Aankoopadvies gevraagd mbt TV ivm aankoop woning

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-08 10:50
Ik heb recentelijk een eigen huisje (appartement) gekocht. Als alles volgens planning verloopt zal ik januari/februari intrekken. Een groot deel van de inrichting heb ik al uitgekozen. Echter één belangrijk onderdeel ben ik nog niet uit, namelijk de TV!
Aangezien een groot deel van mijn spaarcenten op gaan aan de meubels, zal ik met een beperkt budget een TV moeten kopen. En omdat de ene specs de andere specs niet zijn in TV wereld, zou ik graag jullie deskundig als advies willen inwinnen (ipv de verkooppraatjes in de winkel)! TV/film kijken doe ik namelijk veel, en ik zou het jammer vinden als ik hier straks niet volop van kan genieten...

De breedte van de woonkamer is 3,6 meter. Waarbij aan de ene muur de TV komt te staan en tegen de andere muur een bank wordt geplaatst. Lijkt me dat 40" (maximaal 42") dan de ideale grootte is voor de TV.
Ik wil proberen om al het beeldmateriaal via de htpc (specs in onderschrift) te laten verlopen. Dit betekend dat ik HD films, games, Youtube, browsen, (proberen) tv te kijken via de htpc, etc.
Daarnaast zal nog een Xbox360 aangesloten worden op de TV.

Ik ben dus op zoek naar een TV zonder poespas, aangezien ik een hoop van de opties die op dure modellen zitten kan uitvoeren via mijn htpc. Wat ik wel belangrijk vind:
- Mooi/scherp/natuurlijk beeld en dat de TV goed functioneert icm een pc/htpc.
- Hoewel ik in eerste instantie wil proberen 100% tv te kijken via de htpc (Anysee ontvanger) wil ik toch een backup hebben voor het geval het tv kijken met de Anysee toch niet gaat bevallen, de TV moet dus wel (Ziggo) CI+ gecertificeerd zijn.

Als de TV de mogelijkheid heeft om 3D beelden goed weer te geven, zou dat erg mooi zijn. Maar kan me voorstellen dat dit moeilijk wordt met een beperkt budget, en is daarom dus ook geen vereiste.

Plasma/lcd/led/50hz/100hz/200hz/edge led/dynamic led/Samsung/LG/Sony/Philips/etc/etc/etc. Ik zie door de bomen het bos niet meer, daarom de hamvraag: Welke TV kan ik het beste kopen met een budget van c.a. 500-600 Euro, rekeninghoudend met bovenstaande? Of is deze vraag te kort door de bocht?
Wat zijn zaken waar ik zeker op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Zelfde casus heb ik ook en ik heb het volgende gevonden.

46 inch pricewatch: Sony Bravia KDL-46CX520

42 inch pricewatch: Philips 42PFL3606

Allebei ziggo gecertificeerd. Philips biedt in mijn ogen de beste prijs/specs. Let wel op.. 2 hdmi ingangen.

Lees net dat je jan/feb gaat verhuizen. Tegen die tijd zijn de led tv's misschien wel weer in prijs gedaald. Led is nu nog wat aan de prijzige kant vergeleken met en reguliere lcd tv.

[ Voor 18% gewijzigd door willy1986 op 01-12-2011 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Zijn wel beide maar 50Hz. Gaat dat nog voor problemen zorgen?
En zou LED niet beter zijn, of kan ik in deze prijsklasse beter gaan voor top class oud model LCD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Als plasma ook een optie is ivm htpc gebruik en image retention kan ik de Panasonic 42UT30 erg aanraden. Bijzonder tevreden over de beeldkwalteit en 3D. Nu wel te vinden voor €550,-.

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
led is vaak goedkoper in stroomverbruik. Wel duurder in aanschaf.

Led variant van 42 inch. pricewatch: Philips 42PFL7606H
Er is ook nog verschil in led tv's. Je hebt edge led/full led en dat heeft ook weer nadelen voor de prijs. Voordeel qua energieverbruik. Plasma zou ik niet aanraden vanwege het hoge stroomverbruik.

http://www.aankoopkennis....es/lcd-led-of-plasma.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Ik betaal graag een tientje meer paar jaar aan stroom om naar een mooier plaatje te kunnen kijken ;) Ik heb ook een Sony LED gehad, maar de bleeding van de edge-lid led is irritant en lelijk... Binnen dit budget krijg je sowieso geen full led. Ibood heeft toevallig de panasonic 42g30 in de aanbieding voor €550.- Top deal! Geen 3D maar wel een nog mooier plaatje;)

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Maarja, hoe zit het dan met inbranden (eeuwige discussie)?

Mijn ouders hebben nu een aantal jaar een Panasonic 42pv70. Qua beeld is deze tv voor een hd-ready scherm gewoon super (zelfs beter dan sommige modernere full hd schermen). Echter kijken mijn ouders veel Nederland 1 en is hierdoor het logo licht ingebrand. Dit valt vooral op bij bijvoorbeeld wit beeld. En dit terwijl gegarandeerd werd door meerdere verkopers dat dit scherm niet zou inbranden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:10

mr.paaJ

generatie cmd+z

€550 voor een G30? Niet twijfelen, gewoon doen. Erg mooi scherm en qua beeld het mooiste dat je in je budget kunt krijgen. Andere eigenschappen kun je daar tegen afwegen natuurlijk...

Inbranden met plasma kan inderdaad gebeuren, maar de nieuwere schermen hebben er weer een stuk minder last van dan het toestel dat je ouders hebben. Klein beetje logo vorming zou ik me niet echt aan storen, als je ziet wat je er verder voor terugkrijgt.
Ik heb er zelf trouwens ook geen last van, maar kijk ook vooral films en series, en maar erg weinig TV. Heb op mijn vorige V20 wel veel GT5 gespeeld, maar ook daar geen problemen. Beetje geluk/pech komt er waarschijnlijk wel bij kijken.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick!
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06-2021
Met de XBOX zou ik nooit Philips aanraden. Philips heeft over het algemeen een hele hoge input lag, zelfs in game mode.

Qua plasma zou je kunnen kijken naar de Panasonic TX-P42ST30, die rond de 650 moet kosten.

Maar als je de muur ruimte hebt, kijk even naar de Optoma HD67N, die kan ook uitgebreid worden met 3D functionaliteit via een losse kast. De projector kost minder dan 500 zonder 3D kastje, die kost 200-300 extra.

Edit:
Plasma kan nog wel inbranden, maar dit is zelden permanent. Alleen de eerst 100 uur of zo moet je uitkijken met iets wat statisch is zoals een zenderlogo, health bars in games e.d. Veelal hebben televisies nu in het menu een tool die tijdelijk ingebrande logo's weer kunnen verwijderen. Gebruik op een plasma nooit dynamic mode.

[ Voor 28% gewijzigd door Patrick! op 02-12-2011 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:03

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

mr.paaJ schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:02:
€550 voor een G30? Niet twijfelen, gewoon doen. Erg mooi scherm en qua beeld het mooiste dat je in je budget kunt krijgen. Andere eigenschappen kun je daar tegen afwegen natuurlijk...

Inbranden met plasma kan inderdaad gebeuren, maar de nieuwere schermen hebben er weer een stuk minder last van dan het toestel dat je ouders hebben. Klein beetje logo vorming zou ik me niet echt aan storen, als je ziet wat je er verder voor terugkrijgt.
Ik heb er zelf trouwens ook geen last van, maar kijk ook vooral films en series, en maar erg weinig TV. Heb op mijn vorige V20 wel veel GT5 gespeeld, maar ook daar geen problemen. Beetje geluk/pech komt er waarschijnlijk wel bij kijken.
Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten. Panasonic G20 en G30 zijn hele goeie TV's! Zelfs m'n vriendin zei: Ik heb nog nooit een TV gezien met zulk mooi en realistisch beeld! (Zegt wat voor een vrouw :+ *; )

Vandaag in de aanbieding bij Ibood voor 559,95 en 8,95 verzendkosten! http://www.ibood.com/nl/nl

Eerste 200-400 uur inspelen door contrast lager te zetten en een beetje opletten met wat je kijkt (geen films met zwarte balken en hele avonden SBS6 of Nederland 1) en je hebt nergens last van!

[ Voor 3% gewijzigd door Hermanvh op 02-12-2011 14:54 ]

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:47
pricewatch: Samsung UE40D5000

Ben zelf altijd erg tevreden geweest met Samsung TV's, ook de inputlag is vaak erg laag. :)
Alle reviews die ik van dit model heb kunnen vinden zijn ook erg positief en het is een Led-tv dus mooi dun, 100Hz en veel aansluitingen wat wil je nog meer. :)

Plasma is wel mooi maar het risico op inbranden is toch altijd aanwezig..

[ Voor 9% gewijzigd door Redblader op 02-12-2011 14:57 ]

Pagina: 1