Alpha of Majesty koeler??

Pagina: 1
Acties:

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 15:27
Ik heb een keuze gemaakt (denk ik) tussen 2 cpu koelers voor een FCPGA p3.

Een Majesty cooler of een FAC7Alpha.

Welke heeft jullie voorkeur??

bvd.

Verwijderd

Zou ik ook wel es willen weten, ben zelf ook aan het twijfelen

Verwijderd

Keuze ligt aan;
1) hoeveel geld je wilt uitgeven
2) wil je de beste performance
3) ga je in de toekomst toch ook peltier koeling toepassen.

Qua performance en gebruik van peltier komt de Alpha er beter uit. De G.O. is minder geschikt voor peltier en heeft een iets lagere performance, maar is weer minder duur.
Als je voor de Alpha kiest zou ik geen FAC7Alpha nemen van Computernerd. ZIj voorzien deze namelijk van een YS-tech fan. Wel goed niet beste; dat is de Delta. En de FAC7Alpha is niet geschikt voor de FC-PGA moet eerst een spacer onder. En last but not least dit is een wat ouder model van Alpha. De nieuwe heeft een koperen kern. Dit is de FC-PAL6035. Zie ook www.oc-shop.nl

Greetinz

Newt

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 15:27
Ik wil er totaal niet meer dan f 100,- voor uitgeven. (incl. verzendkosten)

Dus een koeler voor ongeveer f 80,-

Die G.O. past wel op een MSI-6309 mobo met FCPAG p3 PCU???

Of heb ik dan weer iets anders nodig.
Ik wil geen water koeling gaan doen, gewoon een 'normale' koeler die ik zonder problemen en bijkomend materiaal kan plaatsen ter vervanging van de Intel koeler.

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Newt, waarom niet ook de PEP66 in jullie assortiment, voor tweakers met een slocket is dit volgens mij toch de betere oplossing, of heb jij daar een andere mening over.

Verwijderd

Die Alpha past wel op het mobo maar nie op een fc-pga. Wel op de selderij.

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

"Die Alpha past wel op het mobo maar nie op een fc-pga. Wel op de selderij."

Ik hoop niet dat je reageert op mijn berichtje, want dan snap je het volgens mij niet hoor.

Verwijderd

De Golden Orb (of Majesty) is een prima cooler. Hij koelt net iets minder goed dan de alpha (scheelt ongeveer 1 graden) maar is STUKKEN goedkoper (de mijne kostte $17) en neemt ook minder ruimte in, waardoor je al je DIMM sloten kunt blijven gebruiken.

Later "upgraden" naar een peltier zit er niet in daarvoor is het aansluitmechanisme niet gemaakt.
Wil je het beste of later een peltier neem dan een alpha anders neem een Gorb!

Verwijderd

De Alpha FC-PAL30 is zeker wel geschikt voor een FC-PGA. De PEP is zeker een goede heatsink. Deze zal ook zeker in ons assortiment terecht komen. We moesten echter kiezen, en we hebben voor de FC-PAL30 in combinatie met de Delta fan gekozen. Dit omdat de FC-PAL30 ook past op een celly, deze 5mm korter is dan de FC-PAL35. Dat komt goed uit ivm dimm-sloten en eventueel gebruiken van peltier koeling.
Let wel peltier kan ook middels luchtkoeling gebruikt worden niet alleen met waterkoeling. Het is echt niet zo moeilijk hoor, als je je wel aan een antal regels houdt, dan kan er ook niets gebeuren.
Het nadeel van de PEP is dat deze niet past op een BP6.
Ik heb eens even gemeten op een BE6-II, met Alpha 3125s, FC-PAL30 en FC-PAL35. De 3152S en FC-PAL30 hebben beide een diepte van 62mm. Hierbij zijn er nog net 2 dimm sloten vrij. Bij de FC-PAL35 die 5mm dieper is; blijft er maar 1 dimm slot over. Ga je er nog een peltier opzetten dan heb je niets over.

Greetinz

Newt
Pagina: 1