Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 12:47
Hallo mede-tweakers :),

Ik heb sinds kort een nieuwe 37 inch full HD LCD tv; namelijk de Samsung Type LE-37M87BD.
Deze heb ik via HDMI aangesloten op mijn HP Elitebook en krijgt ook mooi een resolutie mee van 1920x1080.
Helaas is alleen als ik een bluraytje afspeel die ik heb gedownload (rond de 30-40GB, dus echt een rip) minder scherp beeld dan wanneer ik iets kijk via mijn bluray speler. Het is goede kwaliteit, maar lijkt meer op de kwaliteit van televisie kijken dan die van een bluray.

Ik heb mij helemaal suf gegoogled, maar kom hier niks verder mee.

Kan iemand mij opweg helpen waar ik het zoeken moet, daar ik weet dat er niks mis is met de kabel of dat de videokaart in mijn laptop niet goed genoeg is voor het afspelen :?

Groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
Overigens heb ik ook up to date videokaart drivers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 13:06

Soggney

Zeekomkommer

baseer je je op 1 rip of op meerdere?
Nu kan het echt nog liggen aan de kwaliteit van de rip, ongeacht de grootte.
Daarnaast kan het zijn dat de DRM in de HDMI poort (HDCP) je rip als illegaal bestempelt en deze op maar 720p afspeelt.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik mis wat belangrijke informatie;

Staat je tv op native ingesteld, oftwel, heb je wel/geen overscan? Zodra er gescaled wordt, gaat de beeldkwaliteit achteruit.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data[q]=hdmi+scherp&data[boolean]=AND&data[forums][]=95&where=Dit+forum#hitstar"t]Zoeken in dit forum naar hdmi + scherp [/url] Levert soortgelijke topics op.......

[ Voor 5% gewijzigd door leuk_he op 30-11-2011 19:13 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:31

Sick Nick

Drop the top!

Misschien gooit je bluray speler er standaard ook wel een sloot bewerkingen over het beeld en doet je mediaplayer software op de laptop dit niet. En hetzelfde gaat mogelijk ook op voor je TV, op de hdmi poort ingesteld als bluray/dvd wel beeldverbeteraars gebruiken maar op de PC instelling misschien niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:36

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ondersteunt je TV geen PC-mode of iets dergelijks? Het is mogelijk dat verschillende "verbeteringen" juist een tegenovergesteld effect hebben wanneer het beeld van een PC afkomstig is.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
Mavamaarten schreef op woensdag 30 november 2011 @ 19:15:
Ondersteunt je TV geen PC-mode of iets dergelijks? Het is mogelijk dat verschillende "verbeteringen" juist een tegenovergesteld effect hebben wanneer het beeld van een PC afkomstig is.
Nee alleen een "Game modus"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
Michael Knight schreef op woensdag 30 november 2011 @ 19:07:
Ik mis wat belangrijke informatie;

Staat je tv op native ingesteld, oftwel, heb je wel/geen overscan? Zodra er gescaled wordt, gaat de beeldkwaliteit achteruit.
Deze opties kan ik niet aanpassen, ik kan ze in ieder geval niet vinden in het menu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
Soggney schreef op woensdag 30 november 2011 @ 19:00:
baseer je je op 1 rip of op meerdere?
Nu kan het echt nog liggen aan de kwaliteit van de rip, ongeacht de grootte.
Daarnaast kan het zijn dat de DRM in de HDMI poort (HDCP) je rip als illegaal bestempelt en deze op maar 720p afspeelt.
Meerdere, overigens speel ik ze af met VLC + Klite Codec Pack; geld dat dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:50
Kleine tip, in een reactie kun je meerdere mensen quoten, door simpelweg tijdens je reactie naar beneden te scrollen en vervolgens op quote van de gewenste tekst te klikken.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
mouzetc schreef op woensdag 30 november 2011 @ 23:07:
Kleine tip, in een reactie kun je meerdere mensen quoten, door simpelweg tijdens je reactie naar beneden te scrollen en vervolgens op quote van de gewenste tekst te klikken.
Excuses, dit wist ik niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 12:26

mr.paaJ

generatie cmd+z

en sharpness helemaal omlaag wil ook nog wel eens helpen.

Is je pc verder wel helemaal scherp? testplaatje

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je praat over een RIP , verwacht ook niet hetzelfde . ( zeg niet dat het niet mogelijk is hoor ! )
Probeer nog eens een andere , van andere cracker/uploader etc en kijk dan nog eens .

BD spelers zijn gemaakt voor puur alleen BD aftespelen . Als je gfx kaart niet al te best is zal het dus ook niet mooi zijn .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
mr.paaJ schreef op woensdag 30 november 2011 @ 23:18:
en sharpness helemaal omlaag wil ook nog wel eens helpen.

Is je pc verder wel helemaal scherp? testplaatje
Geprobeerd helaas!
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 23:35:
Je praat over een RIP , verwacht ook niet hetzelfde . ( zeg niet dat het niet mogelijk is hoor ! )
Probeer nog eens een andere , van andere cracker/uploader etc en kijk dan nog eens .

BD spelers zijn gemaakt voor puur alleen BD aftespelen . Als je gfx kaart niet al te best is zal het dus ook niet mooi zijn .
Heb je gelijk in! Ik maak gebruik van een Radeon 3650, moet meer dan genoeg zijn voor het afspelen van een Full HD filmpje lijkt mij?
Pagina: 1