Aanschaf nieuwe router, welke en hoe te plaatsen in setup?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco_vdP
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 14:14
Hallo iedereen,

Momenteel heb ik thuis een ADSL abonnement van Telfort. Daarbij heb ik een ZyXel router/modem, en dit is echt een ramp. Poorten zijn niet open te krijgen, ping is hoog en noem maar op.

Volgend jaar rond april komt er glasvezel in mijn woonplaats en ik heb na gevraagd welke routers er op hun netwerk (Concepts-ICT) kunnen werken, als antwoord kreeg ik dat elke router zonder modem die overweg kan met een glasvezel verbinding zou werken. Ik vraag me nu dus af op welke specificatie ik hierbij moet letten?

Dan heb ik nog de vraag of het zinvol is een router zonder ADSL modem nu al aan te schaffen aangezien de ZyXel router/modem er dan nog bij moet blijven staan. Is het dan mogelijk om te zorgen dat al het verkeer afgehandeld wordt door de router en het ZyXel apparaat zich er niet mee bemoeit zodat ik zonder problemen mijn poorten ed. open krijg?

Verder had ik ook al wat gezocht naar een router en ik vroeg me af of de Linksys E2000 een goede keus is. Ik ben een fanatiek gamer (shooters, goede ping is dus belangrijk), en ik zou graag op een makkelijke manier een VPN op willen zetten. Ook download ik vrij veel, maar dat lijkt me dat dat met elke router wel kan;) Mijn max. budget voor een router is €100,-

Bedankt voor jullie antwoorden alvast!

Vriendelijke groet,
Jacco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Neem een router die een throughput heeft die hoog genoeg is voor je abo. In de http://tweakers.net/pricewatch/ kun je de prijzen zien en reviews indien aanwezig. De ZyXel heb je als je glasvezel hebt dan niet meer nodig.

[ Voor 67% gewijzigd door Raven op 30-11-2011 20:09 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco_vdP
Bedankt voor je antwoord!

In het geval van de Linksys E2000 zou het dus geen enkel probleem moeten zijn?
Ik dacht dat om de ZyXel te vervangen (met mijn huidige ADSL abonnement) het nodig was om een router aan te schaffen met ingebouwd ADSL modem, heb ik dit dan verkeerd begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De E2000 is geen probleem, kan alleen niet zo gauw terugvinden tot welke snelheid die aankan zie edit.
Als je de ZyXel wil vervangen dan heb je inderdaad een router met ingebakken adsl modem nodig, maar die router kan je dan niet meer gebruiken als je overstapt op glasvezel omdat je daarvoor een gewone router nodig hebt ;)

edit: Aldus Hardware.info is de max doorvoersnelheid 123Mbit/s, mag wat sneller naar mijn mening maar tenzij je een abo gaat nemen die daarboven zit qua snelheid is er niks aan de hand.

[ Voor 34% gewijzigd door Raven op 30-11-2011 20:18 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco_vdP
Dat het dan niet meer zou werken met het glasvezel had ik inderdaad begrepen.
Maar is alles dan zo in te stellen dat de ZyXel al het netwerkverkeer met rust laat zodat ik poorten open kan krijgen door dat in de router in te stellen? Dus niet dat de ZyXel alsnog gewoon alles blijft beheren en ik dus nog steeds de poorten niet open krijg.
(Ik kan in de configuratie van de ZyXel kiezen voor routing/bridging, moet ik in het geval dat ik er een router achter zet kiezen voor bridging om te zorgen dat ik alles kan configureren met de router?)

Edit: Mijn toekomstige glasvezel abo is 50mbit, het zou dus geen probleem moeten zijn. Heb je eventueel advies voor een betere router onder de €100,-?

[ Voor 12% gewijzigd door Jacco_vdP op 30-11-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Ikzelf heb de Linksys E1000 icm 50/50Mb van Concepts ICT.
Haal gewoon de max up en down stream hoor.

Waarom je die Zyxel nog nodig hebt is voor mij een raadsel, maar de Genexis modem aansluiten op de Wan port van de Linksys en gaan :-).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco_vdP
Die ZyXel heb ik met glasvezel niet meer nodig, maar met mijn huidige ADSL abonnement van Telfort wel. Vandaar dat ik even vraag hoe dat in z'n werk gaat;)

De Genexis modem is de modem die je krijgt van Concepts ICT als ik je goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Jacco_vdP schreef op woensdag 30 november 2011 @ 20:27:
Die ZyXel heb ik met glasvezel niet meer nodig, maar met mijn huidige ADSL abonnement van Telfort wel. Vandaar dat ik even vraag hoe dat in z'n werk gaat;)

De Genexis modem is de modem die je krijgt van Concepts ICT als ik je goed begrijp?
Nee die wordt aangelegd door Reggefiber en heb je als goed is al in de meterkast, of je krijgt een brief/telefoontje voor een afspraak wanneer ze hem kunnen plaatsen.

Wat ga je via Concepts afnemen, en wat via Telfort als ik vragen mag?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco_vdP
Glasvezel komt pas volgend jaar april, dus dat kan nog even duren.

Bij Concepts ga ik een alles-in-één pakket (50Mbit) + digitale TV basis + vast bellen afnemen.
Momenteel heb ik bij Telfort een ADSL van 20Mbit. Telefonie is nog gewoon vast via KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Jacco_vdP schreef op woensdag 30 november 2011 @ 20:42:
Glasvezel komt pas volgend jaar april, dus dat kan nog even duren.

Bij Concepts ga ik een alles-in-één pakket (50Mbit) + digitale TV basis + vast bellen afnemen.
Momenteel heb ik bij Telfort een ADSL van 20Mbit. Telefonie is nog gewoon vast via KPN.
Maar zodra je abbo ingaat heb je je Zyxel modem dus niet meer nodig?

Je zei het eerder al ^^.

Het probleem is hem niet hoor.
Gewoon tegen de tijd dat je glasvezel abonnement ingaat een router aanschaffen.
Die aansluiten en wachten tot je telefoonnummer geporteerd is.
Zodra dat gebeurt is, is je modem (genexis) actief, en heb je internet TV en telefonie.

En daarna je Telfort modem terugsturen.

[ Voor 27% gewijzigd door Quad op 30-11-2011 20:45 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco_vdP
Nee, gelukkig niet;) Dit modem is in bruikleen bij Telfort, ik zou em graag vervangen maar dan moet ik een router met ingebouwd ADSL modem aanschaffen en daar heb ik dan niks meer aan met glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco_vdP
Ik wil dus al eerder een router aanschaffen omdat ik die ZyXel helemaal zat ben. Maar ik vroeg me dus af of het mogelijk/handig is om een router achter deze modem te zetten, dus dat alle configuratie via de router gaat zodat ik mijn poorten open kan krijgen. Dus dat die ZyXel al het verkeer gewoon zonder het aan te raken doorstuurt naar de router zodat die het verder af kan handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 19:53
ja dat kan,

zeiksel ding in bridge en daar een router achteraan knopen

zeiksel werkt dan puur als modem

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco_vdP
Ah mooi:) Dan ga ik denk ik maar voor de Linksys E2000, of heeft iemand nog een advies voor een betere router in de prijsklasse tot €100,-?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xe0n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:38

Xe0n

^ Me

NETGEAR WNDR3700
pricewatch: Netgear WNDR3700 Simultaneous Dual-Band

is rond de 80 euro en veel sneller dan die e2000

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco_vdP
Bedankt voor je advies, ik ga ze eens tegen elkaar afwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco_vdP
Ik ben voor de Netgear WNDR3700 gegaan en hij werkt prima! Poorten in Call of Duty heb ik binnen een paar klikken open gekregen:) Bedankt voor de hulp iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:28

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

@TS: Wat is het precieze type van je router eigenlijk? Ik denk namelijk dat ik hetzelfde probleem heb met de router van mijn huisbaas... (en ik constant maar denken dat het ergens anders aan ligt...)

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Pagina: 1