Ik heb eigenlijk een hele korte vraag. Ik heb een Mugen 2 rev B op een i7. Dat past allemaal prima. Wat niet past is het geheugen. De Corair Vengeance zijn veel hoger dan ik op het plaatje had ingeschat (ik weet het beetje dom want op de Corsair site zijn de maten gewoon te vinden). Alles is ingebouwd in een Corsair 600T. Zercom had geen probleem met ruilen maar deed ook de sugestie om de fan te laten zuigen in plaats van ze laten blazen en dus de fan aan de andere kant te plaatsen. Zercom zei ook dat sommige bouwers de koelvinnen van het geheugen verwijderen om het passend te maken maar raadde dit eigenlijk af (en terecht lijkt me).
Effectief zit de fan bijna even hoog (iets lager) dan de fan die zorgt voor de afvoer aan de achterkant van de computer. Ik zie eigenlijk geen bezwaar om de fan te laten zuigen in plaats van blazen maar aangezien dit mijn eerste bouw is is de kans groot dat ik iets over het hoofd zie. Ik ben niet van plan om de processor tot het uiterste te puschen wat overklokken betreft.
Blazen of zuigen, maakt het verschil?
Edit: Ik heb de faq gelezen maar dat leek mij meer te gaan om de airflow in de kast. Dit gaat echt alleen om de fan van de Mugen.
Dit zijn mijn gedachte over het plaatsen van de fan.
Mijn stelling is; Het maakt niet uit voor de koeling van de processor of de fan blaast of zuigt en wel hierom: Als de fan blaast, dat wil zeggen door de koelvinnen van de mugen heen richting de afvoer fan, is de zelfde lucht (qua temperatuur) die aangezogen wordt als de fan de lucht door de koelvinnen heen zuigt.
Effectief zit de fan bijna even hoog (iets lager) dan de fan die zorgt voor de afvoer aan de achterkant van de computer. Ik zie eigenlijk geen bezwaar om de fan te laten zuigen in plaats van blazen maar aangezien dit mijn eerste bouw is is de kans groot dat ik iets over het hoofd zie. Ik ben niet van plan om de processor tot het uiterste te puschen wat overklokken betreft.
Blazen of zuigen, maakt het verschil?
Edit: Ik heb de faq gelezen maar dat leek mij meer te gaan om de airflow in de kast. Dit gaat echt alleen om de fan van de Mugen.
Dit zijn mijn gedachte over het plaatsen van de fan.
Mijn stelling is; Het maakt niet uit voor de koeling van de processor of de fan blaast of zuigt en wel hierom: Als de fan blaast, dat wil zeggen door de koelvinnen van de mugen heen richting de afvoer fan, is de zelfde lucht (qua temperatuur) die aangezogen wordt als de fan de lucht door de koelvinnen heen zuigt.
[ Voor 16% gewijzigd door kverhoef op 30-11-2011 21:14 ]