hun was er niets mis mee. Thuis weer aangesloten en hij hield er als snel weer mee op. Toen ben ik weer gaan mailen of ik hem nog een keer mocht opsturen, en toen heb ik echt met klem verzocht hem lang te testen. Maar ook weer was er volgens hun niets mis.

Ik begon toch aan mezelf te twijfelen of er niet wat anders stuk was, maar op advies van een vriend heb ik een RMA aangevraagd bij gigabyte zelf. Ik hem opgestuurd, en inderdaad, op 30 december concludeerden zij (na een lange tijd niets van zich te laten horen) dat hij stuk was. Ze hadden geen nieuwe meer hebben en gaan een refund doen. (Moet ik dit accepteren?)

Het probleem is alleen dat er nog nauwelijks moederborden bestaan in mini-itx formaat met een 1156 socket. Het enige moederbord is http://tweakers.net/price...oard-dh57jg.html#tab:info, maar deze is duurder dan de vorige.

Wat kan ik nu eisen van de winkel waar ik de onderdelen in eerste instantie gekocht heb? Door hun geneuzel heb ik 4 maanden lang zonder computer gezeten, zijn er nu geen moederborden beschikbaar, en heb ik twee keer verpakkingsmateriaal en verzendkosten moeten betalen.

Kan ik eisen dat ik alle onderdelen terug wil geven? Kan ik een nieuw moederbord eisen? De prijs boven op de refund die ik nodig heb om een nieuw moederbord te kopen? Of alleen de verzendkosten? Of niets?

Ik bedacht opeens dat er een shopping forum is. Hij moet misschien verplaatst worden

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-05 11:09

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Heb je al contact met ze gehad? Je kan het ze ook eerst even vragen natuurlijk.
Geef aan dat je het als een setje hebt gekocht, en zonder het moederbod ook niets aan de andere onderdelen hebt.
Waarom meteen weten wat je kan eisen? Fatsoen komt een heel eind.

Je kan ze moeilijk verplichten om je een moederbord te geven als ze die niet hebben. Refund vind ik een goeie optie.

[Voor 18% gewijzigd door Armageddon_2k op 01-12-2011 09:07]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:27

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Jouw probleem doet mij ook je voeding vermoeden. Of een bepaalde incompatibiliteit tussen voeding en moederbord. Zo heb ik thuis een Delta voeding liggen die ik ooit voor een prikkie op een beurs heb gekocht. Die geeft dezelfde symptomen. Soms werkt het prima en een andere keer wil de boel niet inschakelen. Stroom er af en na een tijd doet hij het weer wel...

Naast dat Intel bord, heb je deze ook gezien? pricewatch: Zotac H55ITX-C-E
Lijkt ook leverbaar en de featureset is volgens mij vergelijkbaar,

Gigabyte bied je dus een volledige refund? Dat vind ik best netjes van ze, ondanks dat het even heeft moeten duren om je fout te reproduceren. Wel jammer dat ze geen vervangend bord hebben want dat was handiger geweest
Hoe de shop je echter helpt is minder. Heb je de shop al laten weten dat je het bord naar Gigabyte hebt gestuurd? Heb je ook aangegeven dat je nu niets aan de rest van je producten hebt?

Dit topic gaat echter over een shop en garantieregeling, en niet zozeer over hardwarematige problemen. Daarom hoort dit topic thuis in SF en niet in PMG, vandaar dat ik even move...

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• pientertje
  • Niet online
Ik ga sowieso de voeding vervangen, die heb ik nooit vertrouwd. Ik heb nu gigabyte geantwoord of het om een volledige refund gaat. Ik heb toen ik de boel kocht (31 januari) er €92 voor betaald.

Ik heb de winkel nog niet verteld dat ik hem naar gigabyte heb opgestuurd. Had ik dat moeten doen?

Ik vroeg me meer af waar ik recht op heb, gezien de slechte service. Ik wilde niet gelijk dreigend gaan mailen, maar dan waar ik met goed fatsoen op kan inzetten.

[Voor 9% gewijzigd door pientertje op 01-12-2011 09:26]

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Ik laat persoonlijk de garantie zaken altijd via de winkel lopen. Je hebt hem daar gekocht, als zijn daarna de fabriek contacten voor garantie is aan de winkel.
Jij hebt een aankoop gedaan bij de winkel, en daar ligt ook je garantie verhaal.

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

@ hierboven
Is ook zo, maar meestal loopt RMA via Gigabyte sneller dan via de winkel (klant > winkel > gigabyte) of (klant > gigabyte).

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Alexxxxxxxxxx schreef op donderdag 01 december 2011 @ 12:09:
@ hierboven
Is ook zo, maar meestal loopt RMA via Gigabyte sneller dan via de winkel (klant > winkel > gigabyte) of (klant > gigabyte).
En dan nog bel ik de winkel, ik heb em daar gekocht.

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:45
Alexxxxxxxxxx schreef op donderdag 01 december 2011 @ 12:09:
@ hierboven
En Gigabyte heeft geen enkele verantwoording tegenover jou/de consument! Als zij 50 euro rekenen om de garantie bij hun af te handelen, is dat hun goed recht. Hier moet de winkel in beginsel zonder kosten aan meewerken, en zonder overdreven veel overlast voor jou (dat hoeft Gigabyte in deze ook niet)

Ik zou alles via de winkel proberen te spelen, en eventueel als je er daar niet uit komt kan je naar een geschillencommissie stappen.

[Voor 11% gewijzigd door N3oC op 01-12-2011 12:27]

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

• pientertje
  • Niet online
Nou het probleem heeft zichzelf opgelost, ze hebben bij gigabyte nog ergens een moederbord tevoorschijn getoverd.
Thanks for your so kind reply.

Sorry for late reply, luckly we find a same model in our stock to you to replace the defect one.

And we will send the replace one to you a.s.a.p.

Thanks for your kindly understanding.
Iedereen heel erg bedankt voor de tips!

Moet ik nog wat met de winkel doen? Een negatieve review schrijven?

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ik zou nog even het advies van Ultraman volgen en je voeding (laten) testen... als eigenlijk je voeding kapot is, dan is dit nieuwe moederbord over een half jaar ook naar de knoppen namelijk...
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee