[W7] Nauwkeuriger audio volume

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:59
Beste tweakers,

Al mijn audio/video komt uit vanaf mijn computer. Deze is aangesloten als volgt:
groene audio output > jack > kabel > jack naar tulpstekker > video-in.

Op mijn stereo staat het volume altijd maximaal zodat ik alles kan regelen via de computer. Als ik websites als de dumpert bekijk en het volume van mijn pc staat op 1/100 dan is het vaak nog te hard. Ik moet dan klooien met die veels te kleine volumeregelaars van dumpert/youtube etc.

Wat ik zou willen is het volgende
Oude situatie:
1 = 1
2 = 2
3 = 3
...
99 = 99
100 = 100

Gewenste situatie:
1 = 0.1
2 = 0.2
3 = 0.4
4 = 0.8
5 = 1.6
...
99 = 98
100 = 100

Ik wil dus regelen dat de verhoudingen van mijn volumeregelaar bij lage volumes nauwkeuriger is en bij hoge volumes minder nauwkeurig. Exponentieel geluid regelen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-10 23:28
ik zou ten eerste nooit het volume maximaal zetten, eerder op 80%. niet echt bevorderlijk voor de versterker, vervormingen treden dan eerder op.

ten tweede wat heb je zelf al gedaan ten aanzien van dit probleem? heb je Google bijvoorbeeld al geprobeerd? het is hier tenslotte geen vraagbak he...

succes met je probleem!

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je niks toe te voegen, waarom reageer je überhaupt ;) Wees behulpzaam of reageer niet.

TS, ik denk dat je probleem alleen opgelost kan worden met software die de volume dan nauwkeurig kan aanpassen of te kijken naar specifieke geluidskaarten (heb op m'n M-Audio interface ook meer geavanceerdere volume instellingen). Tot slot zou je eventueel een klein (MIDI/USB) mengpaneel kunnen toevoegen waar je de curves kan instellen (maar neem aan dat dat niet is wat je wilt :))

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
@BtM909: Softwarematige oplossingen hebben de voorkeur inderdaad. :) Het is namelijk maar een kleine imperfectie in mijn setup. Als er niets bestaat dan zet ik mijn stereo wel op 50% en als ik dan een keertje echt wil knallen, meestal tijdens het stofzuigen :p, dan loop ik wel naar het apparaat toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:28
HenkEisDS schreef op woensdag 30 november 2011 @ 21:04:
@BtM909: Softwarematige oplossingen hebben de voorkeur inderdaad. :) Het is namelijk maar een kleine imperfectie in mijn setup. Als er niets bestaat dan zet ik mijn stereo wel op 50% en als ik dan een keertje echt wil knallen, meestal tijdens het stofzuigen :p, dan loop ik wel naar het apparaat toe.
Ik weet niet of je dit in Windows 7 al had gevonden?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3pysv.png

Kan je behoorlijk precies het volume afregelen. Overigens heb ik zelf ook mijn pc aangesloten op een voor- en eindversterker en ik gebruik altijd de volumeregeling daarvan, maar in mijn geval is dat een kwestie van mijn hand optillen :P (ik zou nooit de volume op 100% zetten, dan blaas je vanalles op als er maar één keer iets net te hard is)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Ramon schreef op woensdag 30 november 2011 @ 21:15:
[...]

Ik weet niet of je dit in Windows 7 al had gevonden?

[afbeelding]

Kan je behoorlijk precies het volume afregelen. Overigens heb ik zelf ook mijn pc aangesloten op een voor- en eindversterker en ik gebruik altijd de volumeregeling daarvan, maar in mijn geval is dat een kwestie van mijn hand optillen :P (ik zou nooit de volume op 100% zetten, dan blaas je vanalles op als er maar één keer iets net te hard is)
Had ik wel gevonden, maar liep altijd tegen het probleem aan dat als ik mijn volume omlaag deed hij snel op nul kwam te staan. Heb nu het volume van browservensters op 50% gezet en ik kan nu met mijn toetsenbord het volume nauwkeuriger instellen! Mocht ik een keer iets van youtube harder willen, dan kan ik dat met mijn pc!

* HenkEisDS voelt zich blond dat hij standaard windows functies niet weet te vinden....
Pagina: 1