Scherm heeft rare kuren (donkere vlekken en vertraging)

Pagina: 1
Acties:

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Mijn beeldscherm krijgt de laatste tijd regelmatig onderstaand probleem,soms voor 5 minuten,soms een dag lang. Erg vervelend als je met foto's bezig bent aangezien maar 20% fatsoenlijke kleuren geeft.

Probleem beeldscherm:
donkere vlek in het midden van het scherm van boven naar beneden
aan de linkerkant ook een donkere vlek, en heeft een vertraging van het verkleuren.
een video zegt meer dan 1000 topics:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=GmJExsdJtS0]

Vragen die ik heb:
Wat is de oorzaak?
is dit makkelijk te fixen? (door mij?)
met welke zoekterm kan ik dit googlen?

Het ligt niet aan de pc of kabel want als de kabel er uit is gaat het scherm elke paar seconden van kleur veranderen en is er hetzelfde probleem

[ Voor 11% gewijzigd door trigger808 op 30-11-2011 23:31 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:22

D4NG3R

kiwi

:)

Als het niet aan de PC of kabel ligt kan het aan zoveel liggen..

Brakke inverter, backlight wat kapot is op bepaalde plekken (Wat weer door de inverter kan komen). Kapotte cap's etc etc..

Welke monitor gaat het over en hoe oud is deze?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Het is een Samsung 305T plus van iets meer dan 3 jaar oud (de garantie was 3 jaar :( )

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:22

D4NG3R

kiwi

:)

Gezien het om een 30" monitor gaat welke 3 jaar terug waarschijnlijk een behoorlijke bak geld heeft gekost. Zou ik terug gaan naar de (web)winkel en aanspraak doen op de 'economische levensduur' van een monitor binnen die klasse. En dat mag toch zeker wel een jaar (of 2) langer zijn 8)7 .

http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode_in_Europa

Je hebt dus nog gewoon garantie ;) alleen zit je nog met 1 puntje: Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende dingen..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken